שנת 2015 היתה הפעם האחרונה (למיטב זיכרוני) שבה נרשמה דרמה אמיתית בשוק הרכב הישראלי, כשטלקאר שיווקה את הקיה ספורטאז׳ עם תג מחיר של משפחתית: 135,000 ש״ח.
היום, כמעט עשור לאחר מכן, מגיעה בשורה צרכנית אמיתית דווקא ממטרו מוטור, יבואנית שמוכרת לנו בעיקר מתחום הדו גלגלי, עם ההשקה של דונגפנג בוקס, סופר מיני 100% חשמלית, מאובזרת בנדיבות ועם לא מעט מאפיינים שפוגשים בדרך כלל בדגמים שנמצאים בקטגוריות מעליה, ועם רמת גימור אחת בלבד.
הבוקס היא הדגם הראשון שמטרו מוטור משיקה בישראל תחת המותג דונגפנג, למרות ששני מותגי הפרימיום שלו כבר שווקו כאן: Voyah ו-MHERO שהושק ממש לאחרונה עם הדגם MHERO 1.
אז מה הבשורה הגדולה של הבוקס מעביר לתג המחיר האטרקטיבי של 109,000 ש״ח נכון לכתיבת שורות אלה? מדובר במכונית סופר מיני קומפקטית עם עיצוב דינמי ושיקי שפונה בעיקר לקהל יעד צעיר. במטרו בחרו להביא את הדגם במגוון צבעים אקזוטיים, כולל בצביעה דו גוונית עם גג שחור או לבן, עם תאורת לד היקפית מלאה, אבל אפשר להיות רגועים – היא מגיעה גם באפור ולבן. אם אתם קופצים לבקר אותה באולם התצוגה, שווה להתעכב על הדלתות ללא מסגרת שמוסיפים לה הרבה אופי, עם הידיות השקועות שצצות החוצה כשמתקרבים עם השלט.
הדונגפנג בוקס מבוססת על פלטפורמה חשמלית (Quantum Architecture Platform No 3) ייעודית המאפשרת לנצל כמעט 70% מהשטח שלה לטובת תא הנוסעים, עובדה המאפשרת לה להתגאות בבסיס גלגלים נדיב במיוחד של 266 ס״מ שבדרך כלל אופייני לדגמים בקטגוריה מעל. לצורך ההשוואה, בסיס הגלגלים (הפרמטר החשוב ביותר המשפיע על המרווח בתא הנוסעים) בקיה ספורטאז׳ שנמצאת בקטגוריה C, עומד על 268 ס״מ. ואם כבר משווים אז במטרו ״טרחו״ לעדכן שבסיס הגלגלים במאזדה 2, מלכת הסופר מיני בשנה החולפת הוא 257 ס״מ ו-256 ס״מ אצל סגניתה, טויוטה יאריס.
שאר המידות: 4,030 מ״מ אורך, 1,080 מ״מ רוחב, 1,570 מ״מ גובה. בתא המטען יש 326 ליטרים שיכולים לגדול ל-945 ליטרים אם תקפלו את שורת המושבים השנייה.
דונגפנג בוקס מצויד במנוע חשמלי המותקן מלפנים ומפיק 95 כ״ס ו-16 קג״מ הזמינים מיידית, בלי תיבות הילוכים וכאלה. 10.6 שניות לוקח לה להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש כשהמהירות המקסימלית היא 140 קמ״ש.
המנוע מוזן מסוללת LFP בקיבולת 43.2 קוט״ש (41 קוט״ש נטו) שיודעת לקבל טעינה בהספק של 6.6 קילוואט AC או עד 50 קילוואט DC, ולפי תקן WLTP היא יודעת לגמוע מרחק של 310 ק״מ בין טעינות.
הבשורה הגדולה ביותר של הדונגפנג בוקס נמצאת בתא הנוסעים, עם רשימה ארוכה מאוד של אבזור שלא ממש מוצאים בסגמנט הסופר מיני. נתחיל עם צג המולטימדיה בגודל 12 אינץ׳ עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, כשבמטרו טוענים שהוא הגדול בקטגוריה. הוא דובר עברית של עולה חדש, אבל עדיין, עברית מלאה. לצידו יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5 אינץ׳ כשלאורך כל הדשבורד יש חיפוי של עור סינטטי. גם ההגה קיבל מראה ספורטיבי והוא בצביעה דו גוונית ובקונסולה שבין המושבים יש משטח טעינה אלחוטי מ-א-ו-ו-ר-ר בהספק של 50 וואט.
אישית אהבתי את תא הכפפות שכאן הוא בעצם מגירה עם תאי אחסון קטנים – פרקטי וחכם. אבל, הדבר שהכי הרשים אותי בתא הנוסעים (ואני איש של הפרטים הקטנים, כן?) הוא מושב הנהג שמתכוונן חשמלית עם פיצ׳ר ה-Easy Access שלוקח את הכסא אחורה כשהדלת נפתחת, ומחזיר את המושב למיקום לפי הזיכרון הנבחר כשהיא נסגרת. אגב, למושב הנהג יש לא פחות מארבעה זיכרונות והוא גם מאוורר ומחומם. דוז פואה. עוד שווה לציין מצלמות היקפיות 360°, בקרת אקלים דו-איזורית, שקעי USB לטעינה, תאורת לד פנימית וכניסה והנעה ללא מפתח.
והנה, הגענו לבטיחות: אז הדונגפנג בוקס מגיעה עם סטנדרט בטיחות די מרשים הכולל 6 כריות אוויר ואת כל מערכות הסיוע לנהיגה שמצפים למצוא ברכב בשנת 2025: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה מפני עייפות נהג וכמובן מערך של 4 מצלמות היקפיות 360° שכבר הזכרתי בפסקה הקודמת.
הבוקס טרם נבחנה ב-Euro NCAP (צפויה להיבחן ב-2025) אבל במקביל הסיני היא זכתה לחמישה כוכבי בטיחות.
בשורה צרכנית אמיתית
אז כפי שכתבתי בהתחלה, למרות האבזור הנדיב והעובדה שהיא בערך היחידה בסגמנט הסופר מיני החשמלי, הבשורה האמיתית של הבוקס היא תג המחיר שלה, 113,990 ש״ח וכמובן – מחיר ההשקה שעומד על 109,990 ש״ח עד לסוף חודש ינואר (יש שמועות שאומרות שאפילו עד חיסול המלאי שכבר שוחרר מהמכס עם המס של 2024). באופן לא מפתיע, המחיר זהה לחלוטין לליפמוטור T03 שנמצאת סגמנט מתחתיה עם יחס שקל-רכב נמוך משמעותית, ובמרחק נגיעה ממלכת המיני הבלתי מעורערת, קיה פיקנטו, עם תג מחיר שמתחיל ב-104,900 ש״ח ומסתיים ב-105,900 ש״ח, עובדה שיכולה להפוך את הבוקס לנחשקת הרבה בקרב קהל הלקוחות הנאמן של הפיקנטו. וזה עוד לפני שהגענו לתחרות האמיתית שלה בסגמנט מול מלכת הקטגוריה מאזדה 2 וחברותיה לצמרת טבלה המכירות של הסגמנט כמו סיאט איביזה שיקרות ממנה ב-8,000 עד 24,000 ש״ח.
המחיר כולל אחריות של 5 שנים או 100,000 ק״מ על הרכב ו-8 שנים או 160,000 ק״מ על הסוללה, בשני המקרים מדובר במוקדם מבין השניים. מרווח טיפולים: שנה או 20,000 ק״מ.
להורדת המפרט המלא של דונגפנג בוקס בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה