מתיחת אמצע החיים לרנו מגאן • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

מתיחת אמצע החיים לרנו מגאן

קריאה

הגזימה עם הספורט

הנה שלושה מספרים שכדאי לדעת על רנו מגאן: 7 מיליון נמכרו ברחבי העולם במשך ארבעה דורות ושלושה שיאים רשומים על שמה בנורבורגרינג. ועכשיו, רנו מעניקה לדור הרביעי של המגאן מתיחת פנים של אמצע החיים וגם לראשונה גרסה היברידית נטענת (Plug In Hybrid). מתחת למכסה המנוע מסתתר מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי היונק את הכוח שלו מסוללת 9.8kWh. ביחד הם מפיקים כ-156 כ״ס עם נתון של 9.8 שנ׳ מעמידה ל-100 קמ״ש, ועד למהירות מקסימלית של 183 קמ״ש. טווח הנסיעה על חשמל בלבד עומד על כ-65 ק״מ לפי תקן WLTP ומהירות הנסיעה המקסימלית, גם כן על חשמל בלבד, עומדת על 135 קמ״ש, לפני שמנוע הבנזין יבוא לעזור קצת.

הגרסה ההיברידית נטענת קיבלה את השם ״The New Mégane E-TECH Plug-in Hybrid״. בורר מצבי הנהיגה יאפשר לכם לבחור בין מצב Pure לנסיעה על חשמל בלבד, MySense הבוחר באופן אוטומטי בין נהיגה חשמלית (בעיקר בעיר) להיברידית, לפי הצורך ומצב Sport ששם את כל הקטע הזה של החיסכון בצד ומאפשר לכם כוח מקסימלי של חשמל ובנזין.

המגאן מתחדשת מבחוץ בפנסי LED מלפנים ומאחור, כמו גם פנסי הערפל, פגוש חדש וגריל חדש מלפנים. הצרפתים פינקו גם באיתותים עוקבים בסגנון אאודי, תאורה בידיות, חישוקי ״16 או ״18 כאופציה ושלושה צבעים עם שמות מוזרים כמו Solar Copper, Baltic Grey ו-Highland Grey. המידות שלה נותרו סטנדרטיות למכונית האצ׳בק: 1591 מ״מ רוחב, 4359 מ״מ אורך, 1447 מ״מ גובה, 473 ליטרים בתא המטען ו-1,247 ליטרים כשהספסל האחורי מקופל. בסיס הגלגלים עומד על 2,669 מ״מ וזה אומר שמקום לא יחסר לכם, כי לצורך ההשוואה בקיה ספורטאז׳ הפופולארית יש רק מ״מ אחד יותר. זה כל ההפרש.

מבפנים, הצרפתים מספרים על סביבה אלגנטית ומתוחכמת. נו טוב. סביבת הנהג שודרגה והיא מציגה מסך מולטימדיה בגודל 7 עד 9.3 אינץ׳ התומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כפתורי בקרת האקלים עוצבו מחדש ופיצ׳רים חשובים ניתנים מעכשיו להפעלה דרך ההגה. בדגמים המאובזרים יותר תקבלו לוח שעונים דיגיטלי בגודל ״10.2, כסא מתכוונן חשמלי לנהג ומראה אחורית ללא מסגרת.

ויש גם גרסאות רגילות

בגזרת מנועי הבעירה הפנימית, יש את מנוע ה-TCe, בנזין בנפח 1.3 ליטר, המגיע בשלוש גרסאות: 115, 140 ו-160 כ״ס. כל הגרסאות מגיעות עם גיר ידני כאופציה, אבל הוא ככל הנראה לא יזכה להגיע לישראל. במקום זה המנועים ישודכו לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. היצע מנועי הדיזל כולל את ה-Blue dCi בנפח 1.5 ליטרים המפיק 115 כ״ס ומשודך גם כן לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

חדשות הספורט

ברנו לא שכחו כמובן גם את גרסת ה-R.S הספורטיבית, אחד מרכבי הספורט העממיים היותר מהנים לנהיגה שנותרו. 300 כ״ס מסתתרים מתחת למכסה המנוע, הודות למנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר מוגדש, הזרקה ישירה, שנמצא גם ב-Alpine A110, מותג הספורט של רנו ומפיק מומנט מירבי של 42.8 קג״מ. אם לא בא לכם שכל השכנים ידעו שהגעתם הביתה, תוכלו לטפל בסאונד של האגזוז. ברנו מתגאים בשלדת ה-4Control המאפשרת מקסימום זריזות מקסימלית בפניות חדות ויציבות בפניות מהירות.

ספורט פלוס

אבל רגע, יש עוד… המגאן RS הספורטיבית קיבלה גרסה עוד יותר ספורטיבית, R.S Trophy, המיועדת לאלו מכם שנוהגים לאתגר את המכוניות שלהם במסלולים המעטים שבהן התברכה ארצנו. הגרסה הזאת מגיעה חישוקי ״19, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני של טורסן שיהפוך את הפניות שלכם למעניינות יותר. המתלים ובולמי הזעזועים הוקשחו ב-25% ו-30% בהתאמה, הבלמים הקדמיים שודרגו והם עמידים יותר למאמץ אינטנסיבי ומפזרים בצורה טובה יותר את החום שנוצר. קאליפרים אדומים של Brembo גם כן ישדרגו את המראה הספורטיבי והמוגזם. כיאה לגרסה ספורטיבית ומוגזמת, היא קיבלה מושבי ספורט של Recaro כאופציה, ועיצוב פנימי מבלי לחסוך באלקנטרה.

הרנו מגאן החדשה צפויה להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2021.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו