חטיבת יונדאי מקבוצת כלמוביל מסכמת את שנת 2021 עם השקה של לא פחות מ-8 דגמים, גידול של כ-30% ביחס ל-2020 ונתון מרשים של למעלה מ-43,000 מסירות מרכבי המותג. הנתון הזה שובר למעשה את שיא המסירות השנתי למותג בודד, שגם אותו קבעה יונדאי רק ב-2019. אוויר הפסגות הזה די מוכר ליונדאי, ובכלמוביל מתגאים בכך שמ-2010 ועד היום, המותג סיים במקום הראשון לא פחות מ-10 פעמים.
מאז השקת המותג בישראל ב-1994 ועד לכתיבת שורות אלה, נמכרו בישראל כ-632,000 רכבי יונדאי מ-37 דגמים שונים שהופכים אותו למותג הרכב הנמכר ביותר בארץ בכל הזמנים.
במהלך השנה השיקה יונדאי בישראל את הדור הרביעי של הטוסון, שצבר מאות הזמנות עוד בטרם הנחית בישראל אפילו גלגל אחד. סה״כ 4,300 יחידות של הטוסון נמכרו בישראל במהלך 2021, ולמעלה מ-71,000 יחידות מאז הושק הדור הראשון שלו בישראל (כולל ix35).
בין להיטי המכירות הנוספים של יונדאי ב-2020 ניתן למצוא את היונדאי i20 החדשה עם 6,200 מסירות כשעל ראשה הכתר של קטגוריית הסופר מיני והסונטה שלקחה מדליית זהב בקטגוריית המנהלים עם 2,550 מסירות. מה-i10 נמסרו כ-5,700 יחידות, מהיונדאי וניו כ-4,000 ו-3,600 לקוחות התחדשו ביונדאי קונה בחניה.
בתחילת 2022 יונדאי תיפרד מאחד מלהיטי המכירות הגדולים שלה, האיוניק, שמסיים את דרכו לאחר שמכר למעלה מ-50,000 יחידות בישראל ויוחלף ביונדאי אלנטרה החדשה, כשהמטרה היא ברורה: לערער את ההגמוניה של הטויוטה קורולה בקטגוריית המשפחתיות, הנחשבת לאחת הגדולות ביותר, למרות המעבר ההולך וגדל לסגמנט ה-SUV.
ניר גרוסמן, מנכ״ל יונדאי ישראל: ״שנת 2022 תמשיך את המומנטום והצמיחה של המותג בישראל עם הגדלת היצע רכבי החשמל ביניהם האיוניק 6 והאיוניק 5 בגרסת הנעה כפולה ועם צפי מכירות של כ-2500 רכבים. כמו כן יושק הסטאריה, המיניוואן החדש והמשוכלל אשר יכלול אופציות שונות של סידורי ישיבה כולל 8 ו-9 מושבים הן לקהל פרטי והן לקהל עסקי. בנוסף, מתכננת כלמוביל להשיק את הטוסון ההיברידי ולערוך השקה מחודשת לקונה ההיברידית. הבאיון, רכב הפנאי הקטן וגרסאות ה-N של היצרן נבחנים גם הם", הוסיף גרוסמן.
תמונות: יח״צ
כתיבת תגובה