לאחר שחשפה אב טיפוס מתקדם ואת תא הנוסעים שלו, אאודי הציגה היום רשמית את שני דגמי אאודי Q4 e-tron ו-Q4 Sportback e-tron. באופן לא מפתיע צמד האאודי e-tronים החדש נראה כמו האח הקטן של ה-e-tron שהחל את דרכו ב-2019 ויהוו למעשה את כרטיס הכניסה לרכבים החשמליים של אאודי ולסגמנט ה-SUV הקומפקטיים, כשה-Q4 e-tron וגרסת ה-Sportback צפויים להיות רבי המכר של המותג, לפחות בכל הקשור להנעה חשמלית.
האאודי Q4 e-tron הוא הרכב הראשון של מותג היוקרה הגרמני שבו נעשה שימוש בפלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן, שעליו מבוססים גם הפולקסווגן ID.4 והסקודה אניאק, שניהם כמובן עם הנעה 100% חשמלית. היתרון המשמעותי של הפלטפורמה החדשה, כפי שהדגיש מארק ליכט, המעצב הראשי של אאודי, זה החלל הגדול ביחס לגודל הרכב, אם תרצו – יחס ״ברוטו-נטו״ כמו בנדל״ן.
באאודי מתגאים שלמרות שמדובר ברכב עם פרופורציות של קטגוריה A (458.8 ס״מ אורך, 186.5 ס״מ רוחב, 163.2 ס״מ גבוה ובסיס גלגלים של 276 ס״מ), יש לנוסעים מרווח כמו ברכבים בקטגוריות גדולות יותר (לקיה ספורטאז׳ שנמצא קטגוריה מעליו יש בסיס גלגלים של 267 ס״מ) שהושג בזכות ניצול מיטבי והיעדר מנוע בעירה פנימית, מה שאפשר סרח עודף קצר במיוחד (86 ס״מ), הקצר ביותר של דגם אאודי כלשהו, בעיקר מלפנים. נתון מקדם הגרר בדגם ה-Q4 e-tron וה-Q4 e-tron Sportback עומד על 0.28 ו-0.26 Cd בהתאמה. בתא המטען של ה-Q4 e-tron יש 520 ליטרים ו-1,490 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת ו-535 ו-1,460 ליטרים בגרסת ה-Q4 e-tron Sportback.
כמיטב המסורת באאודי, לא שכחו גם את סימן ההיכר של המותג, תאורת הלד מלפנים ומאחור, ותכננו אותה מחדש עם שלל אנימציות בפתיחה ובנעילה לבחירת הנהג, כולל מטריקס לד כאופציה.
שאלה מצוינת. האאודי Q4 e-tron הוצג עם צמד סוללות, כשהגדולה מביניהן בקיבולת 82 קוט״ש אך מנצלת בפועל רק 77 קוט״ש (12 תאים). לפי תקן WLTP הטווח עומד על 520 ק״מ בין טעינות, ואם נוריד מזה 20% אז בחישוב פשוט זה אומר כ-400-415 ק״מ, מה שיהפוך אותו כרגע לרכב עם הטווח הגדול ביותר, מלבד דגמי טסלה ומרצדס EQS. היא יודעת לקבל טעינת AC בהספק של 11 קילוואט וטעינת DC מהירה בהספק של 125 קילוואט.
הסוללה הקטנה יותר היא בקיבולת 55 קוט״ש המנצלת 52 קוט״ש (9 תאים), מאפשרת טווח של 341 ק״מ לפי WLTP, כ-270 ק״מ במציאות. 7.2 קילוואט זה ההספק המירבי בטעינת AC ו-100 קילוואט זה המקסימום בטעינת DC מהירה. שתי הסוללות מקוררות באמצעות נוזל.
היצע המנועים יכלול הנעה אחורית וכפולה (Quattro), כשבגרסת הכניסה של שני הדגמים, ה-Q4 35 e-tron המנוע מפיק 170 כ״ס ומומנט מיידי של 31 קג״מ שמזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 9 שניות עגולות, עד למהירות מקסימלית של 160 קמ״ש.
גרסת ה-Q4 40 e-tron עם הסוללה הגדולה יותר מצוידת במנוע בהספק 204 כ״ס ו-31 ק״מ של מומנט מיידי. הוא מוריד חצי שניה בנתון התאוצה מ-0 ל-100 ביחס לדגם ה-35 והמהירות המקסימלית זהה.
גרסת הקצה, ה-Q4 50 e-tron quattro (כולל בגרסת ה-Sportback) גם כן קיבלה את הסוללה הגדולה, וגם את המנוע העוצמתי ביותר עם 299 כ״ס ו-46 קג״מ של מומנט מיידי. 6.2 שניות לוקח לה להגיע ל-100 קמ״ש כשהמהירות המקסימלית עומדת על 180 קמ״ש. הטווח של ה-Q4 50 עומד על 488 ק״מ ו-497 ק״מ בגרסת ה-Sportback.
אאודי Q4 e-tron צפוי להתחיל את המכירות באירופה ביוני ונזכה לראות אותו אצלנו ברבעון הרביעי של 2021.
כיאה לרכב חשמלי מתקדם, באאודי לא חסכו בטכנולוגיה וגאדג׳טים בתוך תא הנוסעים. אחד החידושים המעניינים הוא תצוגת נתונים עילית באמצעות Augmented Reality (מציאות רבודה) בגודל של כ-70 אינץ׳ (באופן יחסי מנקודת המבט של הנהג) שניתן למצוא גם בדגמי מרצדס.
תמונות: אאודי.
כתיבת תגובה