קרוסאובר פרימיום קומפקטי: לקסוס LBX מושק בישראל
loader image

קרוסאובר פרימיום קומפקטי: לקסוס LBX מושק בישראל

קריאה

הולכים בקטן

קבוצת יוניון מתחילה לשווק בישראל את הקרוסאובר הקומפקטי החדש שלה, לקסוס LBX, שיהיה גם הדגם הקטן ביותר בצי שלה וזכה כבר לכינוי ״בייבי לקסוס״.

מקור השם מגיע מ-Lexus Breakthrough X, ובתרגום חופשי לעברית: קרוסאובר פורץ דרך של לקסוס. שיהיה. הוא מבוסס על פלטפורמת TNGA-B של טויוטה, בדיוק כמו היאריס והיאריס קרוס החדשים, וישווק בלא פחות מחמש רמות גימור שונות, לכשיגיע אלינו במהלך הרבעון הראשון של 2024, וכרגע פתוח להזמנה מוקדמת.

לקסוס LBX החדש 2024
לקסוס LBX החדש 2024

כמה הלקסוס LBX באמת קומפקטי? אורכו 419 ס"מ, רוחבו 182.5 ס"מ, גובהו 154.5 ס"מ ובסיס הגלגלים כמעט זהה ליאריס קרוס (256 ס״מ) ועומד על 258 ס״מ. נפח תא מטען עומד על 402 ליטרים שיהפכו ל-994 עם קיפול שורת המושבים מאחור.

ה-LBX משווק ברמות הגימור השונות עם חישוקי סגסוגת 18 אינץ', פנסי LED עם אור גבוה אוטומטי, מערכת מולטימדיה Lexus Link Connect, מסך מגע בגודל 9.8 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, חיישני חניה מלפנים ומאחור ומצלמה אחורית, חימום למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, ועוד ועוד.

לקסוס LBX החדש 2024 - מבט מבפנים
לקסוס LBX החדש 2024 – מבט מבפנים

בלקסוס מתגאים במאמצים הגדולים שהשקיעה החברה כדי למנוע מרעשים להיכנס לתא הנוסעים, ועשו זאת בין השאר ״חומר בעל שיכוך גבוה הממוקם על הגג משמש בהתמודדות עם העברת רעשי כביש בנוסף למשתיק קול רחב על הגג המסייע לשמור על שקט התא, ולמשל מפחית רעשי גשמים על הגג״. סוף ציטוט.

המחמאות ליוניון היבואנית מגיעות בסעיף הבטיחות עם סטנדרט גבוה וזהה בכל רמות הגימור, הכולל בין השאר 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה וזיהוי תמרורים. נכון לכתיבת שורות אלה, הוא טרם נבחן ב-Euro NCAP.

כמו היאריס קרוס, גם לקסוס LBX מגיע בתצורה היברידית עם מנוע ה-1.5 ליטר בנזין שלושה צילינדרים המפיק 136 כ"ס שנשלחים כולם לגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות תיבת הילוכים ר-צ-י-פ-ה, ומזניקים אותו בתוך 9.2 שנ׳ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 170 קמ״ש.

מי המתחרים? למרות שהוא לא חשמלי, ניתן לסמן את וולוו EX30 וסמארט #1 החדשים שהושקו כאן ממש לאחרונה. לרשימה אפשר להוסיף גם את אאודי Q2 ומיני קופר קאנטרימן, למרות שהאחרונה יקרה ממנו משמעותית.

לקסוס LBX החדש 2024
לקסוס LBX החדש 2024

להורדת המפרט המלא של לקסוס LBX החדש 2024 לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו