יש מעט מאוד דברים שמרגשים כמו לראות ארבעה גלדיאטורים אייקוניים, נכנסים לתוך זירה אחת ונלחמים ראש בראש, כשרק אחד יוצא כשידו על העליונה.
מגזין הרכב Hagerty, שלרוב מתמחה דווקא בפתרונות ביטוח לרכבים קלאסיים, העמיד על קו הזינוק ארבעה דגמים שמככבים בחלומות של כל חובב שטח אמיתי, כולם כמובן בעלי הנעת 4×4 כפולה:
גרסת הקצה של ה-G Class האייקונית שמציעה מנוע טווין טורבו V8 בנפח 4 ליטרים המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, 577 כ״ס, 85 קג״מ, 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש ומשקל עצמי של 2,623 ק״ג.
גרסת הקצה של הברונקו, מאבות קטגוריית ה-SUV שעשה קאמבק לאחר חצי יובל, קיבלה את סמל הראפטור, וזה אומר שבפורד הכניסו מתחת למכסה המנוע את כל מה שיש להם: מנוע טווין טורבו V6 (הוא היחיד במבחן ההשוואתי שלא מצויד במנוע V8) בנפח 3 ליטרים המשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, מפיק 418, 60 קג״מ, 6 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש ושוקל 2.6 טון.
הנציג של הוד מלכותה בקרב הגלדיאטורים הוא הגרסה החזקה ביותר של הדיפנדר החדש, בגרסתו הקצרה, כשבחזית מנוע V8 עם טורבו כפול ששודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית המפיק 518 כ״ס ו-63 קג״מ. 5.8 שניות לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש והמשקל העצמי עומד על 2.4 טון. קטן קטן, אבל כבד.
הנציג האמריקאי השני בתחרות הוא אולי גם האייקוני ביותר ומזוהה בעיקר עם יכולות השטח יוצאות הדופן שלו, שבגרסאות סטוק קשה מאוד למצוא לו מתחרים. בג'יפ שלחו את גרסת הקצה שלו, שקיבלה את השם 392. מה מסתתר מתחת למכסה המנוע? אז ככה: מנוע ה-V8 HEMI של קונצרן סטלנטיס בנפח 6.4 ליטרים ששודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. 470 סוסים ו-64 קג״מ מסתתרים בפנים, שמזניקים אותו בתוך 5.1 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. המשקל העצמי עומד על 2.38 טון.
רוצים לדעת מי ניצח? בבקשה 👇
תמונות: יצרנים
כתיבת תגובה