קופרה פורמנטור 2024 החדש נחשף לאחר מתיחת פנים
loader image

קופרה פורמנטור 2024 החדש נחשף לאחר מתיחת פנים דרמטית

קריאה

כריש על הכביש

קופרה פורמנטור הוא אחד מסיפורי ההצלחה המיידיים שכל מנהל שיווק של מותג רכב מייחל לו. למרות שהוא רק בן שלוש (וההשקה שלו נדחתה קצת בגלל הקורונה), הוא נחשב לאחד מהקרוסאוברים הפופולאריים ביותר באירופה ועם כ-120,000 מסירות ברחבי העולם, 4,233 מתוכם בישראל, נכון לכתיבת שורות אלה. אה, ואין צורך לציין שהוא ה-Best Seller של המותג, כן?

ועכשיו הוא זוכה לאחת ממתיחות הפנים הדרמטיות ביותר שהיו בתעשיית הרכב, לפחות לאחרונה, עם שיפורים ועדכונים בתא הנוסעים ושדרוגים ליחידות ההינע. קופרה מכנים את ההחזית החדשה בשם "חרטום כריש", עם חתימת הפנסים הייחודית ופה שמזכיר, ובכן, כריש, הם חלק משפת העיצוב העדכנית של המותג, כפי שפגשנו ב-Tavascan. בקופרה הצטרפו לטרנד שמעלה את סמל המותג מהגריל שמלפנים אל קצה מכסה המנוע, וזה בהחלט משדרג את ההופעה שלו.

קופרה פורמנטור 2024 החדש
קופרה פורמנטור 2024 החדש

קופרה פורמנטור 2024 החדש יגיע עם מסך מגע בגודל 12.9 אינץ', ולפי החבר׳ה מקופרה, יש לו ממשק קל ונוח יותר לשימוש, במיוחד בכל הנוגע לבקרת האקלים. ואם אי פעם נהגתם בדור הנוכחי של הפורמנטור, בטח הבנתם כמה מעצבן יכולים להיות שני סליידרים של טאץ׳. את המערכת שמגיעה עם מערכת שמע אופציונלית בהספק כולל של 425 וואט ו-12 רמקולים מבית Sennheiser, אפשר יהיה להתאים אישית עם ווידג'טים, והיא גם תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים כסטנדרט. יש גם משטח טעינה אלחוטי בהספק של 15 וואט, עם אפשרות לקירור הסלולארי, כמו שפגשתי לראשונה בזיקר X.

קופרה פורמנטור 2024 החדש
קופרה פורמנטור 2024 החדש

יחידות הינע חדשות

קופרה פורמנטור 2024 החדש הוצג עם אפשרות להנעה עם בנזין, היברידי קל (Mild Hybrid) ופלאג-אין, כשההספקים נעים בין 148 כ"ס ל-328 כ"ס. המנוע הבסיסי הוא בנזין בנפח 1.5 ליטר, המשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. הוא יהיה זמין גם בגרסת Mild Hybrid (היברידי קל/מתון – תבחרו) 48 וולט חדשה.

הסוללה של גרסת הפלאג-אין, הפורמנטור e-Hybrid, גדלה מ-12.8 קוט״ש ל-19.7 קוט״ש, כשהטווח על חשמל בלבד עומד על 100 ק״מ בין טעינות, לפי תקן WLTP. עדכון משמעותי נוסף בגרסה הזאת, הוא תמיכה בטעינה בהספק של 11 קילוואט, בדיוק כמו ברכבים 100% חשמליים, שדרוג משמעותי לעומת ה-3.6 קילוואט בדגם היוצא, וגם… תמיכה בטעינת DC בהספק של עד 50 קילוואט. עכשיו רק נותר לקוות שהיבואנית צ׳מפיון מוטורס, תביא את כל הטוב הזה לארץ. הגרסה הזאת תשווק עם שתי אפשרויות ליחידות הינע, הראשונה מפיקה 201 כ״ס והשניה 268 כ״ס, שתיהן באמצעות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים הפועל לצד מנוע חשמלי.

קופרה פורמנטור 2024 החדש
קופרה פורמנטור 2024 החדש

גרסאות הקצה הן על טהרת הבנזין עם מנוע מוגדש בנפח 2.0 ליטרים שמפיק 261 כ״ס להנעה קדמית או 328 כ״ס להנעה כפולה. האחרונה, שהיא גרסת הקצה של גרסאות הקצה, צוידה במערכת לפיצול מומנט, מצב דריפט, מצב ייעודי למסלולים וגם בלמי Akebono עם שש בוכנות.

השיווק של קופרה פורמנטור 2024 החדש יחל באירופה ברבעון ה-3 של 2024, עדיין לא פורסם מתי יגיע אלינו, אבל יש למה לחכות.

קופרה פורמנטור 2024 החדש
קופרה פורמנטור 2024 החדש

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *