ג'נסיס GV60 נחשף: הקרוסאובר החשמלי הראשון אי פעם של מותג היוקרה מקוריאה
loader image

ג'נסיס GV60 נחשף: הקרוסאובר החשמלי הראשון אי פעם של מותג היוקרה מקוריאה ⚡

קריאה
🌎 השקה עולמית > ג'נסיס GV60 נחשף: הקרוסאובר החשמלי הראשון אי פעם של מותג היוקרה מקוריאה (דגם ראשון אי פעם)

מהדורה ראשונה

מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס חשף הלילה, לאחר לא מעט תמונות ריגול ורינדורים שהיו מאוד קרובים למציאות, את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלו אי פעם, ג'נסיס GV60. זה הדגם השלישי שמבוסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של יונדאי-קיה, E-GMP שערכה הופעת בכורה בישראל לאחרונה עם השקת היונדאי איוניק 5. הוא צפוי לנחות אצלנו ברבעון הראשון של 2022 ולהתחרות ראש בראש מול וולוו XC40 החשמלית, אאודי Q4 ולקסוס UX300e.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

מבחינת ״היררכיה״, ג'נסיס GV60 הוא קרוסאובר קומפקטי שיתפוס את מקומו בהיצע הדגמים מתחת ל-GV70, ה-SUV שהפך ללהיט המכירות של המותג למרות שהושק בישראל רק ביוני השנה.

העיצוב החיצוני של הג'נסיס GV60 בעל מראה הקופה מציג שינוי די דרמטי, כשבג׳נסיס בחרו לוותר על הגריל הגדול מלפנים שמאפיין את כל דגמי המותג, כולל בגרסה החשמלית של הג'נסיס G80 שצפויה להגיע לישראל בתחילת 2022. במקומו בחרו המעצבים של ג׳נסיס ללכת על חזית אטומה שקצת מזכירה את זו של הטסלה מודל 3. מאפיין נוסף של שפת העיצוב, צמד פנסי ה-Quad Lamps בחזית ומאחור נותרו במקומם, עם טוויסט עיצובי חדש שככל הנראה יהיה שמור לדגמים החשמליים של המותג. המאפיין המעניין ביותר נמצא דווקא בקורה C, שם בחרו המעצבים בעיטור ניקל בצורת V וספוילר בקצה דלת תא המטען, משיקולי אווירודינמיות, כמו גם ידיות נשלפות בדלתות. בדגם שנחשף, שקרוב לוודאי יהיה רמת הגימור הגבוהה ביותר, הוצגו גם חישוקי ״21 בעיצוב חדש ומראות מצלמה.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

גם בתוך תא הנוסעים של הג'נסיס GV60 התרחשה מהפכה רצינית, עם אלמנטים ושפה עיצובית שטרם ראינו בדגמי המותג, כשמוטיב העיגולים חוזר על עצמו בהרבה מאוד מקומות. צמד מסכים המחליף את מראות הצד גונב את הפוקוס מיד בהתחלה, לצד צמד מסכים עבור לוח המחוונים והמולטימדיה. בג'נסיס מציגים לראשונה הגה בעיצוב חדש לחלוטין עם כל הכפתורים, כשלראשונה הוכנסו לתוכו בורר מצבי הנהיגה וכפתור Boost שיאפשר לקחת את הסוללה אל הקצה למשך כמה שניות.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

במרכז תא הנוסעים מוצגת לראשונה קונסולה ״מרחפת״ בדומה לאיוניק 5, ואני לוקח הימור שגם אותה ניתן יהיה להזיז. בחלק העליון שלה יש משטח טעינה אלחוטי, כפתורי השליטה במערכת המולטימדיה ולראשונה את ידית ״ההילוכים״ שזכתה לשם המפוצץ ״Genesis Crystal Sphere״ וככל הנראה קיבלה השראה מהידית שהוצגה בג'נסיס X קונספט.

צמד הקווים שמאפיין את המותג נכנס פנימה לראשונה אל תוך תא הנוסעים ומוסיף קצת עניין לדלתות. אותו מוטיב של עיגולים חוזר על עצמו בידיות הדלתות, כפתורי כיוון המראות ובהגה.

בג'נסיס לא מסרו בשלב זה פרטים על יחידות ההינע, אבל לפי נתונים רשמיים שהוגשו לרשויות בקוריאה, דגם הקצה GV60 Performance Type יציע הספק משולב של 436 כ״ס מצמד מנועים מלפנים ומאחור המפיק 218 כ״ס כל אחד. גרסת הכניסה תהיה בעלת הנעה אחורית בלבד שתפיק 229 כ״ס וגרסת ה-Long Range תציע הנעה כפולה עם הספק משולב של 325 כ״ס (100 כ״ס מלפנים ו-218 כ״ס מאחור).

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

תמונות: ג'נסיס

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו