יום הולדת 50 לריינג׳ רובר עם גרסת רטרו במהדורה מוגבלת • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

יום הולדת 50 לריינג׳ רובר עם גרסת רטרו במהדורה מוגבלת

קריאה

יום הולדת 50 לריינג׳ רובר עם גרסת רטרו במהדורה מוגבלת

למרות תקופה לא פשוטה שעוברת עליה לאור משבר הקורונה וקיצוץ של כאלף משרות, לנד רובר מחליטה לחגוג יובל שנים לריינג׳ רובר (Range Rover), ה-SUV היוקרתי שהושק ב-17.6.1970 והפך לסמל סטטוס המשלב יכולות שטח גבוהות לצד פינוקים, אבזור, טכנולוגיה ואיכות חומרים ללא פשרות.

היי סבא, בא לך לצאת לטיול?

ב-2005 הוא סופסוף הפך מרכב בודד למשפחה, עם הצטרפות הריינג׳ רובר ספורט. ב-2010 הצטרף למשפחה האיווק הקומפקטי וב-2017 הושק הדגם האחרון עד כה בסדרה, הריינג׳ רובר ולאר.

כאן גרים בכיף משפחת ריינג׳ רובר

על שמו של הריינג׳ רובר רשומים לא מעט הישגים. הוא היה ה-SUV הראשון שזכה להנעה כפולה קבועה וב-1989 היה ל-4×4 הראשון עם מערכת ABS מותאמת. ב-1992 הוא הניח על המדף עוד גביע לאחר שהיה ל-4×4 הראשון שזכה לבקרת יציבות אלקטרונית ומערכת מתלי האוויר פורצת הדרך, שהפכה את חוויית הנהיגה לנוחה במיוחד ואפשרה מרווח גחון נדיב בלחיצת כפתור אם במקרה החלטתם לצאת לטיול שטח.

היי גרטה תונברג, להזמין לך אחד חשמלי?

הפעם האחרונה שארון הגביעים נפתח אגב, היתה ב-2012, כשה-SUV האוונגרדי היה לראשון אי פעם להיות מיוצר כולו מאלומיניום, דבר שהפך אותו לחזק יותר, קל יותר, רזה ב-420 ק״ג מקודמו ובשל כך גם יעיל יותר. לא שהדלק אמור לעניין יותר מדי את קהל היעד שלו, כן? ואגב, למרות המראה המחויט שלו, הוא מתהדר בשתי זכיות של הראלי פריז דקאר. קשה להבין איך המלכה עוד לא פרגנה לו את התואר ״סר ריינג׳ רובר״.

״וכאן, סבא ואני הלכנו לראות את השקיעה״

נחזור לסיבה שלשמה התכנסנו: כדי לחגוג את כל המורשת המפוארת, בלנד רובר החליטו להוציא מהדורה מוגבלת של 1,970 יחידות בלבד (כבר עשיתם לבד את החיבור בין כמות היחידות לשנת ההשקה, כן?) העונה לשם "Fifty", עם לא מעט חתימות של האייקון המיוחד במקומות שונים ברכב, בדומה למהדורת ה-Astronaut שהושקה לפני כשנה במאי 2019.

אבולוציה של יוקרה – 50 שנים של ריינג׳ רובר

שיהיה עד 120!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו