מבחן השוואתי ראש בראש: מיהו רכב הכביש שטח המהיר בעולם?
loader image

ראש בראש: מיהו רכב הכביש שטח המהיר בעולם?

קריאה

שטח אש

יש מעט מאוד דברים שמרגשים כמו לראות ארבעה גלדיאטורים אייקוניים, נכנסים לתוך זירה אחת ונלחמים ראש בראש, כשרק אחד יוצא כשידו על העליונה.

מגזין הרכב Hagerty, שלרוב מתמחה דווקא בפתרונות ביטוח לרכבים קלאסיים, העמיד על קו הזינוק ארבעה דגמים שמככבים בחלומות של כל חובב שטח אמיתי, כולם כמובן בעלי הנעת 4×4 כפולה:

מרצדס AMG G 63

גרסת הקצה של ה-G Class האייקונית שמציעה מנוע טווין טורבו V8 בנפח 4 ליטרים המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, 577 כ״ס, 85 קג״מ, 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש ומשקל עצמי של 2,623 ק״ג.

מרצדס AMG G 63
מרצדס AMG G 63

פורד ברונקו ראפטור

גרסת הקצה של הברונקו, מאבות קטגוריית ה-SUV שעשה קאמבק לאחר חצי יובל, קיבלה את סמל הראפטור, וזה אומר שבפורד הכניסו מתחת למכסה המנוע את כל מה שיש להם: מנוע טווין טורבו V6 (הוא היחיד במבחן ההשוואתי שלא מצויד במנוע V8) בנפח 3 ליטרים המשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, מפיק 418, 60 קג״מ, 6 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש ושוקל 2.6 טון.

פורד ברונקו ראפטור
פורד ברונקו ראפטור

לנד רובר דיפנדר 90 V8

הנציג של הוד מלכותה בקרב הגלדיאטורים הוא הגרסה החזקה ביותר של הדיפנדר החדש, בגרסתו הקצרה, כשבחזית מנוע V8 עם טורבו כפול ששודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית המפיק 518 כ״ס ו-63 קג״מ. 5.8 שניות לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש והמשקל העצמי עומד על 2.4 טון. קטן קטן, אבל כבד.

לנד רובר דיפנדר 90 V8
לנד רובר דיפנדר 90 V8

ג'יפ רנגלר רוביקון 392

הנציג האמריקאי השני בתחרות הוא אולי גם האייקוני ביותר ומזוהה בעיקר עם יכולות השטח יוצאות הדופן שלו, שבגרסאות סטוק קשה מאוד למצוא לו מתחרים. בג'יפ שלחו את גרסת הקצה שלו, שקיבלה את השם 392. מה מסתתר מתחת למכסה המנוע? אז ככה: מנוע ה-V8 HEMI של קונצרן סטלנטיס בנפח 6.4 ליטרים ששודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. 470 סוסים ו-64 קג״מ מסתתרים בפנים, שמזניקים אותו בתוך 5.1 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. המשקל העצמי עומד על 2.38 טון.

ג'יפ רנגלר רוביקון 392
ג'יפ רנגלר רוביקון 392

רוצים לדעת מי ניצח? בבקשה 👇

תמונות: יצרנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *