פוינטר מסכמת רבעון: גידול של 165% בניסיונות גניבת רכבים ביחס ל-2021
loader image

פוינטר מסכמת רבעון: גידול של 165% בניסיונות גניבת רכבים ביחס ל-2021

קריאה
🇮🇱 חדשות רכב > פוינטר מסכמת רבעון: גידול של 165% בניסיונות גניבת רכבים ביחס ל-2021

זינוק בעלייה

שנת 2021 היתה אמנם שנת שיא עבור יבואני הרכב, עם שיא מכירות של כל הזמנים, אבל מסתבר שיש עוד מגזר ש״עבד קשה״, לפחות במהלך הרבעון האחרון: כנופיות גנבי הרכבים. בדו״ח שמפרסמת חברת פוינטר, המסכם את הרבעון הראשון לשנת 2022 יש כמה כותרות מעניינות, שאולי קצת יטרידו אתכם, במיוחד אם אתם מתגוררים במודיעין.

לפי הדו״ח, יש זינוק רציני של 165% בניסיונות גניבת הרכבים ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כשכמעט כל רכב שני שנגנב, כ-47%, הוא SUV (גידול של 15% ביחס לרבעון המקביל ב-2021). רק כ-5% מניסיונות הגניבה הם של רכבים היברידיים.

משחטת רכב ברשות הפלסטינית
משחטת רכב ברשות הפלסטינית

כנופיות גנבי הרכבים פועלות בניסיון ובתחכום רכב, כולל איסוף מידע מקדים ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. אנשי השטח מבצעים סיור מוקדם ומאתרים רכבים פוטנציאליים לגניבה, לעיתים לפי דרישה, כולל שימוש בסייענים. לאחר מכן, החוליה פושטת על אזור מסוים וגונבת מספר רכבים במקביל, לרוב בסיוע של איש טכני שאמון על האמצעים הטכנולוגיים.

השימוש במשבשים סלולאריים ממשיך להיות השיטה המועדפת בקרב גנבי רכבים. זהו מכשיר קטן שהשימוש בו אינו חוקי בישראל והוא למעשה חוסם את הקליטה הסלולארית וה-GPS בקרבת הרכב, מה שמקשה על חברות איתור הרכבים לעלות על הגניבה בזמן אמת. המשבש הסלולארי אינו מונע לחלוטין את הקשר בין הרכב לחברת האיתור, אך פעולת השיבוש מקנה לגנבי הרכבים את אותן דקות הנדרשות להן כדי להשלים את הגניבה. לפוינטר רשת תקשורת בתדר RF המאפשרת למשדרים להחליף תדר במקרה של משבש סלולארי, וע״י כך להפחית את הסיכוי לגניבת הרכב באמצעות התראה מיידית למוקד המבצעי של החברה.

כלי עבודה גנבי רכב
כלי עבודה גנבי רכב

הכי פופולאריות: מודיעין ורמאללה

תושבי מודיעין צריכים להיות הכי מוטרדים, שכן הקרבה של העיר לשטחי הרשות הפלסטינית הופכת את העיר ליעד פופולארי בקרב גנבי הרכבים, בשל העובדה שניסיון גניבה מוצלח יכול להסתיים עבורם לאחר זמן קצר מאוד אל שטחי הרשות. רמאללה וג׳נין הם היעדים המועדפים החדשים עבור גנבי הרכב, והם מחליפים את טול כרם וקלקיליה. לפי פוינטר, גנבי הרכבים יכולים למקסם רווחים דווקא במקומות הללו, כשבחלק מהמקרים גנבי הרכב מנהלים מו״מ עם כמה משחטות רכב במקביל. גם השיקול הבטחוני נלקח בחשבון, שכן נסיעה אל יעדים שכוחות הבטחון מכירים כמועדים לפורענות, מגדילה את הסיכוי של גנבי הרכבים להיתפס ע״י כוחות הבטחון. בצפון הארץ אזור הקריות גם כן הפך ״לפופולארי״ עם עלייה של 100% ביחס ל-2021.

בניגוד לרבעון המקביל ב-2021, בו השעות הפופולאריות עבור גנבי הרכב היו בין 22:00 ל-5:00 לפנות בוקר, הרבעון שהסתיים התאפיין בניסיונות גניבה לאורך כל שעות היום.

אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר: "הגידול שמשתולל בניסיונות הגנבה מוסבר על ידי מספר גורמים. מצד אחד חוסר שגורם לעליית מחיר חלקי החילוף בישראל. בנוסף המחסור העולמי של כלי רכב חדשים. חלק מגניבות הינן גניבות רכב "מוזמנות" לפי ביקושי השוק. חוליית הגנבים מקבלת לפני יציאתה לביצוע הגניבה אפיון של הסגמנט, דגם ספציפי ושנתון של הרכב לגנבה והעברתו לשטחי הרשות לצורך פירוק או מכירה. יש חוליות שמתמחות בגניבת סוגי רכב מסוימים או דו גלגלי. הפרצות בגדר אשר משמשות למעבר של שב"חים (שוהים בלתי חוקיים), משמשות גם להעברת כלי רכב בנקודות שונות לצורך גניבה ולעיתים, לצערנו, גם מחבלים טרוריסטים. גניבות רכב בישראל הן טרור כלכלי, אשר במעגלים השונים מביא לנזק של מיליארדי שקלים לשוק הישראלי וגם מזין בכסף פח"ע טרור ואלימות". עוד הוסיף גולדשטיין כי "פוינטר בשיתוף עם כוחות משטרת ישראל וצה"ל מתמודדים עם חוליות הגנבים מידי יום, 24/7, לעיתים תוך גילויי אלימות ונהיגה פרועה ומסוכנת של הגנבים ופעולות התנגדות ויידויי אבנים מצד המקומיים בכפרים, בניסיונות חילוץ הרכב הגנוב. למרות הגידול הדרמטי בניסיונות הגניבה, פוינטר מצליחה לסכל את מרביתם, חלקם הגדול עוד טרם הרכב החל בנסיעה".

תמונות: פוינטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו