רגע לפני שהוא מגיע לישראל: 10 דברים שכדאי לדעת על קיה EV6 ⚡
loader image

רגע לפני שהוא מגיע לישראל: 10 דברים שכדאי לדעת על קיה EV6 ⚡

קריאה

שיא המתח

אחד הדגמים היותר מעניינים שצפויים להיות מושקים אצלנו במהלך 2022, הוא ללא ספק קיה EV6, הרכב הראשון אי פעם של המותג הקוריאני, שתוכנן מאפס כחשמלי. הוא חולק גנים משובחים במיוחד עם יונדאי איוניק 5 שכבר הפכה לאחת המכוניות הנחשקות ביותר בישראל, ועם ג'נסיס GV60, ה-SUV החשמלי הראשון אי פעם של מותג היוקרה הקוריאני שבימים אלו ממש מתחיל את דרכו בישראל.

קיה EV6 מכונית השנה 2022
קיה EV6 החשמלי, גרסת GT Line

אז רגע לפני שהוא נוחת אצלנו, הנה עשרה דברים שכדאי לדעת על קיה EV6.

1. למרות שהוא רק בתחילת הדרך הוא כבר קטף הרבה מאוד פרסים נחשבים: רק בפברואר האחרון הוא נבחר לרכב השנה 2022 ע״י ארגון Car of the Year ובו חברים 59 עיתונאי רכב מ-22 מדינות ברחבי אירופה. לפני התואר הזה הוא זכה ברכב השנה 2022 של מגזין ?What Car, קרוסאובר השנה של מגזין Top Gear לשנת 2021 ועוד.

2. קיה EV6 הוא הרכב החשמלי הראשון מתוך שבעה דגמים בסה״כ שקיה צפויה להשיק עד לשנת 2026, ביניהם גם קיה EV9 שכבר נחשף כדגם קונספט.

3. הוא נכנס לספר השיאים של גינס לאחר שגמע מרחק של 4,636 ק״מ, מניו יורק ללוס אנג׳לס, כשבדרך הוא עצר להטעין 22 פעמים בלבד, בזמן כולל של 7 שעות, 10 דקות ושנייה אחת. כן, הם עד כדי כך קטנוניים שם. השיא הקודם אגב, היה שייך לטסלה מודל S שעברה מרחק זהה בזמן של 12:48:19 שעות.

קיה EV6
קיה EV6

4. קיה EV6 משווק בעולם עם 4 גרסאות שונות של יחידת הינע: 1. גרסת הנעה אחורית בסיסית עם 167 כ״ס (עגלה) 2. גרסת הנעה אחורית עם 225 כ״ס (הרבה יותר מוצלחת, משמשת גם את גרסת הכניסה של האיוניק 5 בישראל) 3. גרסת הנעה כפולה עם 320 כ״ס (4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש) 4. גרסת הנעה כפולה עם 576 כ״ס עבור גרסת ה-GT שעדיין לא הושקה רשמית בעולם, אבל לפי מה שפורסם עד עכשיו, מדובר במכונת חיוכים ואדרנלין משובחת עם 3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.

5. כמו בשני הדגמים האחרים המבוססים על פלטפורמת ה-E-GMP של קונצרן יונדאי, האיוניק 5 וג'נסיס GV60, גם הקיה EV6 מגיע עם בסיס גלגלים נדיב במיוחד של 290 ס״מ, זהה כמעט לאאודי e-tron, שנמצא קטגוריה מעליו. כל זה מתאפשר הודות לתכנון נכון של רכב חשמלי מאפס, ללא אילוצים שצריך לקחת בחשבון בתכנון רכב עם מנוע בעירה פנימית. זה משאיר מעט מאוד סרח עודף, רצפה חלקה ליושבים מאחור בגלל היעדר תעלת הינע ועוד.

קיה EV6

6. אחד הפיצ׳רים האהובים עליי היום בתעשיית הרכב, הוא ה-V2L, קיצור של Vehicle to Load. בגדול זה אומר שאפשר להשתמש באנרגיה הנמצאת בסוללה, כדי להפעיל מוצרי חשמל באמצעות פתח הטעינה. בזכות פלטפורמת ה-E-GMP, גם קיה EV6 קיבל את התכונה הזאת, ובאמצעות מתאם מיוחד המתחבר לפתח הטעינה, ניתן להפעיל מוצרי חשמל בהספק כולל של 3.6 קילוואט וגם… להטעין רכבים חשמליים אחרים. זה אמנם ייקח נצח, אבל עדיין, כפתרון למקרי חירום שרכב נתקע – זה בהחלט יכול לחסוך לא מעט כאב ראש.

7. בקיה לקחו את הקטע של שמירה על הסביבה צעד קדימה, ובתא הנוסעים תמצאו לא מעט אלמנטים העשויים מחומרים ממוחזרים. למשל, לא פחות מ-111 בקבוקי פלסטיק ״הוקרבו״ כדי ליצור את החומר עבור המושבים.

קיה EV6
קיה EV6

8. כמה מילים על הטווח: קיה EV6 מגיע כאמור בגרסאות הנעה אחורית עם עם 167 ו-225 כ״ס. בגרסאות הללו, עם הסוללה בקיבולת 77.4 קוט״ש, הטווח הריאלי בין טעינות עומד על 450-500 כ״ס. בגרסאות ההנעה הכפולה הנתון הזה יורד כמובן, ועם אותה הסוללה תוכלו לגמוע בסביבות 440 ק״מ עד שתצטרכו לפגוש שוב מטען. הנתונים הללו הם לפי תקן ה-EPA האמריקאי המחמיר, ולא לפי תקן WLTP, שאמנם מציג נתון גבוה יותר, אבל הוא רחוק בכ-20% מהמציאות בממוצע.

9. ב-EV6 יש צמד מסכים בגודל ״12, בדיוק כמו באיוניק 5 וב-GV60, עם ממשק טיפה שונה מזה של השניים, אבל תכונות זהות לשליטה על מערכות הרכב והטעינה. הוא תומך כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, לא בצורה אלחוטית, אבל בקונסולה שבין המושבים תמצאו משטח טעינה אלחוטי שלדעתי האישית תופס נדל״ן יקר מדי. בגרסת ה-GT Line תוכלו להתפנק במערכת שמע מבית Meridian עם 14 רמקולים, ובגרסת הקצה, ה-GT, היא אפילו משתדרגת ל-Harman Kardon.

10. כפיר ובועז לקחו את גרסת ה-GT לסיבוב במסגרת סקירת דגמים שלהם מטעם World Car of the Year בו הם משמשים כשופטים (כבוד!). מה הם חשבו על הרכב ואיך הם עקצו אותי בקטנה (תעבירו ל-9:37) אפשר לראות כאן 👇

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו