קבוצת סמלת משיקה בישראל את הונגצ'י E-HS9, יוקרה חשמלית מסין
loader image

קבוצת סמלת משיקה בישראל את הונגצ'י E-HS9, יוקרה חשמלית מסין

קריאה

רולס רויסיני

אם עד היום מותג הרכב מסין שנחתו כאן אצלנו בישראל היו מאופיינים בלתת תמורה טובה לכסף בעיקר בתחום הרכבים העממיים, אז מהיום יש כאן מותג סיני חדש, שנכנס לראשונה לתחום היוקרה, והוא ממש לא יהיה האחרון. הונגצ'י E-HS9 הוא הדגם הראשון שנוחת כאן ומדובר בחתיכת חיה עם נוכחות, עם מיטב המסורת של גריל קדמי עצום ושמות מסובכים שמורכבים מהרבה אותיות ומספרים.

מותג הונגצ'י, שמשמעותו בסינית הוא ״דגל אדום״, משתייך לקבוצת FAW (לסקרנים, ראשי תיבות של First Auto Works), מיצרניות הרכב הותיקות ביותר בסין, שקמו בסיוע הממשל. הקשר בין היצרנית הלך והתחזק לאורך השנים, שאפילו הנשיא העליון והבלתי מעורער של סין, שי ג'ינפינג שקיבל לאחרונה מינוי לכל החיים, נוהג בלימוזיה מיוחדת של המותג, שהפכה לרכב השרד הרשמי של סין. מסתבר שיש דבר כזה. היא אמנם נראית כאילו נתקעה בשנות ה-60 מבחינת העיצוב, אבל מי אנחנו שנהרוס?

הונגצ'י E-HS9
הונגצ'י E-HS9 – צילום איתן קאג׳ייה

קחו קצת מספרים: קבוצת FWA, האמא של הונגצ'י, היא יצרנית הרכב השנייה בגודלה בסין, אחרי SAIC Motors. היא מעסיקה כ-120,000 עובדים בסין, ארה״ב וגרמניה, ההכנסה שלה ב-2020 עמדה על כ-110 מיליארד דולר, והרווח הנקי על 7.2 מיליארד דולר. לצורך ההשוואה, התקציב השנתי של מדינת ישראל לשנת 2022 עומד על כ-452 מיליארד ש״ח. יצרנית רכב, כן?

בשנת 2020 FWA מכרה כ-3.7 מיליון רכבים, כש-200,000 מתוכם של המותג הונגצ'י. למעשה, זהו המותג הסיני היחיד שנמצא ברשימת ה-Top 10 של מותגי רכבי היוקרה בסין. ישראל נבחרה להיות השוק השני באירופה שבו המותג משווק, לאחר נורבגיה חובבת הרכבים החשמליים, שם הוא מסר כבר כ-600 רכבים.

עיצוב ומידות

לא במקרה הונגצ'י E-HS9 זכה לכינוי ״הרולס רויס הסיני״. בספטמבר 2018 הצטרף לחברה ג׳ילס טיילור, שחתום בין השאר על העיצוב של רולס רויס קולינן. הנקודות מתחילות להתחבר? כמו דגמי רולס רויס, גם ה-E-HS9 מציג עיצוב מוחצן ושונה שמושך הרבה מאוד תשומת לב. בואו נגיד שבקצה השני של הסקאלה נמצאת טויוטה קורולה. בהונגצ'י טוענים שהגריל העצום בחזית קיבל השראה מפל מים זורם, אני נשאר עם הניחוש שלי שהוא קיבל השראה מהקולינן. הוא בהחלט שונה מכל מה שפגשנו או ראינו עד היום, בטח בקטגוריית היוקרה, שמאופיינת בלא מעט שמרנות.

הונגצ'י E-HS9 גם מציג מידות של שושלת רולס רויס: 520 ס״מ אורך, 201 ס״מ רוחב, 311 ס״מ של בסיס גלגלים נדיב מאוד ו-171.3 ס״מ גובה בגרסת הקצה Exclusive בעלת מתלי האוויר. הגרסאות הנמוכות גבוהות יותר ב-2 ס״מ. נפח תא המטען עומד על 255 ליטרים כששורת המושבים השלישית פתוחה ו-796 ליטרים כשהיא מקופלת. לכל הפינוקים הללו יש מחיר, ועל המשקל ה-E-HS9 מציג כ-2.6 טון.

הונגצ'י E-HS9 - צילום איתן קאג׳ייה
הונגצ'י E-HS9 – צילום איתן קאג׳ייה

תא נוסעים

חלל הנוסעים של ההונגצ'י E-HS9 מזכיר יאכטה יוקרתית, עם שימוש בחומרים כמו עור נאפה, עץ אגוז והרבה מאוד מסכים. מלא מסכים. אפילו למסכים יש מסכים, כדי שלא יהיה להם משעמם. בגרסת הקצה (שלדעתי היא היחידה שמעניינת) יש לא פחות מארבעה מסכים, כולל לנוסע מלפנים. גרסת הקצה גם מציעה בקרת אקלים עם לא פחות מ-6 אזורים, עבור כל אחד מיושבי הרכב. עכשיו שימו לב לזה: מושבי הקפטן בשורה השנייה מתכווננים חשמלית, מאווררים ומחוממים! את שורת המושבים השלישית ניתן לפתוח ולקפל באופן חשמלי.

גם גאדג׳טים לנהג לא חסר, ומעבר לאינפלציה המטורפת בכמות המסכים יש הגה מתכוונן חשמלית, מצלמת 360 היקפית, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה, עיסוי במושבים הקדמיים, דלתות ואקום ועוד ועוד. לינק למפרט המלא יש למטה. בגרסת הקצה תקבלו גם מתלי אוויר אדפטיביים, שיהפכו את הנסיעה ברכב ששוקל כ-2.6 טון להרבה יותר מהנה. ואני כותב מניסיון.

הונגצ'י E-HS9 - צילום איתן קאג׳ייה
הונגצ'י E-HS9 – צילום: יצרן

מנוע וסוללה

הונגצ'י E-HS9 בגרסת הכניסה, Premium, צויד בצמד מנועים חשמליים המפיק 435 כ״ס, שמזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6.5 שניות. את המנועים מזינה סוללה בקיבולת 84 קוט״ש, שתומכת בטעינת AC בהספק של עד 11 קילוואט וטעינת DC מהירה בהספק של ״עד״ 108 קילוואט בלבד, אחד מהחסרונות הבודדים של הרכב הזה. לפי תקן WLTP הוא אמור לגמוע מרחק של 380 ק״מ בין טעינות, מה שאומר שהטווח שלו בפועל צפוי להיות קרוב יותר ל-300 ק״מ.

שתי הגרסאות הבכירות יותר, Luxury ו-Exclusive, מגיעות עם סוללה בקיבולת 99 קוט״ש שמזינה את צמד המנועים, אחד בכל סרן, ואלו מפיקים ביחד כ-551 כ״ס. נתון התאוצה מ-0 ל-100 בדגמים הללו עומד על 4.9 שניות, והמהירות המירבית מוגבלת ל-200 קמ״ש. בזכות הסוללה הגדולה יותר, הטווח בין טעינות עומד על 441 ק״מ.

בטיחות

הונגצ'י E-HS9 טרם נבחן ב-Euro Ncap, אבל ממשרד התחבורה הישראלי הוא זכה לציון בטיחות 7 בכל רמות הגימור, כשהוא משאיר נקודה שלמה על הרצפה בגלל היעדר מערכת לשכחת ילדים. יש מצב שלשכוח את הילדים ברכב פחות מלחיץ את הסינים? 😉

מפרט הבטיחות הסטנדרטי כולל בין השאר 6 כריות אוויר, התרעה מפני עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, תיקון סטייה מנתיב, חיישני חניה היקפיים ועוד.

רמת גימור Luxury מוסיפה גם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים וגרסת הקצה, Exclusive, מוסיפה שתי כריות אוויר בשורת המושבים השנייה.

מחירים

רמת גימורטווח רשמימחיר
הונגצ'י E-HS9 רמת גימור Premium380 ק״מ399,000 ₪
הונגצ'י E-HS9 רמת גימור Luxury441 ק״מ459,000 ₪
הונגצ'י E-HS9 רמת גימור Exclusive441 ק״מ499,000 ₪

המחירים כוללים חבילת ראש שקט לחמש שנים המגלמת בתוכה טיפולים תקופתיים, אחריות של 5 שנים או 150 אלף ק"מ ואחריות סוללה ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו