ההגמוניה של BYD וג׳ילי בסכנה? צ׳רי FX החשמלי הושק בישראל
loader image

ההגמוניה של BYD וג׳ילי בסכנה? צ׳רי FX החשמלי הושק בישראל

קריאה

בטווח פגיעה

ההאטה הכללית בשוק החשמליות והעלאת המס הצפויה בחודש פברואר, לא עצרו את פריסבי מלהשיק בישראל את החשמלית הראשונה של צ׳רי, המותג העממי שהפך ללהיט בקרב עם ישראל באמצעות חברות הליסינג, בפרק זמן די מרשים של קצת יותר משנה אחת בלבד, כשהטיגו 8 פרו הפך לרכב השבעה מושבים הנמכר בישראל.

הרבה גבות הורמו כשמותג צ׳רי הושק בישראל בנובמבר 2022, עם משהו שכבר אז היה נשמע די מהפכני: רכב סיני עם מנוע בנזין, בזמן שבכל שני וחמישי הושקה כאן סינית עם הנעה חשמלית טהורה. ידה ידה ידה, את 2023 צ׳רי סיימה במקום השביעי בטבלת המסירות הכללית עם 11,162 רכבים, כש-2,646 מהם מדגם ה-FX שמקבל היום את גרסתו החשמלית.

צ׳רי FX EV, או בשם שכנראה יהיה נפוץ יותר: צ׳רי FX החשמלי, נוחת בישראל עם מטרה ברורה לקרוא תיגר על ההגמוניה של BYD Atto 3 וג׳ילי גיאומטרי C ששולטות ביד רמה בשוק החשמליות ביחד עם טסלה. הרכב שפגשתי בהשקה שנערכה במתחם פריסבי בשורק, לפחות בגרסאות הבכירות, הוא מרשים למדי ואפילו נותן תחושת פרימיום מבחינת איכות החומרים. ניכר שהמותג הזה שכבר מכר למעלה מ-13 מיליון רכבים ברחבי העולם, מתקדם ומשתפר בצעדים גדולים, בעיקר בזכות פידבק שהוא מקבל מקהל הלקוחות שלו.

צ׳רי FX EV חשמלי
צ׳רי FX EV חשמלי

בסיס העיצוב של ה-FX החשמלי נותר זהה לזה של גרסת הבנזין, מלבד החזית שהתעדכנה וכעת היא אטומה עם פתח טעינה בחזית (היזהרו ממפגשי פגושים…) ויחידות תאורה צרות וחדשות. המידות נותרו זהות (424 ס״מ אורך, 183 ס״מ רוחב, 159 ס״מ גובה), שכן גם גרסת הבנזין וגם הגרסה החשמלית מבוססות על פלטפורמת T1X של היצרנית הסינית. ההבדל הדרמטי בינו למתחרים הוא בבסיס הגלגלים שקצר משמעותית מזה של BYD Atto 3, עם 263 בצ׳רי לעומת 272 ב-BYD.

צ׳רי FX החשמלי ישווק אצלנו ב-4 רמות גימור שונות, כשבכולן יחידת הינע חשמלית המותקנת מלפנים (הנעה קדמית) המפיקה… 204 כ״ס, כמעט כמו כל סינית אחרת המשווקת אצלנו ובדיוק כמו המתחרות הישירות מג׳ילי ו-BYD.

המנוע החשמלי ניזון מסוללת LFP בקיבולת 61.1 קוט״ש ולפי תקן WLTP הוא מסוגל לגמוע מרחק של 430 ק״מ בין טעינות. 7.6 שנ׳ לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 172 קמ״ש. הסוללה תומכת בטעינת DC מהירה בהספק של עד 110 קילוואט, וטעינת AC ביתית בהספק של 9.9 קילוואט ומסוגלת להטעין עד 80% סוללה בתוך כחצי שעה, בכפוף לתשתית זמינה.

צ׳רי FX EV חשמלי
צ׳רי FX EV חשמלי

האבזור הסטנדרטי כולל בין השאר צג מולטימדיה ולוח מחוונים שניהם בגודל 12.3 אינץ׳; תמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו/אפל קארפליי; כניסה והנעה ללא מפתח; שקעי USB מלפנים ומאחור; משטח טעינה אלחוטי 50 וואט; בלם יד חשמלי; בקרת אקלים דו-איזורית כולל פתח ליושבים מאחור ומצלמת רוורס.

הגרסאות הבכירות מוסיפות מערכת שמע של Sony עם 8 רמקולים; Head Up Display; מצלמות היקפיות 360°; מושבים מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית ועוד.

אבזור הבטיחות הסטנדרטי זהה בכל רמות הגימור (יופי פריסבי!) וכולל 6 כריות אוויר; בלימה אוטונומית; שמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון; בקרת שיוט אדפטיבית; התראה על רכב הנמצא בשטח המת ועוד. הצ׳רי FX EV החשמלי טרם נבחן ב-Euro NCAP, אך גרסת הבנזין (שנקראת בחו״ל Omoda 5) שנבחנה ב-2022 זכתה ל-5 כוכבי בטיחות, ובגלל שמדובר באותה הפלטפורמה, זאת תהיה הפתעה גדולה אם הוא לא יזכה לציון זהה. כל הגרסאות זכו לציון 7 מטעם משרד התחבורה בארץ.

צ׳רי FX EV חשמלי
צ׳רי FX EV חשמלי

שורה תחתונה

צ׳רי FX EV החשמלי צפוי לצעוד בעקבות אחיו ולהפוך ללהיט בעיקר אצל ציי הרכב. מצד שני, קחו בחשבון שהמחיר האטרקטיבי שנועד בשלב זה למהלך חדירה, צפוי לעלות ממש בקרוב לאחר שמלאי ה-1,000 וקצת הרכבים ששוחררו מהמכס – יימכרו. וחשוב לזכור שהוא נכנס לזירה קשוחה במיוחד מול הרכב הנמכר בישראל ב-2023 ש-70% מקהל הלקוחות שלו הם פרטיים ולא ציי רכב, כמו גם המתחרה השנייה שסיימה חמישית באותה טבלה.

מחירים

רמת גימורמחיר
צ׳רי FX EV חשמלי קומפורט152,990 ₪
צ׳רי FX EV חשמלי קומפורט TT157,990 ₪
צ׳רי FX EV חשמלי נובל162,990 ₪
צ׳רי FX EV חשמלי נובל TT167,990 ₪

להורדת המפרט הטכני המלא של צ׳רי FX EV חשמלי 2024 לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו