עד 400 ק״מ טווח: כלמוביל משיקה את משאית המימן הראשונה בישראל
loader image

כלמוביל משיקה את משאית המימן הראשונה בישראל בשיתוף סונול ובזן

קריאה

עידן המימן

אחרי אינפלציה רצינית של השקות רכבים סיניים חשמליים, היום הושק בישראל רכב, שהוא לא מכונית, לא סיני ואפילו לא חשמלי. זאת אומרת, הוא חשמלי, אבל לא מבוסס סוללה. חברת כלמוביל, בשיתוף בזן וסונול, השיקו היום אבן דרך משמעותית בכל הקשור לתחבורה כבדה, כשמשאית המימן הראשונה אי פעם תעלה על כבישי ישראל.

יונדאי XCIENT Fuel Cell היא המשאית הראשונה בעולם בייצור סדרתי, שמונעת באמצעות תאי דלק של מימן. למעשה, מדובר בסוג של ״הכלאה״ בין תחנת הדלק כפי שאנחנו מכירים אותה כיום, לבין הנעה חשמלית, שכן התדלוק אורך בין 8 ל-20 דקות, וההנעה מתבצעת באמצעות מנוע חשמלי ואפס זיהום אוויר. כמו ברכבים חשמליים, גם במשאית המימן של יונדאי הנהג נהנה מנהיגה שקטה וכוח זמין הודות למנוע החשמלי.

משאית המימן של יונדאי הושקה בישראל

המנוע החשמלי מפיק 460 כ״ס ומומנט של של 346 קג״מ, הרבה מאוד כוח, אם לוקחים בחשבון שמשאית המימן של יונדאי מסוגלת לשאת משקל מקסימלי של 36 טון. המשאית מצוידת בשבעה מיכלי מימן המכילים 31 ק״ג של דלק בסה״כ, לצד שלוש סוללות בקיבולת 72 קוט״ש המניעות למעשה את המנוע החשמלי. לפי יונדאי, משאית המימן יודעת לגמוע מרחק של 400 ק״מ, עד שתזדקק לתדלוק נוסף. נכון ליום ההשקה, בישראל יש כבר 3 משאיות מדגם 4×2 במשקל 19 טון, שישרתו תחת כלמוביל, בזן וסונול, והיבואנית צפויה לשווק בקרוב גם דגמי 6×2 במשקל 27 טון.

ישראל היא המדינה השלישית מחוץ לאירופה שבה משיקים את משאית המימן של יונדאי, לצד דרום קוריאה, ניו זילנד ושווייץ, שם לא פחות מ-47 משאיות כבר עברו מרחק של למעלה מ-5 מיליון ק״מ בתקופה של שנתיים בלבד. ביונדאי מתכוונים לשווק לא פחות מ-1,600 יחידות של משאית המימן עד 2025.

באירוע ההשקה לא עלה כלל המחיר של ה-XCIENT Fuel Cell החדשה שנראה בקרוב בכבישי ישראל, אבל בכל הקשור לבטיחות, ביונדאי טוענים שהמשאית מצוידת בכל הטכנולוגיות העדכניות.

ואגב תדלוק, חשוב לציין שבעת כתיבת שורות אלה אין למעשה תחנת תדלוק מימן בישראל, אבל לפי מנכ״ל סונול, אחת כזאת תושק בישראל בתחילת 2023.

משאית המימן של יונדאי, סונול ובזן
משאית המימן של יונדאי, סונול ובזן

הדמיה: יח״צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו