מחיר אטרקטיבי והרבה אבזור: המותג צ׳רי הושק רשמית בישראל
loader image

מחיר אטרקטיבי והרבה אבזור: המותג צ׳רי הושק רשמית בישראל

קריאה

עונת הדובדבנים

השקה של מותג סיני חדש בישראל כבר הפך לדבר שבשגרה, אבל כזה שמשיק כאן שלושה דגמי בנזין בלי גרם אחד של חשמל עוד לא היה לנו. תכירו את צ׳רי (Chery), יצרנית סיני ותיקה יחסית שהוקמה אי שם ב-1997, וביחס למותגים האחרים שהושקו כאן היא נחשבת ותיקה למדי. המותג ישווק בישראל ע״י קבוצת קרסו והחל מהיום הראשון יציע שלושה דגמים בסגמנטים החמים ביותר בשוק הרכב הישראלי (והעולמי), קרוסאוברים בסגמנט B, C ו-D עם שבעה מושבים.

צ׳רי טיגו 8 פרו – קרוסאובר שבעה מושבים

הדגם המעניין ביותר והמרשים למדי יש לציין, הוא צ׳רי טיגו 8 פרו (Tiggo 8 Pro) עם שבעה מושבים די מרווחים בשורה השלישית, כל עוד אתם לא פותחים בחמישייה של קבוצת כדורסל. הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך לדעת על הדגם הזה בנובמבר 2022, הוא שיש אותו במלאי. כן, אשכרה רכב 7 מושבים שאפשר לקבל בפרק זמן סביר מבלי להמתין חודשים ארוכים, וזה לא עניין של מה בכך.

צ'רי טיגו 8 פרו
צ'רי טיגו 8 פרו

העיצוב החיצוני שלו מאוד מזכיר את זה של סאנגיונג רקסטון הקוריאני, ואולי יש קשר לעובדה שהמעצב שלו עבד בעבר בקוריאה. הוא הגיע לכאן כדי להתחרות בדגמי 7 מושבים פופולאריים כמו קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה, מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק, למרות שמול הראשון יש לו חסרון משמעותי בדמות 10 ס״מ בבסיס הגלגלים. ובגלל שזה אולי הנתון החשוב ביותר ברכישת רכב עם שבעה מושבים, אז החלטתי לפנק אתכם בטבלה:

דגםבסיס גלגלים
צ׳רי טיגו 8 פרו271 ס״מ
מיצובישי אאוטלנדר270.6 ס״מ
יונדאי סנטה פה276.5 ס״מ
קיה סורנטו281.5 ס״מ
סקודה קודיאק279.0 ס״מ

עיצוב הפנים של צ׳רי טיגו 8 פרו ברמת גימור Noble משלב בין פלסטיק של רכבים שניתן למצוא בסגמנט, וחומרים קצת יותר איכותיים, על סף הפרימיום, עם גימור Piano Black, עור שנראה ומרגיש די איכותי ומשטחים נעימים למגע. גם המסך הייעודי עבור בקרת האקלים שממוקם מתחת למסך המולטימדיה, נראה שכאילו נלקח מרכב יוקרה.

בין הפינוקים שאפשר למצוא כסטנדרט כבר ברמת גימור Luxury: חישוקי 18 אינץ׳, מסך מולטימדיה + לוח מחוונים דיגיטלי שניהם בגודל 12.3 אינץ׳, מושבי PVC (נשבע לכם שזה מרגיש כמו עור סינטטי), חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה, כיוונון חשמלי למושב הנהג, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, דלת תא מטען חשמלית, גג שמח נפתח, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.

צ'רי טיגו 8 פרו
צ'רי טיגו 8 פרו

רמת גימור Noble מוסיפה איזור נוסף לבקרת האקלים בשורה השלישית, אוורור למושבים מלפנים, כיוונון חשמלי גם למושב הנוסע מלפנים, תמיכה לגב התחתון במושב הנהג, זיכרונות למושבים הקדמיים ולמראות הצד, עוזרת אישית המאפשרת להפעיל דברים באמצעות פקודות קוליות ו-8 רמקולים.

צ׳רי טיגו 8 פרו טרם נבחן במבחן ריסוק מטעם ה-Euro NCAP (צפוי להיבחן במהלך 2023), אבל במבחן הסיני המקבל, ה-C-Ncap הוא זכה לחמישה כוכבי בטיחות. מטעם משרד התחבורה בארץ הוא זכה לציון בטיחות 6 בגלל היעדר מערכת לשכחת ילדים ברכב, התרעה מפני עייפות נהג ובלימה אוטונמית גם בנסיעה לאחור.

אבל, החדשות הטובות הן, שמפרט הבטיחות זהה בשתי רמות הגימור (מלבד שליטה באורות הגבוהים) וכולל בין השאר 6 כריות אוויר, את כל מערכות הסיוע לנהיגה הסטנדרטיות (בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז נתיב, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת), התרעה מפני פתיחת דלת כשרכב מתקרב עלול להוות סכנה ועוד.

באופן לא שגרתי, כל דגמי צ׳רי המשווקים בישראל בשלב זה, בכל רמות הגימור, מונעים ע״י אותו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, 4 צילינדרים בטור, המפיק 186 כ״ס ו-28 קג״מ בין 2,000 ל-4,400 סל״ד. הוא שודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, בכל הדגמים. בצ׳רי טיגו 8 פרו נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש עומד על 9.1 שניות לפי נתוני היצרן. צריכת הדלק המשולבת לפי WLTP עומדת על 8.1 ליטרים ל-100 ק״מ, אבל שוב, זה בתנאי מעבדה.

צ׳רי טיגו 8 פרו 2023 – מפרט טכני מלא בפורמט PDF

צ׳רי טיגו 7 פרו – הקרוסאובר בסגמנט החם ביותר

האח הקטן יותר של הצ׳רי טיגו 8 פרו זכה לשם טיגו 7 פרו, והוא צפוי להיות רכב המכר של המותג, מהסיבה הפשוטה שהוא נמצא בקטגוריה הלוהטת ביותר בשוק הרכב כיום. צ׳רי טיגו 7 פרו ישווק בשתי רמות גימור, כשהוא מצויד בכל מה שצריך כדי להתמודד בכבוד בסגמנט, מלבד אולי מודעות למותג, אבל זה עניין של זמן. העיצוב החיצוני לא מביא בשורה אמיתית ומציג מראה די סטנדרטי לסגמנט של עוד קרוסאובר קומפקטי. בניגוד לאחיו הגדול, צפויה לו כאן תחרות הרבה יותר קשה מול דגמים פופולאריים, ותיקים ונחשקים כמו פיג'ו 3008, קיה ספורטאז׳, יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, טויוטה ראב4 ועוד.

צ'רי טיגו 7 פרו
צ'רי טיגו 7 פרו

צ׳רי טיגו 7 פרו מציג מידות של 450 ס״מ אורך, 184.2 ס״מ רוחב, 170.5 ס״מ גובה ו-267 ס״מ בסיס גלגלים, ס״מ אחד פחות מקיה ספורטאז׳ החדש לצורך ההשוואה. תא המטען קטן יחסית למתחרים, עם 475 ליטרים בלבד, אבל עדיין, זה די והותר.

העיצוב הפנימי של צ׳רי טיגו 7 פרו אמנם פחות מרשים מזה של אחיו הגדול, אבל עדיין עושה נעים בעין ועם הרבה אבזור כבר בגרסת הכניסה שבד״כ פוגשים בגרסאות קצה אצל המתחרים. רשימת האבזור הסטנדרטי כוללת מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ׳, תאורת אווירה, מושבי PVC, חישוקי ״18, חיישני חניה אחוריים, גג פנורמי נפתח, שמשות אחוריות כהות ועוד. גרסת הקצה Noble מוסיפה מצלמות 360 היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳, חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי נפתח, עוזרת אישית המאפשרת להפעיל פיצ׳רים באמצעות פקודות קוליות ועוד.

צ'רי טיגו 7 פרו
צ'רי טיגו 7 פרו

גם בצ׳רי טיגו 7 פרו מפרט הבטיחות הסטנדרטי זהה בשתי רמות הגימור, מלבד השליטה באורות הגבוהים, וכולל בין השאר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח המת, שמירה על מרכז הנתיב ותיקון סטייה מנתיב, מניעת פתיחת דלתות במקרה של סכנה מרכב חולף ועוד.

המנוע זהה לצ׳רי טיגו 8 פרו, רק שכאן לוקח לו 8.2 שניות להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש. צריכת הדלק לפי תקן WLTP עומדת על 8.6 ליטר ל-100 ק״מ.

צ׳רי טיגו 7 פרו 2023 – מפרט טכני מלא בפורמט PDF

​צ'רי FX – שיק סיני

האח הקטן ביותר שהושק היום הוא גם הצעיר ביותר, ​צ'רי FX (שמשום מה בחו״ל עונה בכלל לשם Omoda 5) שנחשף רק בשנה שעברה בתערוכת הרכב בגואנגזו. ה-FX הוא קרוסאובר קומפקטי מסגמנט B שמסמן מטרה על הגב של טויוטה CHR, מאזדה CX3, יונדאי קונה ואחרים, אבל מבין כל הדגמים שתמצאו באולם התצוגה, אין ספק שהוא החתיך מבין כולם.

​צ'רי FX
​צ'רי FX

הנוכחות המרשימה שלו מתחילה כבר בחזית, עם הגריל העצום שנמתח כמעט מקצה לקצה, יחידות התאורה הצרות בחלק העליון ומתחתן יחידות תאורת הדרך. זה ממשיך הלאה עם אופציה לשילוב של צבע אדום ושחור בחישוקים, במראות ובחלק אחורי שאפילו קצת מזכיר את ה-CHR. בצביעה הדו גוונית שלו עם הגג השחור הוא בהחלט אחד הרכבים היותר יפים שמשווקים בישראל והניחוש שלי שהוא יהפוך לנחשק במיוחד בקרב המין היפה.

​צ'רי FX
​צ'רי FX

​צ'רי FX ישווק בישראל בשלוש רמות גימור, Comfort, Luxury ו-Noble. האבזור הסטנדרטי כבר בגרסת Comfort כולל בין השאר חישוקי 17 אינץ׳, חיישני חניה מלפנים ומאחור, צמד מסכים בגודל 10.25 אינץ׳ עבור המולטימדיה ולוח המחוונים, בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור (לא איזור נפרד) ומשטח טעינה אלחוטי.

רמת גימור Luxury מוסיפה מצלמות 360 היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי PVC עם חימום במושבים הקדמיים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חישוקי 18 אינץ׳, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש נפתח ועוד.

גרסת הקצה, Noble, מוסיפה בין השאר מושב מתכוונן חשמלית גם לנוסע מלפנים, תפעול באמצעות פקודות קוליות ואוורור למושבים מלפנים.

גם בצ'רי FX האבזור הבטיחותי זהה כמעט בכל רמות הגימור. כסטנדרט תקבלו 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח המת, שמירה על מרכז הנתיב ותיקון סטייה מנתיב, מניעת פתיחת דלתות במקרה של סכנה מרכב חולף ועוד.

ברמת הגימור Noble בלבד תקבלו גם התרעה מפני עירנות נהג וכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע מלפנים.

מבחינת ביצועים, בגלל שה-FX הוא הקל ביותר מבין אחיו, אז אותו מנוע שמותקן גם בטיגו 8 פפרו ובטיגו 7 פרו נותן כאן את הביצועים הטובים ביותר עם 7.8 שנ׳ מ-0 ל-100, הנעה קדמית כמובן.

​צ'רי FX
​צ'רי FX

צ׳רי FX 2023 – מפרט טכני מלא בפורמט PDF

מחירים ורמות גימור

דגםרמת גימורמחיר
צ׳רי טיגו 8 פרו 2023Luxury167,990 ש״ח
צ׳רי טיגו 8 פרו 2023Noble179,990 ש״ח
צ׳רי טיגו 7 פרו 2023Comfort154,990 ש״ח
צ׳רי טיגו 7 פרו 2023Noble155,990 ש״ח
צ׳רי FX 2023Comfort139,990 ש״ח
צ׳רי FX 2023Luxury145,990 ש״ח
צ׳רי FX 2023Noble149,990 ש״ח

המחירים לא כוללים אגרת רישוי ותוספת של 2,000 ש״ח על צביעה דו גוונית, שלפחות בצ׳רי FX שווה לדעתי כל שקל.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו