טויוטה: ייצרנו את הרכב ה-300 מיליון
loader image

טויוטה: ייצרנו את הרכב ה-300 מיליון

קריאה

שוברים שיאים

הנה דבר שאולי לא ידעתם: טויוטה, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, התחילה בכלל כ… חברה לייצור נולי אריגה. כן כן, אותן מכונות מסורבלות לייצור שטיחים? כזה. ב-1935, מישהו שם אמר ״היי, אנחנו יודעים לייצר מכונות, למה שלא נייצר רכבים״? ככה נולד הטויוטה G1, טנדר שהפך למעשה לסבא הרוחני של הלנד קרוזר המוכר והאהוב. אגב, אותו מפעל לייצור נולי אריגה, עומד וקיים עד היום.

מאז אותו יום ולמשך 88 שנים, טויוטה המשיכה לייצר רכבים, והרבה, וכעת מדווחת שבסוף ספטמבר ייצרה את הרכב ה-300 מיליון שלה. מההודעה שפרסמה טויוטה עולה שכ-180 מיליון מהרכבים יוצרו במפעליה החברה ביפן, וכ-120 מיליון מחוץ לארץ המולדת של המותג. כמעט חמישית מכלל המכוניות שיוצרו, באופן לא מפתיע, הן מדגם הקורולה הפופולרית שהוצגה לראשונה אי שם ב-1966 ולאחר 12 דורות אפילו קיבלה גרסת קרוסאובר עם השקת הקורולה קרוס.

מה עם הלנד קרוזר? ה-SUV הפופולארי (כן כן, ההגדרה המילונית של הקטגוריה היא SUV ולא ״ג׳יפ״) מכר עד היום כ-11.5 מיליון יחידות, ובשנה הצפויה אמורה להגיע סופסוף גרסת ה-Prado החדשה שלו גם אלינו לישראל, לאחר 14 שנים שבהם זכה לאינספור עדכונים, אך למעשה רק עכשיו הוא זוכה לגרסה חדשה מקצה לקצה.

בשנים האחרונות טויוטה השקיעה משאבים כבדים בייצור פלטפורמות חשמליות מתקדמות ופיתוח היצע דגמים בהתאם, גם כדי לצמצם את הפער התדמיתי מול טסלה וכדי לתת מענה למגמה ההולכת וגוברת של המעבר לרכבים חשמליים. אחת החשיפות הדרמטיות היתה של הגרסה החשמלית של הלנד קרוזר SE החשמלי, כחלק מעשרה דגמים חשמליים שהמותג ישיק עד שנת 2026, בכל אחת מהקטגוריות החמות בשוק הרכב העולמי.

עד כמה שזה נשמע מפתיע, בישראל משווק כיום דגם 100% חשמלי אחד בלבד של המותג, ה-bZ4X, ממנו נמסרו עד היום כ-877 יחידות.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו