יונדאי איוניק 6 נחשפת עם עיצוב רטרו ואווירודינמי במיוחד ⚡
loader image

יונדאי איוניק 6 נחשפת עם עיצוב רטרו ואווירודינמי במיוחד ⚡

קריאה

ששטוס

יונדאי חשפה בלילה שבין שלישי לרביעי את יונדאי איוניק 6, רכב הסדאן החשמלי שלה, מתחרה ישיר לטסלה מודל 3 ואח לאיוניק 5 שזכתה בארץ ובעולם לפופולאריות גבוהה וגם לא מעט פרסים נחשבים כמו רכב השנה בעולם לשנת 2022, כשהיא משאירה מאחוריה בין השאר מתמודדות כמו מרצדס EQS. חשיפה האיוניק 6 היא הראשונה של יונדאי מתוך 17 דגמים חשמליים שהמותג צפוי להשיק עד 2030.

יונדאי איוניק 6
״מעניין אם יש פה פקחים״

עיצוב חיצוני

איוניק 6 נכנסת אמנם לנעליים גדולות מאוד, אבל המעצבים של יונדאי בחרו לתת לה עיצוב קצת שונה מזה שכל כך אפיין את איוניק 5, שלמען האמת אפילו קצת מזכיר את זה של דגמי פורשה, כולל כנף בדלת תא המטען. ניתן למצוא ביחידות התאורה את אותם פיקסלים מוכרים מהאיוניק 5, רק שכאן הם משמשים כ-DRLים (תאורת יום).

הדבר הראשון שצץ כבר במבט ראשון הוא הסילואטה יוצאת הדופן של המכונית, שקיבלה השראה ממטוסים ומכוניות מירוץ משנות ה-30, עם דגש חזק על אווירודינמיות, או כמו שביונדאי מכנים את זה, Electrified Streamliner. כל המאמץ האווירודינמי הזה לא היה לשווא, והאיוניק 6 מתהדרת בנתון מקדם גרר שהוא לא פחות מסנסציה: 0.21, זהה כמעט לשיא שבו מחזיקות מרצדס EQS ולוסיד אייר עם 0.20 (מכוניות בייצור סדרתי, כן?).

יונדאי איוניק 6
״סבא, למה גם לי אין כנפיים כמו שלך?״

מעבר לנושא האווירודינמיות החשוב, גם האיוניק 6, כמו כל אחיותיה החולקות את פלטפורמת ה-E-GMP, היא אמנם סטנדרטית בגודל מבחינת המידות בקטגוריה (485 ס״מ אורך, 188 ס״מ רוחב ו-150 ס״מ גובה), אבל 295 הסנטימטרים של בסיס הגלגלים שלה (5 ס״מ פחות מהאיוניק 5) מעידים על כך שמדובר במכונית מרווחת מאוד.

יונדאי איוניק 6
״אמרתי לך לבדוק מזג אוויר לפני שיוצאים מהבית!״

עיצוב חיצוני

יונדאי איוניק 6 מציגה חלל נוסעים שזהה כמעט לחלוטין לזה של האיוניק 5, רק שביונדאי לא ממש טרחו לתת הצצה גם לספסל האחורי. מקדימה, הקונסולה הצפה שניתנת להזזה מהאיוניק 5 מפנה את מקומה לקונסולה סטנדרטית שפגשנו בעבר. צמד מסכים צפים עבור המולטימדיה ולוח המחוונים וההגה המוכר נמצאים גם כאן, כשהחידוש הגדול הוא צמד מסכים נוסף עבור מראות הצד הוירטואליות, שהוטמעו כאן בצורה מאוד יפה ואלגנטית כחלק מהעיצוב. נותר רק לקוות שבכלמוביל יציעו את המראות הללו כאופציה, מה שלא קרה באיוניק 5.

ביונדאי לא שחררו פרטים אודות יחידות ההינע של האיוניק 6, אבל אם נסתמך על הגרסאות שכבר נמצאות בארץ, אנחנו צפויים לראות אותו עם 225 ו-325 כ״ס בהנעה אחורית או כפולה. קבוצת כלמוביל עתידה להנחית את האיוניק 6 בישראל במהלך החצי הראשון של 2023.

יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6

תמונות: יונדאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו