יונדאי איוניק 5 מתיחת פנים
loader image

יותר טווח וגם מגב אחורי: יונדאי איוניק 5 החדשה הושקה בישראל

קריאה

מתיחה קלה

כמעט 5,000 יחידות שנעות על כבישי ישראל מאז שהושקה לראשונה בישראל לפני כשלוש שנים, הפכו את יונדאי איוניק 5 לחביבה במיוחד בקרב הנהג הישראלי במיוחד, וחובבי החשמליות בפרט. הצעת הערך היתה פשוטה: עיצוב מוחצן והכי-לא-יונדאי-שיש, טווח פרקטי והרבה מאוד מרחב פנימי הודות לבסיס גלגלים נדיב של 3 מטרים.

והיום קבוצת כלמוביל משיקה בישראל את האיוניק 5 החדשה לאחר שעברה מתיחת פנים רק באפריל האחרון: החדשות הגדולות: סוללה גדולה יותר (בחלק מהגרסאות), עיצוב הפגושים מלפנים ומאחור התעדכן קלות, נוספו כפתורים פיזיים (ייאי!), גלגל ההגה עוצב מחדש, אבל הכי חשוב – סופסוף יש מגב מאחור!

נתחיל מהסוללה והטווח כי בתכל׳ס זה הדבר החשוב ביותר. אז מלבד גרסת הכניסה (Premium) שקיבלה סוללה בקיבולת 63 קוט״ש, בכל שאר הגרסאות קיבולת הסוללה גדלה מ-72.6 קוט״ש ל-84 קוט״ש (החל מרמת גימור Ultimate). גם הטווח גדל בהתאם ויעמוד על עד 570 ק״מ (גרסת Ultimate) או 530 ק״מ (גרסאות Limited ו-Elite) בין טעינות לפי תקן WLTP. האיוניק 5 החדשה גם השתדרגה ביחידות ההינע וגרסאות ההנעה האחורית יפיקו מעתה 229 כ״ס במקום 217 כ״ס ו-35.7 קג״מ של מומנט מיידי. גרסת ה-Premium עם הסוללה הקטנה יותר תשווק עם מנוע בהספק של 170 כ״ס ״בלבד״.

הבשורה העצובה לחובבי המומנט: גרסת ההנעה הכפולה לא תשווק יותר בשלב זה.

ביונדאי מבטיחים נהיגה חלקה ונעימה יותר הודות לכיול מחדש של הבולמים והטמעת תושבות חדשות, ושימוש בחומרי בידוד חדשים. בתחום הבטיחות נעשו חיזוקים במרכב ובדלתות כדי לשפר את ההגנה על הנוסעים מפני פגיעות צד.

גרסהטווח*הנעהמחיר
יונדאי איוניק 5 2024 רמת גימור Premium440אחורית209,990 ש״ח
יונדאי איוניק 5 2024 רמת גימור Ultimate570אחורית229,990 ש״ח
יונדאי איוניק 5 2024 רמת גימור Limited530אחורית248,990 ש״ח
יונדאי איוניק 5 2024 רמת גימור Elite530אחורית279,990 ש״ח
* לפי תקן WLTP

המחיר כולל אחריות של 7 שנים או 150,000 ק״מ על הסוללה (המוקדם מביניהם).

להורדת המפרט הטכני המלא של יונדאי איוניק 5 החדש בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *