נחשפה: מזראטי MC20 - מכונית העל החדשה של מזראטי
loader image

מכונית העל של מזראטי נחשפת: MC20

קריאה

חוזרת לשורשים

כשמדברים על מכונית על, אתם בדרך חושבים על פרארי או למבורגיני. ועכשיו, מזראטי הבינה שגם היא יכולה לנצל את הגנים האיטלקיים, שאמנם לא הפכו לשם נרדף לאמינות או איכות, אבל בכל הקשור לביצועים וסקס אפיל של רכבים, קשה להתחרות בהם. ימי הקורונה כנראה עושים טוב למזראטי, אחרת אי אפשר להסביר את הדברים הנפלאים שעוברים עליה: מכונית על חדשה והכרזה על לא פחות מ-13 דגמים (כולל החלפות ועדכונים) עד 2024, ביניהם דגמים חשמליים מלאים והיברידיים נטענים. 

אז לאיטלקיה החדשה קוראים מזראטי MC20 (זה סתם מזכיר לכם שם של תרסיס לפתיחת סתימות, תתקדמו) ובניגוד לדגמים הקיימים של מזראטי שהיו צריכים לחדור אל המיינסטרים של היוקרה והביצועים כדי לייצר תזרים מזומנים, מכונית העל הזאת מכוונת לקהל מאוד ספציפי של אנשים שככל הנראה לא הושפעו ממשבר הקורונה ואין להם בעיה של תזרים מזומנים.

מנוע שהוא אל

המנוע ב-MC20, שזכה לכינוי ״נפטון״, נמצא במרכז הרכב (Mid Engine), בדיוק כמו החברות שלה מפרארי ולמבורגיני. אגב, גם השברולט קורבט החדשה, בדור השמיני שלה, צוידה במנוע באותו פורמט המאפשר יציבות גבוהה יותר לצד ביצועים. אבל לא התכנסנו כאן כדי לדבר על קורבט. אז בואו ונכיר את המספרים של המזראטי MC20: מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים שיודע להפיק לא פחות מ-630 כ״ס, על מכונית ששוקלת קצת פחות מטון וחצי.

תחזיקו את הלסת עוד קצת. מומנט מירבי של 73.8 קג״מ ותיבת 8 הילוכים (רובוטית) כפולת מצמדים ששולחת את כל 630 הסוסים אל הסרן האחורי בלבד. נתון ההאצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 2.9 שנ׳ ועד שתסיימו לקרוא את המשפט הזה היא כבר תהיה ב-200 קמ״ש, כי זה לוקח לה בסה״כ 8.8 שנ׳. הסקאלה תסתיים ב-325 קמ״ש. מאוכזבים, הא? ואם עד עכשיו לא עף לכם הפוני, אז במהלך 2021 צפויה גם גרסת קבריולט.

צ׳או בלה!

העיצוב החיצוני שלה קצת מזכיר הכלאה בין אלפא רומיאו 4C, לוטוס ומקלארן, כשהאיטלקים לוקחים את מקדם הגרר והיעילות בחשבון, כדי להשיג את ה-2.9 שנ׳ הללו. הדלתות נפתחות למעלה בסגנון דלוריאן פינת מקלארן להשלמת הדאווין ומבחינת קווי המתאר האווירודינמיים, היא נתנה לגנים האיטלקיים הנכונים שלה לצאת החוצה בצורה מושלמת, כאילו מיכלאנג׳לו בעצמו עיצב אותה עם פטיש ומפסלת. מאחור, שני האגזוזים שהוכנסו לתוך הפגוש נותנים לה מראה של מטוס סילון, מתחתם הדיפיוזר וחישוקי ״20 בפרופיל משלימים לוק מרשים של מכונית על יפהפייה.

מזראטי MC20

תא הנוסעים גם כן נראה כאילו קיבל השראה ממקלארן, עם הרבה סיבי פחמן, אלקנטרה, עור ועוד קצת אלקנטרה וסיבי פחמן במה שנשאר. כשתעברו את סף הדלת, גם הוא מסיבי פחמן עם כיתוב MC20, כדי שלא תתבלבלו בטעות ותחשבו שנכנסתם לפיאט אונו, תתיישבו מיד במושבי הבאקט הספורטיביים שידאגו להחזיק אתכם טוב טוב בזמן חגיגת הג׳י שאתם עומדים לחוות.

את כל מה שאתם צריכים לדעת על הנסיעה תקבלו מצמד מסכים בגודל ״10, הראשון למולטימדיה והשני ללוח השעונים. ידית הילוכים אין, אלא כפתורים ומעליהם בורר מצבי נהיגה: GT ו-Sport ״הרגועים״ יותר ומצב Corsa שהופך את הרכב שלכם לאופל האגדית. סתם נו, זה במקרה ותתקלו באיזה מסלול מירוצים. המצב הנוסף הוא WET, שישמור עליכם בכבישים רטובים עם כל ההגנות שיש לרכב להציע.

המזראטי MC20 צפויה להגיע אלינו במחצית השניה של 2021.

תמונות מהממות: מזראטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו