מתיחת פנים לדור השלישי של קיה פיקנטו • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

מתיחת פנים לדור השלישי של קיה פיקנטו

קריאה

עדכון בצמרת

לא בכל יום מלכת טבלת המכירות עוברת מתיחת פנים, הכוללת הזרקת בוטוקס בפגוש והצטיידות בקישוטי לד ברוח התקופה. צריך לזכור שהפיקנטו היא כבר לא ילדה, והשנה היא חוגגת 17 אביבים מאז הצגת הדגם הראשון אי שם ב-2003 בפרנקפורט. ואם אתם פוגשים את הקיה הפיקנטו תחת השם Morning, אז אתם לא צריכים ללכת לרופא, מדובר באותו רכב בדיוק תחת שם אחר, דבר מוזר אך נהוג בקרב יצרניות רבות, המשווקות דגמים זהים בשווקים שונים תחת שמות שונים.

מבחוץ, מתיחת הפנים של הדור השלישי של הפיקנטו לא מציגה דברים מרחיקי לכת מדי, אלא בעיקר שינויים בפגושים שמעניקים לה מראה אלגנטי וצעיר, כיאה לקהל היעד אליו היא פונה. גרסת ה-GT המאובזרת ביותר, קיבלה עוד אלמנטים שהופכים אותה לספורטיבית יותר.

שלושה דורות של קומפקטיות קוריאניות
פיטר שרייבר. המעצב שאחראי על הפיכת קיה משעמום קוריאני ללהיט מכירות סקסית.

מדובר באחד הפרויקטים הראשונים שאותם מוביל לוק דנקרוולק, המעצב הראשי של קונצרן יונדאי-קיה, שהגיע לחברה מבנטלי האנגלית. דנקרוולק החליף בתפקיד את פיטר שרייבר, המעצב האגדי שאמון בין השאר על עיצוב הדור הראשון של ה-Audi TT והאיש שחתום על כך שכלל הדגמים של קיה ויונדאי הפכו ממרובעים ומשעממים, למשהו שעושה נעים בעין ובעיקר בחשבון הבנק של הענקית הקוריאנית.

בפנים, הדבר הראשון שפוגשים הוא ״צג צף״ בגודל 7 אינץ׳ התומך ב-Android Auto ו-Apple Carplay, פיצ׳ר סטנדרטי שקיים כתוספת ב-BMW. בקיה החליטו ללכת בעקבות Audi ולמתג את מערכת המולטימדיה תחת השם HMI, ראשי תיבות של Human-Machine Interface וגם להחדיר לתוכו ניהול של כמה פיצ׳רים ברכב. בקיה מציעים מבחר של חמש חבילות צבע הכוללות מושבים חדשים בגוונים ובצבעים שונים של תפירות. דגם ה-GT Line יקבל גם הגה קטום למראה ספורטיבי. איכות החומרים כמו בכל רכב קוריאני היא סבירה בהחלט. פס הכרום שנותר מהעיצוב הנוכחי ונמתח כמעט לכל אורכו של הדשבורד, נותן תחושה של מרחב, למרות המידות הקטנות. מה לגבי הקניות ב-AM:PM? הפיקנטו מתהדר בתא המטען הגדול בקטגוריה, עם 255 ליטרים שיכולים לגדול ל-1,010 ליטרים כשהמושבים האחוריים מקופלים.

תוסיפו קצת צבע לחיים
מתיחת פנים קלה וצג מולטימדיה חדש
לא, היא לא עושה קפה. אבל אם תהיו עייפים היא בהחלט תציע אחד.

מה חדש מתחת למכסה המנוע? גרטה טונברג תשמח לדעת שקיה לקחו בחשבון את תקנות זיהום האוויר וציידו את הפיקנטו במנוע ה-Smartstream של הקונצרן, אותו אפשר למצוא גם ביונדאי i10. המנוע בנפח 1 ליטרים, שלושה צילנדרים והספק של 67 כ״ס, מגיע גם בגרסת טורבו 100 כ״ס. החדשות הפחות טובות הן שהמנועים ישודכו לתיבת חמישה הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, מהסוג שהישראלים פחות אוהבים, אבל כפי שראינו ב-i10 החדשה, היא פחות מבאסת מכפי שחוששים.

קטנה קטנה, אבל עמוסה בבטיחות.

שיווק מתיחת הפנים של הפיקנטו יחל בישראל במהלך 2021. רוצים עוד פרטים? לחצו כאן.

Comments are closed here.

עקבו אחרינו