הפתרון של פוינטר למכת הגניבות של סוזוקי ג׳ימני
loader image

הפתרון של פוינטר למכת הגניבות של סוזוקי ג׳ימני

קריאה
🇮🇱 בלוג > הפתרון של פוינטר למכת הגניבות של סוזוקי ג׳ימני

סיכול ממוקד

מכירים את הקלישאה שאומרת ש״אי אפשר להסביר אהבה״? זה המשפט שמסכם בצורה הטובה ביותר את מערכת היחסים שלי עם הסוזוקי ג׳ימני JB74 שלי: כמה שהוא לא-רכב-מי-יודע-מה, ככה אני אוהב אותו. ולפי המספרים שהוא מכר כאן אצלנו בארץ הקודש, יש עוד הרבה כמוני. למה אני מספר לכם את זה? כי כשרכשתי אותו אי שם בסוף 2022, הוא די עמד בחניה ושימש כרכב לטיולים ולסופי שבוע. אפילו היינו בירדן ביחד, ובמדינה נוספת שאסור לספר עליה.

אבל, מאז תחילת 2024, הבייבי שלי ושל רבים נוספים נפל קורבן לטרנד טיקטוק מעצבן של בני דודנו מהגדה (ולא רק), שהחליטו שהג׳ימני החדש הוא ״רנגלר לעניים״ ופשוט התחילו לגנוב מאות יחידות ממנו, מכל רחבי הארץ ובכל שעות היממה. בתחילה אני ורבים מבעלי ג׳ימני אחרים חשבנו שמדובר בצירוף מקרים שיחלוף במהרה, אך ככל שחלף הזמן הבנו שאנחנו בבעיה.

ג׳יפ קטן, אהבה גדולה.

מיד צצו כל מיני בעלי לנד קרוזר, שמי כמוהם מבין דבר או שניים במיגון רכבים גניבים ופופולאריים במיוחד במגזר ובגדה, והציעו לנו פתרונות כמו מנעול הגה, כיסוי הגה, כיסוי לדוושות, כספת למחשב ודרקון קטן כזה כמו של חאליסי שיושב על האוטו ויורק אש בטמפרטורה של אלף מעלות בכל פעם שהוא מזהה גנב בקרבת הרכב. בגלל שהבנתי שהפתרון האחרון עדיין נמצא ״בשלבי פיתוח״, החלטתי ללכת בשלב ראשון על הפתרון של הכספת (תודה לארז!) כמענה ראשוני.

הפתרון האפקטיבי והמסורבל ביותר – מנעול שעוטף את ההגה, נפסל בגלל שאין ממש איפה לשים אותו אחרי שמפרקים.

הפתרון של כיסוי ההגה האדום, המסורבל והאפקטיבי, כמו גם הכיסוי לדוושות ההגה, נפסלו בגלל שתי סיבות: 1. בניגוד ללנד קרוזר, בג׳ימני אין ממש אפשרות לזרוק אותם בתא המטען. 2. במקרה של תאונה, חתיכת הברזל הזאת לא תשאיר סיכוי לאף אחד.

מפה לשם, הבנתי שכדי שאחזור לישון טוב בלילה, צריך לעשות מעשה ולמצוא פתרון טכנולוגי, וממש במקרה נתקלתי באילן גולדשטיין מנכ״ל פוינטר, באירוע ״רכב השנה״ של מגזין אוטו. מיד פרצתי במונולוג קורע לב וסופג אמפתיה מהסוג שקשה להתעלם ממנו, בשילוב אסרטיביות, יש היאמרו – על הגבול להיות נודניק. לשמחתי אילן הרים את הכפפה וביקש פרק זמן להתארגנות.

כמה שבועות לאחר מכן, הגיע הטלפון המיוחל וקבענו מועד לביקור שלי במשרדי פוינטר בראש העין. יום ראשון בבוקר, אני והג׳ימני מתייצבים בפני אסף ורמי התותחים, שעשו שיעורי בית, הגיעו מוכנים וישר קפצו על הרכב. לצערי, או לשמחתי, השניים הללו הקפידו הקפדה יתרה על כל הנושא של בטחון שדה ולא איפשרו לי לצלם מה באמת קורה בתוך הרכב, אבל ניכר שהם יודעים מה הם עושים, מה לפרק, איך לפרק איפה להתקין והכי חשוב – להחזיר את הכל בחזרה למקום בסיום העבודה.

״פתרון היברידי״, ככה קוראים בפוינטר ל״קוקטייל״ אמצעי ההגנה שהותקנו לי בג׳ימני הקטן. הפתרון הראשון הוא רכיב שיודע להתמודד עם משבשי הקליטה, אותו ציוד יקר ונפוץ בקרב גנבי הרכב, שלמעשה מנטרל את הפעולה של המשדר שמותקן ברכב ומעדכן בזמן אמת לגבי המיקום שלו. הרכיב הזה של פוינטר, שאני לא יכול להרחיב עליו יותר מדי מהסיבות המובנות, יודע להתמודד עם המשבש הזה ע״י כך שהוא פשוט עובר לרשת רדיו, RF, וממשיך לתקשר עם מוקד המבצעים של פוינטר.

מנעול דוושות – עוד פתרון מצוין שנאלצתי לפסול בגלל משקל, מסורבלות ומחסור בחלל לאחסון.

בנוסף, רמי ואסף התקינו לי גם לוח מקשים חדש ועלוקה, שמחוברים למחשב הרכב שכבר נמצא בכספת מיוחדת העשויה מבלוק אלומיניום ויושבת לה היטב בזכות התושבת המיוחדת שייצר ארז התותח!

לסיכום, ברוח התקופה הלא פשוטה העוברת עלינו, הדבר האחרון שאלפי בעלי ג׳ימני צריכים כרגע – זה סיבה נוספת לדאגה. אני שמח שאילן גולדשטיין וחברת פוינטר הרימו את הכפפה ויצרו עבור בעלי הג׳ימני פתרון יעיל ואפקטיבי, המבוסס על הידע והניסיון שלהם באיתור והשבת כלי רכב, ובעיקר – מניעת הגניבות.

אם גם אתם רוצים ״להתפנק״ בפתרון ההיברידי של פוינטר לסוזוקי ג׳ימני דור חדש (JB74), תשאירו כאן בקישור פרטים.

ו… שלא נצטרך 😉

תמונות: יוסי צרפתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *