קבוצת כלמוביל, המייבאת לישראל את מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס, מתחילה לשווק את הדגם הכי חשוב של המותג לשנת 2021, ג׳נסיס GV70, הרכב הצעיר ביותר והכובש ביותר בהיצע הדגמים של המותג וה-SUV השני בלבד שלו, שנחשף רשמית באוקטובר 2020. אגב, בחודש מאי דלפה לרשת מצגת משקיעים של יונדאי, שחשפה גרסה 100% חשמלית של ה-GV70 שצפויה להיחשף ב-2022 וככל הנראה תתבסס על פלטפורמת E-GMP המוצלחת שכבר מארחת את ה-Electrified G80 החשמלית, האיוניק 5 וקיה EV6.
נתחיל בשורה התחתונה: כמו ה-GV80 וה-G80 שהושקו כאן בפברואר, גם ה-GV70 מגיע עם בשורה רצינית בכל הקשור לסטנדרט, בעיקר בתחום הבטיחות, העיצוב והטכנולוגיה, ועם מטרה אחת ברורה: לעשות חיים קשים מאוד למתחרים בקטגוריית ה-Mid Size SUV, וולוו XC60, אאודי Q5, מרצדס GLC, לקסוס NX ו-BMW X3.
גם ג'נסיס GV70 עוצב ותוכנן ע״י ״נבחרת החלומות״ שקונצרן יונדאי-קיה ״גנב״ מיצרניות הרכב הגרמניות, כמו אלברט בירמן, שעמד בראש חטיבת M ב-BMW והמעצבים פיטר שרייר, לוק דנקרוולק וסאנגיופ לי, שעיצבו את כל ליין הדגמים האחרון של הקונצרן ולא מעט דגמים אייקוניים בעבר.
ג'נסיס GV70, שלדעתי הוא החתיך שבחבורה, עוצב ברוח שפת המותג, Athletic Elegance, רק כשבמקרה שלו באמת מדובר באתלט רציני. שבכת ה-G-Matrix העצומה בחזית, יחידות התאורה הכפולות, ה-Quad Lamps, בחזית ומאחור וה-Parabolic Line שמתחיל בחזית וממשיך לכל אורכו. בגרסאות ה-Elegant וה-Luxury הוא מגיע עם חישוקי ״19 ו-״20 בגרסת ה-Sport.
המידות של ג'נסיס GV70: אורך של 471.5 ס״מ, 191 ס״מ רוחב, 163 ס״מ גובה ובסיס גלגלים של 287.5 ס״מ, הגדול בסגמנט ה-Mid Size SUV ביוקרה. על המשקל הוא מציג 1910 ק״ג ונפח תא המטען עומד על 542 ליטרים.
ג'נסיס GV70 ישווק בישראל בשלוש גרסאות: Elegant, Luxury וגרסת הקצה, Sport. שלושתן מצוידות באותו מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר שמפיק 304 כ״ס ומומנט מירבי של 43 קג״מ כבר ב-1,650 סל״ד. באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית, הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים (AWD) שמזניקים אותו מפוזת הדוגמן ל-100 קמ״ש בתוך 6.1 שניות בלבד. נתון צריכת הדלק המשולב עומד על 9.3-10.2 ליטר ל-100 ק״מ ופליטת ה-CO2 על 158-173 גרם לקילומטר, שמכניסה אותו לקבוצת זיהום 15. מנוע ה-3.5 טורבו בנזין שמפיק 380 כ״ס צפוי להגיע בהמשך, בכפוף לתקינה האירופאית.
גרסת הכניסה של ג'נסיס GV70 זוכה לכינוי Elegant כמו בשאר הדגמים, והיא כוללת בין השאר מסך מולטימדיה רוחבי בגודל ״14 שתומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. הוא ניתן לשליטה גם באמצעות פקד המגע של ג׳נסיס, המותקן במרכז הקונסולה. יש גם גג פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, ידית הילוכים Shift-by-Wire, מושבי עור חשמליים ומחוממים מלפנים כולל זכרונות, לוח מחוונים דיגיטלי ״12.3 בתלת מימד, מצלמות 360 היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת הנשלטת ממסך מגע עם פידבק האפטי, שמשות אחוריות כהות, תאורת אווירה עם 64 גוונים, פונקציית Smart Trunk המאפשרת פתיחה של דלת תא המטען ללא מגע כשעומדים מולה עם המפתח בכיס במשך שלוש שניות, פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, 4 שקעי USB ועוד.
גרסת Luxury מוסיפה לג'נסיס GV70 גם מושבים מעור מלא, כשמלפנים הם כוללים גם עיסוי, אוורור ו-18 אופציות לכיוונון עם זכרונות, Safe Exit המתריעה מפני פתיחת דלתות כשרכב מתקרב עלול לסכן את הנוסעים, בקרת אקלים עם שלושה אזורים ומסנן חלקיקים, מערכת שמע של Lexicon מבית Harman/Kardon, שמשות כפולות לבידוד משופר, גימורי אלומיניום, חיפוי דלתות ולוח שעונים מ-Leatherete, בורר מצבי נהיגה (Comfort, Eco, Sport, Smart) ועוד.
גרסת הקצה של ג'נסיס GV70 היא ה-Sport שמוסיפה אלמנטים עיצוביים שגורמים לו להיראות כמו חבר בחמישייה של שיקגו בולס מ-1996. החישוקים גדלים מ-״19 ל-״21 עם עיצוב G-Matrix, המושבים מעור נאפה, המתלים אדפטיביים ו… השבכה, הכונסים ומסגרות הדלתות מקבלים גוון כרום כהה וגם פגושים בעיצוב שונה וספורטיבי יותר.
ג'נסיס GV70 מציג כאמור את ציון הבטיחות הגבוה בסגמנט, בכל רמות הגימור, והרשימה ארוכה: 8 כריות אוויר; בלימה אוטונומית; בקרת שיוט אדפטיבית; שמירה על נתיב הנסיעה + מרכז הנתיב; זיהוי תנועה חוצה גם מאחור עם בלימה אוטונומית; התרעה מפני שכחת ילדים מאחור; ניטור והצגת השטח המת באמצעות וידאו בלוח המחוונים (גאוני); התרעה מפני היסח דעת של הנהג; מניעת סינוור רכב המגיע ממול; ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד.
ג'נסיס GV70 ישווק בישראל עם תג מחיר התחלתי של 339,000 ש״ח עבור גרסת Elegant. גרסת Luxury המפוארת יותר תעלה 379,000 ש״ח וגרסת הקצה בשלב זה, ה-Sport, תעלה 399,000 ש״ח. המחירים כבר כוללים (6) טיפולים לתקופת האחריות, כולל איסוף והחזרה, וגם את שירות Genesis One עם אחראי שירות אישי הזמין 24/7 בטלפון הנייד ללקוחות המותג ודואג לכל הצרכים הקשורים לרכב.
תמונות: ג'נסיס
[…] קרוסאובר קומפקטי שיתפוס את מקומו בהיצע הדגמים מתחת ל-GV70, ה-SUV שהפך ללהיט המכירות של המותג למרות שהושק בישראל רק […]
[…] קרוסאובר קומפקטי שיתפוס את מקומו בהיצע הדגמים מתחת ל-GV70, ה-SUV שהפך ללהיט המכירות של המותג למרות שהושק בישראל רק […]