התחשמלה ועשתה עלייה: מרצדס CLA החדשה
loader image

קאמבק אמריקאי לאגדה היפנית: טויוטה קורולה חוזרת

קריאה

🇮🇱 חדשות רכב > כלמוביל משיקה בישראל את הדור החדש של מרצדס CLA בגרסה 100% חשמלית

טעינה מלאה

רגע לפני 2026, קבוצת כלמוביל השיקה את אחד הדגמים הפופולאריים של מרצדס, בגרסה 100% חשמלית ועם תג מחיר אטרקטיבי לגרסת הכניסה, שמהווה למעשה את כרטיס הכניסה למותג היוקרה הגרמני.

הדור החדש של ה-CLA (או בשמו הרשמי CLA EQ), מציג שדרוג אמיתי שמחלק את ההיצע לשני נתיבים ברורים: חשמל עד הסוף, או בנזין עם בוסט קטן (Mild Hybrid) למי שמעדיף להישאר באזור המוכר. בשוק שבו כל שבוע עולה מתחרה חדש על הבמה ולצד מבול המותגים הסיניים שמציעים הרבה מאוד אבזור ביחס למחיר, ה-CLA חייבת לייצר ערך אמיתי לצרכן הישראלי ולא להסתפק רק בסמל המתנוסס על החרטום מלפנים.

מרצדס CLA EQ החשמלית החדשה 2026
מרצדס CLA EQ החשמלית החדשה 2026

עיצוב, טכנולוגיה ויחידות הנעה

העיצוב החיצוני של ה-CLA נשאר נאמן לקו הקופה ארבע דלתות שאיפיין אותה מאז 2013, אבל הפעם הוא מקבל חזית עם חתימת אור שצועקת “היי! אני מרצדס!”: פנסי ה-Multibeam LED מצוירים בתבנית כוכב, פס תאורה מחבר ביניהם מלפנים, וגם מאחור מופיע אותו אלמנט שמייצר זהות מיידית. במידות אין מהפכות – קצת ארוכה יותר, קצת רחבה יותר – 4,723 מ”מ באורך, 1,855 מ”מ ברוחב ו-2,790 מ”מ בבסיס הגלגלים. הגג הפנורמי מגיע כסטנדרט ותורם מעט למרווח הראש, והפתעת הסיפור היא דווקא תא מטען קדמי של 101 ליטר (בכל זאת, רכב חשמלי), תוספת די נדירה במרצדס. מאחור מחכים עוד 405 ליטר, הכי גדול שהיה לדגם מאז שקוראים לו CLA.

בתא הנוסעים, מרצדס לוקחת את מה שעשתה בדגמים הגדולים יותר ומורידה אותו לגודל קומפקטי. ה-MBUX Superscreen משתרע על כל החזית ונותן קונטרה לאינפלציית המסכים שפגשנו בדגמים הסיניים, גם מבחינת הכמות וגם מבחינת הגודל. הצג הראשי בגודל 14 אינץ’ מתחבר טבעי לצג נהג של 10.25 אינץ’, והכל רץ על מערכת ההפעלה MB.OS החדשה של מרצדס שלא רק משנה תפריטים אלא גם את הדרך שבה הרכב מתקשר עם הנהג. העוזר הקולי החדש משתמש ביכולות AI של ChatGPT, Google Gemini ו-Bing (למה?).

האווירה הכללית בתא הנוסעים, ובכן, מרצדסית לחלוטין, עם תאורת אווירה של 64 גוונים, מושבים חשמליים עם שלושה זכרונות ובקרת אקלים דו אזורית. מערכת השמע של Burmester נוכחת, והחומרים מרגישים תואמים לקטגוריית הפרימיום שה-CLA מנסה להישאר בה גם מול העומס הסיני שמגיע מלמטה. סליחה, יוקרה.

מרצדס CLA EQ החשמלית החדשה 2026
מרצדס CLA EQ החשמלית החדשה 2026

מנוע, טווח סוללה

בגזרת ההנעה והטווח, המרצדס CLA EQ החדשה שמבוססת על פלטפורמה של 800 וולט, מציגה נתון די מרשים של עד 792 ק״מ בין טעינות בגרסה המשלבת את הסוללה הגדולה יותר בקיבולת 85 קוט״ש + הנעה אחורית, וגם מאפשרת טעינה בהספק של עד 320 קילוואט DC (מ-10 ל-80 אחוזי סוללה בתוך 20 דקות) או 11 קילוואט AC. לפי נתוני היצרן, צריכת האנרגיה די מרשימה ועומדת על 12.2 עד 14.1 קוט”ש ל-100 ק”מ.

גרסת הכניסה ״מסתפקת״ בסוללה בקיבולת 58 קוט״ש בלבד המאפשרת טווח של עד 542 ק״מ בין טעינות, גם כן עם הנעה אחורית, רק שכאן הספק הטעינה ב-DC יורד ל-200 קילוואט.

המנועים מפיקים 224 או 272 כ״ס בגרסאות ההנעה האחורית או 354 כ״ס בגרסאות ההנעה הכפולה (CLA EQ 350 4Matic).

ואם אתם עדיין לא בקטע של חשמל, מרצדס תשווק החל מינואר 2026 גם את מנועי ה-180 (167 כ”ס ו-20 קג״מ) וה-200 (193 כ”ס ו-25 קג״מ) עם הנעה היברידית ״מתונה״ בשילוב 1.5 ליטר טורבו עם EQ Boost שמזריק 30 כ”ס ברגעים הנכונים.

כל הטווחים הם לפי תקן WLTP.

רשימת הבטיחות של ה-CLA די כוללת את הכל: 9 כריות אוויר, בלימת חירום בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, ניטור שטח מת, אור גבוה אדפטיבי, חיישני גשם ותאורה ועוד. היא זכתה לציון בטיחות 7 של משרד התחבורה בארץ ונכון לכתיבת שורות אלה היא טרם נבחנה ב-Euro NCAP.

מרצדס CLA EQ החשמלית החדשה 2026
מרצדס CLA EQ החשמלית החדשה 2026

צ׳ק אאוט

בסיכומו של דבר, ה-CLA החדשה מרגישה כמו גרסה בוגרת יותר של עצמה עם אבן דרך משמעותית בגרסה 100% חשמלית, המציעה טווח משמעותי (729 ק״מ בגרסת CLA EQ 250 Plus) שלא רואים כל יום. גרסאות הבנזין יאפשרו אלטרנטיבה עבור מי שעדיין מעדיף בנזין ותא הנוסעים עושה צעד גדול קדימה ומצמצם פערים עם הדגמים הבכירים יותר של המותג.

האם זה יספיק כדי להתמודד מול הצונאמי של המתחרות החדשות מסין שזולגות לתחום הפרימיום? התשובה תגיע מהר מאוד מהסיבה שישראל היא אחד השווקים שבהם ה-CLA תמיד הרגישה בבית. עכשיו היא צריכה להוכיח שהבית הזה עדיין שלה.

להורדת המפרט הטכני המלא של מרצדס CLA EQ 2026 בפורמט PDF לחצו כאן.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *