לא סתם אחד: מותג הפרימיום הסיני זיקר 001 הושק בישראל
loader image

לא סתם אחד: מותג הפרימיום הסיני זיקר 001 הושק בישראל

קריאה

אחד הטובים

אחרי הרבה דחיות וטיזינג ממושך שכלל קמפיין של הזמנה מוקדמת ללקוחות מבלי לדעת את המחירים, מותג הפרימיום הסיני זיקר הושק בישראל עם שני דגמים: זיקר 001 וזיקר X, באמצעות קבוצת יוניון המייבאת לישראל את טויוטה, לקסוס וג׳ילי. זיקר הוא מותג נוסף מבית קונצרן הענק של ג׳ילי, אליה משתייכים גם מותגים גדולים ומוכרים כמו וולוו, לינק אנד קו, פולסטאר, לוטוס ועוד.

הזיקר 001 הוא ספינת הדגל של המותג וכמו כל רכב סיני שנחת אצלנו, גם הוא זכה לכינוי משלו, רק שהפעם מדובר במחמאה רצינית: הפורשה פנמרה הסיני. את החזית שלו תוכלו לראות גם באולם התצוגה של לינק אנד קו, כי מעבר לגנים המשותפים, השם שלו כדגם קונספט היה… לינק אנד קו 01. הוא מבוסס על פלטפורמת SEA של קונצרן ג׳ילי, ששני דגמים שלה כבר משווקים כיום בישראל: וולוו EX30 וסמארט #1

זיקר 001
זיקר 001

מעבר למראה ספורטיבי ודינמי ובעיצוב קופה, זיקר 001 מציג מידות של רכב סדאן שמכניס אותו לזירה עם דגמים כמו טסלה מודל S, ג׳נסיס G80 ואפילו פורשה טייקאן, אאודי e-tron GR ומרצדס EQS, למרות שהוא עולה כמחצית מהם: 4,955 מ״מ אורך, 1,999 מ״מ רוחב, 1,560 מ״מ גובה ובסיס גלגלים של 2,999 מ״מ. מת לפגוש את המהנדס הנודניק 😉 בתא המטען הקטן מלפנים יש 15 ליטרים, מספיק עבור כבל הטעינה, ועוד 539 ליטרים מאחור. אם תקפלו את שורת המושבים תקבלו 2,144 ליטרים בסה״כ.

זיקר 001
ויש גם משטח טעינה אלחוטי

אבזור ורמות גימור

חלל הנוסעים של הזיקר 001 הוא חתיכת הצגה. איכות חומרים גבוהה מאוד ואיכות הרכבה שיצא לי לפגוש במותגי יוקרה ותיקים. אין ספק שהסינים/שבדיים שנתנו שם עבודה: שימוש מופרז באלקנטרה, כרום ועור (כולל טבעוני…) מקנה תחושה של תא נוסעים של מותג יוקרה גרמני.

מפרט האבזור הסטנדרטי בגרסת Long Range כולל בין השאר צג מולטימדיה בגודל 15.4 אינץ׳ עם תמיכה אלחוטית ב-Apple CarPlay ובקרוב (לפי היבואן) גם ב-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8.8 אינץ׳, תצוגת נתונים עילית בגודל 14.7 אינץ׳, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 21 אינץ׳, תאורת אווירה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית כולל זיכרונות וגם למושבים מאחור (מלבד האמצעי), בקרת אקלים דו-איזורית ועוד.

גרסת הביניים Performance משדרגת את החישוקים ל-22 אינץ׳ ומוסיפה כיוונון חשמלי להגה ושלושה מצבי נהיגה: שלג, חול, שטח. שטח? יא רייט. מקסימום באמפר בצהלה.

זיקר 001
יש אפליקציה של תן ביס?

גרסת הקצה הנוכחית של קיבלה את השם Krypton והיא כמובן המעניינת מכולם (אבל יש מעניינת ממנה, נגיע אליה) ומוסיפה בין השאר מתלי אוויר, עיסוי במושבים הקדמיים, איוורור במושב הנהג, איזור נוסף לבקרת האקלים ליושבים מאחור, מערכת שמע של Yamaha עם 12 רמקולים וסאב וופר ועוד.

רגע. יש עוד. לזיקר 001 יש אח שרירי במיוחד: זיקר 001 FR. מדובר במפלצת אימתנית שמסתכלת לטסלה מודל S פלייד בלבן של העיניים עם נתונים כמו 1,265 כ״ס ו-2.07 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש. תבלעו את הרוק ונמשיך. האם הגרסה הזאת תגיע אלינו? היבואן סיפק תשובה דיפלומטית: ״נביא לישראל כל רכב שתהיה לו תקינה מתאימה״. תחזיקו אצבעות.

זיקר 001
וולקאם לדיזנגוף, רק שלא ילך לאיבוד.

מנוע וסוללה

כל הגרסאות של זיקר 001 משווקות עם סוללה גדולה במיוחד של CATL בקיבולת של 100 קוט״ש (94 קוט״ש נטו) המבטיחה טווח של עד 620 ק״מ בגרסת Long Range עם ההנעה האחורית לפי תקן WLTP, אך במבחנים שנעשו בעולם האמיתי הנתון הזה הגיע לכ-520 ק״מ. גם אם תגיעו ל-500 ק״מ, זה עדיין מרשים. מאוד. הסוללה יודעת לקבל טעינת AC בהספק של עד 22 קילוואט ו-DC בהספק של עד 200 קילוואט, מה שמאפשר להטעין מ-0 ל-80 אחוז סוללה בתוך 30 דקות בלבד.

גרסת הכניסה Long Range מגיעה עם הנעה אחורית ומנוע המפיק 272 כ״ס ומומנט של 34 קג״מ. הוא מאיץ בתוך 7.2 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש.

גרסאות Performance ו-Krypton של זיקר 001 כבר מעניינות יותר עם הנעה כפולה המפיקה 544 כ״ס, 68 קג״מ ו-3.8 מ-0 ל-100. המהירות המירבית זהה ועומדת על 200 קמ״ש.

בטיחות

מפרט הבטיחות הסטנדרטי זהה בכל רמות הגימור (שאפו יוניון!) וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב הנמצאים בשטח המת, זיהוי תמרורים, מצלמות 360 היקפיות ומערכת חכמה המתריעה מפני שכחת ילדים ואף מפעילה את בקרת האקלים ומורידה את החלונות כדי להציל חיים. ועוד ועוד. כל הגרסאות זכו לציון בטיחות 7 של משרד התחבורה בארץ אך טרם נבחן ב-Euro NCAP.

שורה תחתונה

ה-001 אמנם לא משתייך אל סגמנט ה-SUV החשמליים שהולך ומתחמם, אבל בכל הקשור לשוק הפרימיום הוא בהחלט מביא בשורה חדשה וצפוי לכוון אל ליבם וכיסם של הקהל הצעיר יותר, עם דגש על ההייטקיסטים. לא סתם בחר היבואן למקם את מתחם התצוגה הראשון של המותג בקמפוס Wix שבצומת גלילות.

למרות שהוא רחוק שנות אור מפורשה טייקאן, אאודי e-tron GT וטסלה מודל S, כתבי הרכב בחו״ל רואים בו מתחרה ראוי וזול לחבורת השרירנים החשמליים הזאת. בהמשך השנה עתיד לנחות כאן מתחרה ישיר נוסף שלו, פולסטאר 4, שחולק איתו פלטפורמה ומכלולים ועמוס בטכנולוגיות.

מחירים

גרסהמחיר
זיקר 001 רמת גימור Long Range269,990 ₪
זיקר 001 רמת גימור Performance294,990 ₪
זיקר 001 רמת גימור Krypton329,990 ₪
זיקר 001
צג לבקרת האקלים בשורה האחורית (ברמת גימור Krypton)

להורדת המפרט הטכני המלא של זיקר 001 2024 לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו