לינק אנד קו 01 במבחן דרכים משפחתי
loader image

לינק אנד קו 01 במבחן דרכים משפחתי

קריאה

משפחה במבחן

👍 יתרונות: פרקטיות, איכות חומרים והרכבה, טווח ריאלי, גנים של וולוו, תג מחיר.

👎 חסרונות: התנהגות כביש.

משך הזמן שבדרך כלל יוצא לעיתונאי רכב לבלות עם דגם חדש כדי להכיר אותו לעומק, נע בין כמה שעות לסופ״ש מלא. והמשימה לא פשוטה: צריך להכיר את היתרונות והחסרונות שלו, למצוא את כל הדברים שהיצרנים והיבואנים לא היו רוצים שנמצא, לבדוק את איכות החומרים, ההרכבה, הפרקטיות, חוויית הנהיגה והנסיעה והרשימה עוד ארוכה.

לינק אנד קו 01 - ביקורת רכב
הנוף מחלון הבקתה בהולנד. לינק אנד קו 01.

לפני כחודש, החלטנו לטוס לחופשה משפחתית בהולנד למשך 8 ימים, שני הורים ושלוש בנות 6, 10 ו-13. סוג של משפחה ישראלית ממוצעת עם טאבלטים, מריבות, שאלות מתי מגיעים ומשאלות כמו ״וואו הלוואי ויהיה כזה בארץ״. בטח מוכר לכם. וכמו בכל חופשה, היינו צריכים רכב שישרת אותנו במשך כל התקופה, מתוך ידיעה שאנחנו הולכים לנסוע הרבה. כמה הרבה? כמעט 1,200 ק״מ.

דרישות הסף היו פשוטות: 1. מקסימום בטיחות, כי בכל זאת – הרבה מאוד קילומטרים בארץ זרה עם החשובות לי ביותר בעולם. 2. בכל זאת, קצת ביצועים, טכנולוגיה ופינוקים שיהפכו את השהות הממושכת ברכב – לכיפית יותר לסחבק.

רגע לפני קבלת ההחלטה על הרכב, אני מקבל אינפוט מאישתי: מרווח, ושיהיה מקום לשתי מזוודות טרולי קטנות ומזוודה אחת גדולה. לפחות. אה, וכמובן שיהיה בטיחותי, כן? מבדיקה עם המלאי בחברת ההשכרה, האפשרויות לא היו מגוונות, כיאה למי שהתעוררו קצת באיחור בכל הקשור לתכנון החופשה, אך לבסוף, כמו ישראלים רבים, גם אני החלטתי לחוות את לינק אנד קו 01, נצר לשושלת Volvo.

לינק אנד קו 01 - ביקורת רכב
תא נוסעים פרימיומי עם עיצובים א-סימטריים שמוסיפים עניין. לינק אנד קו 01

אישתי כמובן מיד שאלה ״לינק אנד מה?״, הראיתי לה את הסרטון שהעלה כפיר כשריאן בערוץ היוטיוב שלו, ומיד הגיע האישור המיוחל. קאט לנמל התעופה בהולנד.

הלינק אנד קו 01 די מרשים בהופעה החיצונית, עם השילוב של ניקל ונגיעות בצבע כחול, כולל בחישוקי ה-20 אינץ׳, מוסיפים לא מעט עניין. הוא גם די גבוה למען האמת, כמעט 1.70, וגם מרווח הגחון בגובה 21.3 ס״מ מרשים למדי לקטגוריה. אם היתה לו הנעה כפולה, אפשר היה לעשות איתו קצת שבילים.

הבוסטר של בת ה-6, לצד אחיותיה הגדולות הציג מרחב די מרשים לשתי מתבגרות ואחותן הקטנה. כל עוד יש שקעי טעינה מאחור – אנחנו מסודרים. אפילו הבאתי מפצל, שיהיה.

מאחור בתא המטען, המזוודות ותיקי הגב נכנסו בהנדסה שלא היתה מביישת אף יאכטיונר, וניצלו בצורה אופטימלית את כל 466 הליטרים בתא המטען.

בתא הנוסעים פוגשים משטח טעינה אלחוטי עם תמיכה באנדרואיד אוטו אלחוטי, אז בשלב זה הכבלים נשארים מאחור בלבד. יש גם לוח מחוונים והגה שנלקחו בהשאלה מ-Volvo XC40, איתו הוא חולק פלטפורמה ומכלולים, רק שכאן הסוללה גדולה יותר, 17.6 קוט״ש לעומת 10.7 ב-Volvo.

לינק אנד קו 01 - ביקורת רכב
ויש גם מספיק מקום לשלוש בנות מאחור. לינק אנד קו 01

למרות שהלינק אנד קו 01 מיוצר בסין, ניכר היטב שבכל הקשור לאיכות החומרים ההרכבה, הוא מחובר מאוד לשורשים הסקנדינביים שלו ורחוק מאוד מלהזכיר כפתורים וחומרים שמצאנו בקולגות שלו ממותגים סיניים אחרים. בכלל, חלל הנוסעים מאוד פרימיומים, עם מושבים ספורטיביים שעשויים מחומרים ממוחזרים, עיצוב עם קווים לא סימטריים ומאמץ רב בלהזכיר לנו שוב ושוב שמדובר באח הצעיר וה-Cool של Volvo. הצליחו. מסך המולטימדיה בגודל 12.7 אינץ׳ מגיב בצורה פנטסטית הודות למעבד Snapdragon עם שמונה ליבות. לוח המחוונים ניתן להתאמה אישית וההפתעה החיובית היתה לקבל את חיווי הניווט על גבי המסך שלו. יש גם מערך מצלמות היקפיות עם תצוגה שמראה את הסביבה במהלך פניות ותמרונים, הכל באיכות טובה מאוד.

אז אחרי כמעט 1,500 ק״מ שגמענו במשך שמונה ימים, אפשר לומר בוודאות שלמרות כיול מתלים רך יחסית, הלינק אנד קו 01 יודע להשאיר מחוץ לתא הנוסעים לא מעט מהמורות שפגשנו במהלך הטיול. בידוד הרעשים טוב מאוד, והוא לא מבייש את השושלת. למרות שמדובר ב-SUV גבוה יחסית, המרכב רוכן בסיבובים בצורה מתונה, וניכר שדינמיות זה לא הצד החזק שלו. אוקי, לפחות לא בסיבובים. הוא ״מפצה״ הודות למרכז כובד נמוך וסוללה המותקנת ממש במרכז החלק התחתון של הרכב.

כמו ישראלים טובים, השתדלנו לנסוע על חשמל בלבד בתוך הערים ובכפר הנופש שבו ביקרנו (לנדל אסונסטד, מומלץ בחום!) לפי החבר׳ה בלינק אנד קו, ה-01 יודע לגמוע עד 75 ק״מ על חשמל בלבד, לפני שהוא יצטרך שקע חשמלי. בפועל, עם תכנון נכון וטעינה בכל מקום שרק אפשר, פגשנו תחנת דלק פעם אחת בלבד במהלך כל הטיול.

בנהיגה ממוצעת, הצלחנו להוציא מהסוללה כ-65 ק״מ, עד שמנוע הבנזין נכנס לפעולה ובא לעזור. אם אתם רוצים להוציא מהסוללה את המקסימום, מומלץ לנסוע על מצב B שמפעיל בלימה רגרנטיבית עדינה כשמרימים את הרגל מדוושת הגז.

לינק אנד קו 01 - ביקורת רכב
אף אייפד לא נשאר רעב! לינק אנד קו 01

ואם כבר מדברים על מנוע הבנזין, אז יחידת הכוח של לינק אנד קו 01 משלבת בין מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בטור 1.5 ליטר ששודך לתיבת 7 הילוכים פלנטרית כפולת מצמדים. לצידו מלפנים יש גם מנוע חשמלי המפיק 81 כ״ס, וביחד ההספק המשולב עומד על 261 כ״ס, שמזניקים אותו בתוך 8 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש. לא רע ל-SUV משפחתי, גדול ופרקטי במיוחד.

מערכות הבטיחות והסיוע לנהג מתפקדות מצוין, לא מציקות מדי, אך גם לא עושות הנחות במידה שמנסים קצת להיות ישראלים בחו״ל. בכלל, באופן מפתיע, ההולנדים מאוד מקפידים על כל הקטע הזה של ״מהירות מירבית״, וקונסים כבר מהקמ״ש הראשון מעל המותר. לכן, הפיצ׳ר שטחן לא מעט במהלך הטיול שלנו, היה מערכת השיוט האדפטיבית, לצד התראה על המהירות המותרת מצד המערכת לזיהוי תמרורים. בנסיעה משולבת (היברידית) ודי רגועה, הצלחנו להשיג נתון צריכת דלק ממוצע של קצת פחות מ-17 ק״מ לליטר. אגב, במבחני הריסוק של Euro NCAP, הוא לא בייש את המורשת ממנה הגיע וסיים בהצטיינות עם ציון של 96% בהגנה על יושבי הרכב.

לינק אנד קו 01 - ביקורת רכב
הפסקת אוכל. לינק אנד קו 01

שורה תחתונה: ☆★★★★

לינק אנד קו 01 שהגיע אלינו בתחילת השנה, מוסיף הרבה עניין לקטגוריית ה-SUV/משפחתיות היברידיות/פלאג-אין. לצד מתחרים כמו טויוטה RAV4 וקיה ספורטאז׳ הפופולאריים, וגם פיג׳ו 3008, הוא מציע חבילה לא רעה בכלל, בטח ביחס למתחרים שציינתי, במחיר של 230,000 ש״ח, עם איכות חומרים והרכבה שנראים הכי-לא-סיניים-שיש, עם מורשת וגנים מבית Volvo שעבורם הייתם צריכים להכניס את היד עוד יותר עמוק לכיס.

תמונות: אני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו