למה כל כך יקר לקנות מכונית בישראל? • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

למה כל כך יקר לקנות מכונית בישראל?

קריאה

למה כל כך יקר לקנות מכונית בישראל?

תסתכלו טוב טוב על המספר הזה: 40,000,000,000 ש״ח. כן כן, זה הסכום שהארץ המובטחת, מדינת היהודים, מכניסה מדי שנה לקופתה ממיסוי ישיר ועקיף על רכבים. המספר הזה כולל בין השאר:
1. מס קניה על רכב חדש
2. רכיב המע״מ בקניה
3. המיסים על הדלק
4. אגרות רישוי
5. חלקי חילוף
6. גילום שווי שימוש

למען האמת, כשאתם רוכשים רכב חדש עם מנוע בעירה פנימית, לא פחות מ-83% ממחירו מורכב ממיסים ועוד 17% מע״מ. בחשבון פשוט זה אומר שעל כל שקל ששילמתם על הרכב, שילמתם שקל נוסף ישירות לקופת המדינה.

כדי להבין עד כמה המצב אבסורד, בואו ניקח לדוגמא רכב 100% חשמלי ו-0 זיהום אוויר: Audi e-tron Advanced ברמת גימור 55 בישראל ובנורבגיה. בארץ הפיורדים, המדינה כ״כ רוצה שהתושבים יעברו לנהוג ברכבים חשמליים, עד שהיא מוכנה להעניק להם הטבה שבמונחים מקומיים נשמעת פשוט דמיונית: פטור ממיסים, פטור מאגרות שימוש, פטור מתשלום בחניונים ציבוריים ופטור בכבישי אגרה. ההטבה חסרת התקדים הזאת הובילה לכך שכמעט מחצית מהרכבים שנמכרו בנורבגיה ב-2019 היו חשמליים, כשבראש טבלת המכירות עומדת לא אחרת מאשר הטסלה מודל 3. לכן, בנורבגיה ה-Audi e-tron תעלה בסביבות הרבע מיליון ש״ח. בישראל, אותו רכב בדיוק יקבל באולם התצוגה תג מחיר של לא פחות מ-560,000 ש״ח. למעלה מפי שניים. ואם לא התעצבנתם עד עכשיו, אז שאול אמסטרדמסקי יעשה לכם שכל:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו