לאחר כמעט ארבע שנים שבג'ילי ישראל מסרו כמעט 20,000 רכבים עם דגם אחד בלבד, ה-Geometry C, המותג מנחית כאן את אחד הדגמים המעניינים שהגיעו בשנים האחרונות, עם מטרה חדה וברורה: לסיים את הכהונה של BYD Atto 3 בפסגת טבלת המכירות בישראל. עוד נחזור לדבר על ה-Geometry C, אבל נתחיל בעולה החדש, ג'ילי EX5.
אני מוכן להתערב שאי שם יש שקף באחת המצגות של גיאו מוביליטי, היבואנית מבית יוניון, שבו כתוב משהו בסגנון: להביא רכב שיהפוך בקלות לבחירה ההגיונית, המפנקת והחכמה של כל משפחה ממוצעת שמאסה בתחנות דלק ובתחזוקת מנועי בעירה פנימית. כזאת שעד היום שקלה בעיקר את BYD Atto 3, Geometry C ולאחרונה גם Lynk & Co 02 החדש. עד כמה שהוא נשמע מושלם, יש לו שני חסרונות קטנים, פרטים בהמשך.
ג'ילי EX5 בנוי על פלטפורמה חשמלית ייעודית (GEA) המאפשרת למהנדסים להפסיק לגרד בראש ולחשוב על דברים כמו "איפה נכנס המנוע" ובמקום זה לחשוב על ״שומעים רגע? יש פה מקום להכניס מגירת אחסון מתחת לספסל האחורי״. כן, עם בסיס גלגלים של 2.75 מטר ורצפה שטוחה כמובן, יש ב-EX5 מרחב אחורי זהה כמעט ל-Lynk & Co 02 ו-3 ס״מ יותר מזה של BYD Atto 3. יש חלל אכסון נדיב בתא המטען: 461 ליטרים וכשמקפלים את המושבים הנתון הזה מזנק ל-1,877 ליטר. בג'ילי מתגאים במידות של ה-EX5, שהן גדולות יותר מאלו של טויוטה RAV4: אורך של 4,615 מ״מ, 1,901 מ״מ רוחב, 1,670 מ״מ גובה ו-173 מ״מ מרווח גחון. אם תעלו אותו על המשקל הוא יציג 1,715 ק״ג בגרסת Pro ו-1,765 ק״ג בגרסת Tech.
למרות שהוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית טהורה שבה הדבר הטבעי היה לבחור בהנעה אחורית, בג'ילי EX5 ההנעה היא דווקא קדמית. זה החסרון הראשון. ההספק של המנוע החשמלי עומד על 214 כ"ס ו-32.6 קג"מ המזניקים אותו אותו מ-0 ל-100 קמ״ש תוך פחות מ-7 שניות, בדיוק הזמן שייקח לילדים שלכם להבין שהם שכחו את הקלמר בבית, רגע אחרי שהתחלתם בנסיעה.
הוא מצויד בסוללת LFP בהספק של 60.22 קוט״ש עמידה שמובנית בתוך שלדת הרכב, ומספקת על הנייר טווח של עד 430 ק"מ לפי תקן WLTP. זה אומר שבפועל תקבלו משהו בסביבות 350-360 ק״מ. הנה, זה החסרון השני שלו. טעינה מהירה בהספק של עד 100 קילוואט (אפשר להגיד בלבד?) וטעינת AC בהספק של עד 11 קילוואט. הסוללה תומכת ב-V2L וגם ב-V2V (טעינה של רכב לרכב).
מבחינת טכנולוגיה, ג'ילי קיבלה החלטה אסטרטגית מעניינת: במקום להמציא את הגלגל מחדש, היא קנתה את Meizu, יצרנית סמארטפונים, ונתנה לה לעצב את מערכת ההפעלה של הרכב. התוצאה היא Flyme Auto, שלפי אנשי ג'ילי תגרום לכם להרגיש שיש ממשק שמרגיש כמו טאבלט מחובר להגה. מה עוד? מסך מרכזי גדול בגודל 15.4 אינץ', שליטה קולית ("Hi Geely") ואפליקציה עם שליטה מרחוק.
עוד הבדלים בין שתי רמות הגימור: גרסת הכניסה PRO מציעה בין השאר כסטנדרט מושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים; משטח טעינה אלחוטי בהספק של 15 וואט; מגירת אחסון בנפח 14 ליטרים מתחת לספסל האחורי; לוח מחוונים דיגיטלי 10.2 אינץ׳ ומצלמות היקפיות 360 מעלות.
גרסת הקצה, TECH, מוסיפה כמה פינוקים שמזכירים חדר במלון בוטיק: עיסוי במושבים מלפנים; תצוגת נתונים עילית (Head Up Display); גג פנורמי נפתח ענק כיסוי גלילה; מערכת שמע עם 16 רמקולים כולל במשענות הראש מלפנים; תאורת אווירה ב-256 צבעים; דלת תא מטען חשמלית ועוד.
חשוב: בשלב זה ה-EX5 ישווק ללא Android Auto (יגיע ברבעון 1 2026) ו-Apple CarPlay (יגיע ברבעון 3 2025).
גם בנושא הבטיחות ה-EX5 נותן בראש: חמישה כוכבים ב-Euro NCAP, ציון בטיחות 8 מקסימלי במדד משרד התחבורה, 7 כריות אוויר, כל מערכות הבטיחות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, זיהוי רכבים הנמצאים בשטח המת, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור ועוד.
לצד החגיגה לעולה החדש והמבטיח, בג'ילי נפרדו היום מה-Geometry C, שהיתה אחת המכוניות החשמליות הפופולריות עם כמעט 20,000 מכירות ולמעשה הדגם היחיד באולם של ג'ילי. באופן אירוני, דווקא החוזקה של ה-Geometry C היא עקב האכילס של ה-EX5, הטווח. אבל, אפשר להיות רגועים, למרות שה-EX5 נכנס לנעליים גדולות מאוד, לי אין ספק שהוא יצליח למלא אותן בהצלחה ואף יעמוד במשימה הלא פשוטה להגיע אל פסגת טבלת המסירות.
דגם | רמת גימור | מחיר |
Geely EX5 | Pro | 161,990 ש"ח |
Geely EX5 | Tech | 167,990 ש״ח |
אחריות: 6 שנים ו-150,000 ק"מ לרכב, ו-8 שנים לסוללה.
להורדת המפרט המלא של ג'ילי EX5 בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה