טויוטה חשפה את הונזה SUV משפחתי עם לוק אוונגרדי המבוסס על ה-RAV4
loader image

נחשף רשמית: טויוטה ונזה, SUV אוונגרדי

קריאה

פריים פלוס

תערוכת ג׳נבה שבוטלה בגלל נגיף הקורונה לא מקלקלת את התוכניות של טויוטה. היצרנית היפנית דוחסת עוד קרוב משפחה לסגמנט ה-SUV הדחוס גם כך, עם אח חדש במשפחה: טויוטה ונזה. מדובר בדגם שנראה היה שהגיע לסיום דרכו ב-2015, אז היה מבוסס על הפלטפורמה של הקאמרי. גם הפעם הוא רוכב על ההצלחה של המשפחה המורחבת, עם הרבה דימיון לבני הדודים מלקסוס ומבוסס על פלטפורמת TNGA של טויוטה (ראשי תיבות של Toyota New Global Architecture), עליה מבוססים לא מעט דגמים גם של מותג הפרימיום לקסוס.

פלטפורמת TNGA של טויוטה

למעשה, זאת הפעם השניה שהונזה מושק, לאחר השקה ביפן של אותו דגם ממש, תחת השם הרייר. מדובר בפעולה די שגרתית של יצרניות הרכב, שנוהגות לשווק את אותם דגמים בדיוק תחת שמות שונים בשווקים שונים. אז כאמור, הונזה הוא האח החתיך יותר של הראב4 (RAV4) וחולק איתו לא מעט מכלולים. למעשה הוא ארוך ב-14.5 ס״מ באורך (4.73 מ׳) אך זהה ברוחב, 1.85 מ׳. בסיס הגלגלים עומד על 2.68 מ׳, וזה אומר שאפילו יהיה מקום למבוגר ממוצע.

הונזה מיועד לשוק האמריקאי, שם הוא אמור לתת פתרון בין ה-RAV4 ל-Highlander המוצלח וככל הנראה לא יגיע לישראל, אלא אם היבואנית יוניון מוטורס תצליח להפתיע לטובה. זה לא שחסרים כאן דגמי SUV, כן? הונזה ישווק בארה״ב רק בגרסה היברידית עם מנוע 2.5 ליטר המשוויץ בנתון צריכת דלק מרשים במיוחד של 7 ליטרים ל-100 ק״מ, עם 219 כ״ס. כל הטוב הזה קורה הודות לשלושה מנועים חשמליים, כאשר אחד מהם מותקן על הסרן האחורי ולמעשה מאפשר הנעה כפולה ללא גל הינע (דריישפט), וזה אומר שמי שישב באמצע המושב האחורי, יסבול קצת פחות.

מבפנים הונזה לא מאכזב ומזכיר עוד יותר את בני האצולה של המשפחה מלקסוס, עם איכות חומרים גבוהה, מערכת מולטימדיה חדשה (תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, כפיים!) עם צג בגודל 12.3 אינץ׳ והחידוש המרענן, שמתאים מאוד למדינה עם אקלים של תנור אפיה כמו ישראל: גג פנורמי שקוף שהופך לסוג-של זכוכית חלבית בלחיצת כפתור, כדי לעדן קצת את אפקט החממה בימי הקיץ הלא פשוטים בארצנו.

גג פנורמי שקוף שהופך לעמום בלחיצת כפתור

Comments are closed here.

עקבו אחרינו