בנזין, דיזל וגם חשמל: סיטרואן C4 X החדש הושק בישראל
loader image

בנזין, דיזל וגם חשמל: סיטרואן C4 X החדש הושק בישראל

קריאה

ספייס איקס

לאחר ואקום ממושך מדי בקטגוריה C הפופולארית, קבוצת לובינסקי ממלאת את החלל (ספוילר לגבי שימוש מופרז במילה הזאת בהמשך) ומתחילה לשווק בישראל את סיטרואן C4 X החדש עם מנוע בנזין או דיזל, ולראשונה גם גרסה 100% חשמלית תחת השם סיטרואן ë-C4 X.

למרות ש״ההגדרה המילונית״ של סיטרואן C4 X החדש הוא רכב משפחתי, המעצבים של סטלנטיס שמו דגש על לא מעט אלמנטים שמעניקים לו מראה של קרוסאובר, מה שנותן לו כמובן יתרון משמעותי וקריצה אל סגמנט ה-C-SUV הרותח.

סיטרואן C4 X החדש 2023
סיטרואן C4 X החדש 2023

מה שמפתיע בעיקר בדגמי ה-C4 X החדש, הוא החלל הנדיב ליושבים מאחור, למרות בסיס גלגלים של 267 ס״מ ״בלבד״, וגם ובתא המטען, שם תמצאו לא פחות מ-510 ליטרים, שיכולים לצמוח אפילו ל-1,360 ליטרים עם קיפול שורת המושבים השנייה. אם מרגיש לכם שאתם צריכים קצת ספייס – שווה לבקר אותו באולם התצוגה.

סיטרואן C4 X מבוסס גם הוא על פלטפורמת CMP של קונצרן סטלנטיס, והיא משמשת לא מעט דגמים שכבר משווקים בישראל. אורכו 460 ס״מ, רוחבו 180 ס״מ, בגובה הוא מסתיים לאחר 152.5 ס״מ מהקרקע ובסיס הגלגלים, כאמור, נפרש על פני 267 ס״מ. גם מרווח הגחון נותן קריצה לסגמנט הקרוסאוברים, עם 15.6 ס״מ.

סיטרואן C4 X החדש 2023
סיטרואן C4 X החדש 2023

ה-C4 X ישווק ברמת גימור אחת בלבד, Shine, ודי מאובזרת יש לציין, ללא קשר ליחידת ההינע שתבחרו: בנזין, דיזל או חשמל. רשימת האבזור הסטנדרטי כוללת את כל מערכות הבטיחות האוטונומיות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. האבזור בתא הנוסעים כולל צג מולטימדיה חדש לחלוטין בגודל 10 אינץ׳, עם חיבור אלחוטי ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. יש גם… Tom Tom עם דיווחי תנועה אם אתם באווירת רטרו. לא ברור לי למה צריך את זה בעידן ה-Waze, אבל כמאמר הפתגם הישראלי: ״נותנים לך – תיקח״. חידוש נוסף הוא אפליקציית My Citroen המאפשרת לראשונה לתזמן את בקרת האקלים ברכב מרחוק, ולצפות בנתונים כמו טווח הנסיעה (בגרסה החשמלית), סטטוס טעינה ועוד.

סיטרואן C4 X החדש 2023
סיטרואן C4 X החדש 2023

פינוקים נוספים שמגיעים כסטנדרט: תצוגת נתונים עילית, חימום לגלגל ההגה (בגרסה ה-100% חשמלית), זיהוי תמרורים ועייפות נהג, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח המת, חישוקי ״18 בעיצוב חדש, חיישני חנייה היקפיים, תאורת לד מלפנים ומאחור ועוד…

מנועים, הספקים ותאוצה

נתחיל מהגרסה המעניינת ביותר של סיטרואן C4 X החדש, החשמלית כמובן, שצוידה במנוע חשמלי המפיק 136 כ״ס ומומנט מיידי של 26.5 קג״מ, המזניקים אותו מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 10.8 שנ׳, עד למהירות מירבית של 150 קמ״ש. הוא ניזון מסוללת ליתיום בקיבולת 50 קוט״ש, ולפי היצרן הוא יודע לגמוע מרחק של 358 ק״מ בין טעינות בהתאם לתקן WLTP. ניתן להטעין אותו באמצעות מטען ביתי בהספק 11 קילוואט או מטען DC מהיר בהספק של עד 100 קילוואט.

סיטרואן C4 X החדש 2023
סיטרואן C4 X החדש 2023

גם צמד מנועי הבנזין והדיזל מוכרים לנו היטב, כשבגרסת הבנזין תמצאו מתחת למכסה מלפנים את מנוע ה-PureTech בנפח 1.2 ליטרים, שיודע לשחרר 130 סוסים מהאורווה ב-5,500 סל״ד ומומנט של 23.4. קג״מ הזמינים כבר ב-1,750 סל״ד. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 10.9 שנ׳ בלבד, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש. צריכת הדלק שלו עומדת על 6 ליטרים לכל 100 ק״מ (קבוצת זיהום 12).

גרסת הדיזל, שתהיה ככל הנראה פופולארית בקרב ציי הרכב והמוניות, מגיע עם מנוע ה-BlueHDI שבאופן לא מפתיע מיישר קו עם אחיו ומפיק גם הוא 130 כ״ס, אך מפיק את המומנט הגבוה מכולם העומד על 30.6 קג״מ, מה שלא עוזר לו יותר מדי בכל הקשור לנתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש, שם הוא מסיים אחרון עם 11.7 שניות, עד למהירות מירבית של 206 קמ״ש. צריכה של 5 ליטרים לכל 100 ק״מ מביאה אותו לרמת זיהום 14.

סיטרואן C4 X החדש 2023
סיטרואן C4 X החדש 2023
גרסהמחיר
סיטרואן C4 X חשמלי184,990 ש״ח
סיטרואן C4 X בנזין163,990 ש״ח
סיטרואן C4 X דיזל174,990 ש״ח

אחריות: 5 שנים או 120,000 ק"מ לרכב. הגרסה החשמלית מקבלת גם 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.

להורדת המפרט הטכני המלא סיטרואן C4 X החדש לחצו כאן

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו