רכב הפלאג אין עם הטווח הגדול בישראל: וויי קופי 01 הושק בישראל
loader image

רכב הפלאג אין עם הטווח הגדול בישראל: וויי קופי 01 הושק בישראל

קריאה

דרך חדשה

חדירה של מותג סיני חדש לישראל זה אמנם משהו שכבר הפך לשגרה, וסין מזמן הפכה למדינה שמייבאת לישראל את מספר מותגי הרכב הגבוה ביותר, אבל היום הושק כאן אחד המותגים היותר מעניינים והכי ״לא סיניים״ שפגשנו, עם תחילת השיווק של המותג וויי (WEY) באמצעות קבוצת סמלת, יבואנית אלפא רומיאו, פיאט, אבארט, ג׳יפ, הונגצ׳י וסובארו.

WEY, מותג נוסף מבית GWM

המותג WEY הוא השני שמגיע אלינו מבית Great Wall בתוך כחודש בלבד, וכזכור מדובר באחת מחברות הרכב הגדולות בסין. WEY אגב, הוא מותג צעיר מאוד שהושק רק ב-2018, והקופי 01 שנחשף ב-IAA במינכן ב-2021 והושק רשמית בתערוכת פריז השנה, הוא די שונה מהדגמים שהגיעו עד עכשיו לישראל, הן מבחינת איכות החומרים וההרכבה, אך בעיקר בזכות הנתונים הטכניים שלו, שעל הנייר לפחות, מאפשרים לו לגמוע עד 146 ק״מ על חשמל בלבד, לפי תקן WLTP. גם אם נפחית את ה-20% כדי להגיע לטווח בפועל, עדיין מדובר ברכב הפלאג אין שכובש את הפסגה מבחינת הטווח, כשהוא משאיר הרחק מאחור יצרניות כמו מרצדס.

וויי קופי 01 הוא D-SUV קלאסי עם מידות של 487 ס״מ אורך, 196 ס״מ רוחב 169 ס״מ גובה ובסיס גלגלים של 291 ס״מ. לסוללה הגדולה (פרטים בהמשך) יש מחיר ורואים אותו כשהוא עולה על המשקל, שם המחוג נעצר על כמעט 2.5 טון. ולכל חובבי ״הג׳יפונים״ כדאי לדעת שמרווח הגחון שלו עומד על 16 ס״מ בלבד.

וויי קופי 01
וויי קופי 01

עיצוב

העיצוב החיצוני שלו די מרשים, ובזכות הסמל בחזית הוא כבר קיבל את הכינוי ״הלינקולן הסיני״. כמיטב המסורת הסינית, גם הוא זוכה לגריל עצום, ומעבר לכך יש לו את כל המאפיינים של SUV קלאסי, כולל פסי הטעינה על הגג. אין ספק שבכל הקשור לעיצוב החיצוני, עשו כאן עבודה לא רעה בכלל.

בפנים גם כן עשו שימוש בחומרים איכותיים ולצד איכות הרכבה טובה, מקבלים תחושת פרימיום. החדשות הפחות טובות הן שבגלל ריבוי המסכים (ואני דווקא בעד כמה שיותר מסכים, אבל עד שמונה בערב), לא תמיד קל לראות מה קורה בפנים במצב של תאורת יום. אבל זה מסוג הדברים שצריך לבדוק במבחן דרכים מעבר להתרשמות הראשונית. מלבד זה, גם כאן, לצערי, המעצבים בחרו בטרנד של איזור האכסון הלא נגיש בחלק התחתון של הקונסולה המרכזית, וכולי תקווה שהטרנד הזה יחלוף מהר מן העולם. בדגם ה-Luxury מקבלים גם מושבים בשילוב אלקנטרה, שבכלל נותנים תחושה של רכב גרמני.

וויי קופי 01
וויי קופי 01

רכב הפלאג אין עם הטווח הגדול בישראל

הבשורה האמיתית של וויי קופי 01 נמצא ביחידת ההינע המשלבת בין צמד מנועים חשמליים, אחד מלפנים המפיק 161 כ״ס ו-23 קג״מ, ואחד מאחור המפיק 181 כ״ס ו-33 קג״מ. לצידם יש גם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים המפיק 201 כ״ס ו-32.6 קג״מ כבר ב-1,500 סל״ד. ההספק הכולל של המקהלה המוטורית הזאת עומד על 476 כ״ס, 86.4 קג״מ והנעת AWD. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש עומד על 5 שניות.

בוויי קופי 01 מותקנת סוללה בקיבולת 36.7 קוט״ש, שתומכת גם בטעינת DC בהספק מקסימלי של עד 50 קילוואט, וטעינת AC ביתית בהספק של עד 11 קילוואט. כאמור, הטווח החשמלי המקסימלי, עומד על 146 ק״מ לפי תקן WLTP, מעניין יהיה לראות את הטווח בפועל בנהיגה ״אמיתית״.

וויי קופי 01
וויי קופי 01

אבזור ורמות גימור

וויי קופי 01 ישווק בישראל בשני דגמים, די מאובזרים, כבר ברמת גימור Premium מקבלים חישוקי ״21, תאורת LED היקפית כולל תאורת Matrix LED מלפנים, חימום ואוורור במושבים הקדמיים שגם מתכווננים חשמלית, בקרת אקלים עם שני איזורים ומערכת אקטיבית לסינון רעשים (Active Noise Cancellation).

גרסת Luxury מוסיפה גם עיסוי למושבים מלפנים, חימום למושבים מאחור, גג פנורמי נפתח, וילונות נשלפים לחלונות מאחור, חניה אוטומטית וגם מערכת Track Back Reverse הזוכרת עשרות המטרים האחרונים שעשיתם ויכולה לעשות אותם בעצמה, רק ברוורס. אני פגשתי את זה לראשונה ב-BMW וזה בהחלט פיצ׳ר מאוד נוח.

יש גם משטח טעינה אלחוטי, מסך מולטימדיה (די עצום) בגודל 14.6 אינץ׳ עם מערכת שמע מבית Infinity הכוללת 12 רמקולים, תצוגת נתונים עילית HUD בגודל 7.5 אינץ׳, מסך נוסף בגודל 9 אינץ׳ הממוקם מתחת למסך המולטימדיה לשליטה על מערכות הרכב ולסיום, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 9.2 אינץ׳. אם אי פעם אמרתם לילדים שלכם ״די עם המסכים״, אז עכשיו אתם בבעיה רצינית.

וויי קופי 01
וויי קופי 01

מבחינת אבזור הבטיחות אפשר למצוא כאן 8 כריות אוויר ואת כל המערכות הסטנדרטיות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי תמרורים ועוד. החלק שקצת מבאס הוא שדווקא את המערכת לשכחת ילדים מאחור, מקבלים רק ברמת גימור Luxury. שווה לציין גם שהקופי 01 נבחן ב-Euro Ncap וזכה לחמישה כוכבי בטיחות, אבל הוא איבד נקודה שלמה מטעם משרד התחבורה בארץ, כשזכה לציון 7 בגלל היעדר מערכת למניעת התנגשות צד בשטח המת (זיהוי בלבד).

דגםרמת גימורמחיר
וויי קופי 01Premium269,900 ש״ח
וויי קופי 01Luxury439,990 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא WEY קופי 01 בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו