קיה-פיקנטו-החדשה-2024
loader image

נותרה כמעט ללא מתחרים: קיה פיקנטו החדשה בישראל

קריאה

חביבת הקהל

למעלה מ-127,000 מסירות מאז שהושקה אי שם ב-2011, הפכו את קיה פיקנטו לאחת המכוניות הנמכרות בישראל בכל הזמנים (טויוטה קורולה היא מלכת המכירות אם תהיתם).

ועכשיו, אחרי שהפכה ללהיט בקרב קהלים מגוונים, מצעירים, מבוגרים, רכב שני במשפחה וגם במגזר העסקי, מגיעה אלינו הפיקנטו לאחר מתיחת פנים שנייה ומקיפה בדור השלישי שהושק ב-2017 ועודכן ב-2020.

אז מה צפוי לנו בפיקנטו 2024 החדשה? מעבר לעיצוב עדכני המיישר קו עם המראה שראינו ב-EV6 ובסורנטו החדשות שטרם הגיעו לישראל, הבשורה הגדולה מגיעה דווקא באבזור הבטיחות, כשלראשונה סטנדרט הבטיחות מיישר קו עם תקן GSR באירופה, המגדיר את מערכות הבטיחות הנדרשות מבחינת רגולציה, ביניהן: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה בעת בלימת חירום, בקרת מהירות חכמה (ISA), מעקב והתרעה על עירנות הנהג ועוד.

קיה פיקנטו 2024 החדשה (מתיחת פנים)

מערכות הבטיחות בקיה פיקנטו החדשה זהות בשתי רמות הגימור, הן מבוססות מצלמה (ולא, לא רדאר, אל תגזימו, עדיין מדובר במכונית מיני) והסטנדרט כולל 7 כריות אוויר; בלימה אוטונומית מלפנים; תיקון סטייה מנתיב; התרעה על עירנות הנהג; ניטור לחץ אוויר בצמיגים; מצלמת רוורס ועוד.

האבזור בתא הנוסעים, שגם הוא עודכן בקטנה, כולל כסטנדרט צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ׳ עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי; בקרת שיוט (לא אדפטיבית) ועוד.

גרסת GT Line הבכירה מוסיפה חישוקי 16 אינץ׳; מפתח חכם; בקרת אקלים; קיפול מראות חשמלי; מושבי עור מלאכותית; תאורת לד מלפנים ומאחור; גג חשמלי נפתח ועוד.

דווקא מתחת לתא המטען נרשם שינמוך כשההספק של מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר ירד מ-84 ל-79 כ״ס כדי לעמוד בתקן Euro 6e העדכני.

המנוע הקטן שודך לתיבת חמישה הילוכים רובוטית (שאפילו היא לא הצליחה לפגוע במכירות של הדגם) המורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים ומאיצה את הפיקנטו החדשה בתוך 16.5 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 159 קמ״ש.

קיה פיקנטו 2024 החדשה (מתיחת פנים)

כמה עולה?

ובכן, אם בעבר הפיקנטו היתה מחזירה עודף מ-90,000 ש״ח, היום היא התייקרה ומתחילה ב-104,900 ש״ח לרמת גימור LX ו-105,900 ש״ח לרמת גימור GT Line. ייתכן בהחלט שההתייקרות הזאת נובעת מכך שנכון לכתיבת שורות אלה, לא צפויה לפיקנטו תחרות של ממש בסגמנט המיני שבו היא שולטת ביד רמה: אין מלאי/צפי למלאי של המתחרה הישירה שלה, יונדאי i10; מיצובישי ספייס סטאר קרובה לסיים את דרכה בישראל בדיוק בגלל אותו תקן GSR שבקיה דווקא כן בחרו לאמץ; מה שמשאיר אותה בתחרות בעיקר מול טויוטה אייגו שמתחילה ב-99,990 ש״ח.

מצד שני, הפיקנטו היתה ומותרה פתרון מצוין למי שמחפש רכב קומפקטי, אמין וחסכוני בדלק. מה ששלה שלה.

להורדת המפרט הטכני של קיה פיקנטו 2024 החדשה בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *