עם התואר ״רכב השנה בעולם״: קיה EV3 יושק בקרוב בישראל
loader image

עם הטווח הגדול בקטגוריה ותואר ״רכב השנה בעולם״: קיה EV3 הושק בישראל

קריאה
🇮🇱 חדשות רכב > קיה EV3 החדש והראשון אי פעם הושק בישראל

בא עם ציפיות

חמישה חודשים בלבד לאחר שזכה בפרס ״רכב השנה בעולם״, הנחשב ליוקרתי ביותר בתעשיית הרכב העולמית, קיה EV3 נוחת גם אצלנו בישראל. הוא נכנס ללב הקטגוריה הפופולרית של קרוסאובר 100% חשמליים קומפקטיים, שנשלטת כיום ע״י BYD Atto 3 (הרכב הנמכר בישראל שנתיים ברציפות), צ׳רי FX EV, לינק אנד קו 02, זיקר X וג׳ילי EX5 שהצטרפה לאחרונה. את כל מה שחשוב לדעת עליו עוד בטרם הגיע, יש במאמר הזה.

בשונה מכל המתחרות הישירות ולצד התואר הנחשק, ה-EV3 צפוי להיות גם ניסוי חברתי מעניין: האם הישראלים שהביעו אמון בדגמים הסיניים שהשתלטו על הקטגוריה, יחזרו אל אחד המותגים הפופולאריים ביותר בישראל, עכשיו כשיש לו מה להציע להם?

ה-EV3 הוא הדגם השלישי של קיה שתוכנן מאפס כחשמלי ומושק בארץ, לאחר ה-EV6 וה-EV9. גם הוא, כמו אחיו הגדולים, מבוסס על פלטפורמת E-GMP המוצלחת של קונצרן יונדאי-קיה-ג׳נסיס, רק שבניגוד אליהם כאן היא מבוססת על ארכיטקטורה של 400 וולט במקום 800.

קיה EV3
קיה EV3

עיצוב ואבזור

מבחוץ הוא נראה בדיוק כמו האח הקטן של ה-EV9 וה-EV5 שיושק אצלנו בהמשך הדרך. מצד אחד יש לו מראה קובייתי, אבל גם קימורים היכן שצריך, בעיקר משיקולי מקדם גרר (0.263 Cd) ואווירודינמיות. גם ב-EV3 ניתן לראות את קונספט העיצוב החדש של קיה, "Opposites United", הכולל פרשנות עדכנית לעיצוב ״אף הנמר״ המוכר עם תאורת DRL אנכית מלפנים שפגשנו בדגמים נוספים של המותג.

המידות שלו: אורך 4,300 מ"מ, רוחב 1,850 מ"מ, גובה 1,560 מ"מ (140 מ״מ מרווח גחון) ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ. בתא המטען מאחור יש 460 ליטרים או 1,251 ליטרים כששורת המושבים השנייה מקופלת + 25 ליטרים נוספים בתא המטען מלפנים.

קיה EV3
קיה EV3

תא הנוסעים יראה לכם מוכר אם יצא לכם לשבת באחד מדגמי קיה מהשנתיים האחרונות. המושבים בגרסאות הבכירות הם מעור סינטטי, ובדשבורד ובמקומות נוספים ניכר הניסיון לעשות שימוש בחומרים קצת יותר מעניינים וממוחזרים. בדומה לדגמים חשמליים נוספים של הקונצרן, גם כאן יש חלל עצום לנוסעים מלפנים בזכות תכנון נכון של הקונסולה בין המושבים הקדמיים.

אהבתי שהם לא נכנעו לטרנד תא האחסון המיותר שנמצא מתחת לקונסולה המרכזית, ובמקום זה תכננו אותה בצורה מאוד חכמה עם הרבה מאוד מקומות אחסון ובעיקר חלל עצום ליושבים מלפנים. כן, יש משהו כיפי בזה שהרגל שלך לא נתקלת כל הזמן בקונסולה שבין המושבים.

את ההצגה גונב מסך רחב בגודל 30 אינץ׳ הכולל לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ׳, מסך קטן בגודל 5 אינץ׳ לבקרת האקלים ומסך שלישי גם כן בגודל 12.3 אינץ׳ עבור המולטימדיה (קישור אלחוטי ל-Android Auto ו-Apple CarPlay). למרות קרנבל המסכים הזה, בקיה לא שכחו כפתורים פיזיים שנמצאים ממש מתחתית למסך המרכזי ומאפשרים גישה מהירה לחלק מהפיצ׳רים היותר חשובים כמו תפעול בקרת האקלים. אה, וכן, גם את פתחי האוורור אפשר להזיז בצורה ידנית מבלי להיכנס למסך. אמריקה.

קיה EV3
קיה EV3

עוד אבזור סטנדרטי ששווה לציין: בקרת אקלים דו-איזורית, בלם יד חשמלי, תאורת לד פנימית, חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד חיצונית מלאה ועוד.

רמות הגימור הגבוהות מוסיפות כוונון חשמלי למושב הנהג, גג חשמלי נפתח, משטח טעינה אלחוטי ועוד. בלטו בהיעדרם: מצלמות היקפיות 360°, דלת תא מטען חשמלית.

מנוע, טווח סוללה

קיה EV3 ישווק עם יחידת הינע אחת בלבד המפיק 204 כ״ס ו-24 קג״מ 7.5 שניות לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש בגרסה עם הסוללה הקטנה ו-7.9 שניות עם הסוללה הגדולה יותר. הוא לא רכב ספורטיבי אבל מהשעתיים וקצת שבילינו איתו (וזה לא מבחן מייצג כמובן) – לא נראה שחסר לו כוח, שהולך כולו לגלגלים הקדמייים בלבד. גם הסחרור שקורה לא מעט ברכבים חשמליים עם הנעה קדמית, קרה כאן פעם אחת בלבד כשהפעלנו את נוהל pedal to the metal.

הרוכשים יוכלו לבחור מבין שלוש גרסאות, כשהשתיים הראשונות ישווקו עם סוללת ליתיום יון בקיבולת 58.3 קוט״ש (432 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP) וגרסת הקצה עם סוללת 81.4 קוט״ש (589 ק״מ). שתי הסוללות תומכות בטעינת DC מהירה בהספק של עד 150 קילוואט ועד 11 קילוואט בטעינת AC ביתית.

בטיחות

ה-EV3 לא מאכזב גם בתחום הבטיחות לאחר שזכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP וציון בטיחות 7 של משרד התחבורה בארץ. האבזור סטנדרטי בכל רמות הגימור וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכבים בשטח המת, חיישן המנטר את עירנות הנהג ועוד.

צ׳קאאוט

לטוב ולרע, קיה EV3 שונה לחלוטין משאר המתחרים מסין ששולטים בקטגוריה ביד רמה. הם אמנם מציעים יותר אבזור וגאדג׳טים, אבל בכל הקשור למכונית חשמלית בשלה ומהודקת – נראה ששם יש ל-EV3 יתרון לא קטן והוא בהחלט צפוי לתת פייט, בטח עם תג מחיר המיישר קו עם הקטגוריה וסמל של קיה בחזית. נחכה למבחן.

מה יואב פולס ואני חשבנו עליו? קבלו:

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *