KGM טורס
loader image

SUV קוריאני חדש בישראל: KGM טורס

קריאה

התחלה חדשה

בעידן שבו אנחנו פוגשים עוד ועוד רכבים סיניים, רובם חשמליים, שעולים על כבישי ישראל ומטפסים מעלה בטבלאות המסירות, השקת רכב בנזין חדש הפכה לאירוע די נדיר במחוזותינו. תכירו את KGM טורס (Torres, כמו פרננדו טורס? כזה) שמתחיל את דרכו בישראל, כשעל הנייר יש לו את כל הנתונים הנכונים: עיצוב שונה ומרענן, SUV בקטגוריה הכי לוהטת שיש והוא נולד בקוריאה. אמנם לא לקיה או יונדאי, אבל הוא הראשון שמושק לאחר שסאנגיונג הסתבכה, נרכשה ע״י KG והפכה ל-KGM.

KGM טורס
KGM טורס

על העיצוב של KGM טורס אין צורך להרחיב יותר מדי, הוא פשוט נראה מצוין. דוז פואה. רק רשת. מספרת לחיבורים של זלאטן. כזה. מלפנים הוא נראה כמו ג׳יפ אוונג׳ר, מאחורה זה נראה כאילו הוא נושא גלגל חלופי על הדלת כמו שצריך להיות ברכב שטח, ידית פתיחת דלת תא מטען של רכב שטח ובגרסת הקצה יש לו גם ידיות בסגנון ברונקו על מכסה המנוע. נראה לי שבשלב זה כבר הבנתם שמאוד אהבתי את המראה החיצוני שלו.

המידות של הטורס קלאסיות לקטגוריה, ולצורך ההשוואה הוא ארוך יותר אפילו מטויוטה ראב 4. קחו מספרים: 4,700 מ״מ אורך, 1,890 מ״מ רוחב, 1,720 מ״מ גובה ו-2,680 מ״מ בסיס גלגלים. דיברנו על רכב שטח? אז מרווח הגחון עומד על 19.5 ס״מ, מה שאומר שתוכלו לחוות פה ושם שבילים ולא מעבר, כי גם הצמיגים שלו לא ממש שטח פרנדלי.

KGM טורס
KGM טורס

תא המטען שלו גדול במיוחד, ובהיעדר גלגל חלופי (תקבלו ערכה לתיקון פנצ׳ר) יש בו 599 ליטרים. לצורך ההשוואה, נפח תא המטען בקיה ספורטאז׳ עומד על 591 ליטרים וביונדאי טוסון על 515 ליטרים.

כשנכנסים פנימה אל תא הנוסעים, יש ירידת מתח לא קטנה ופוגשים עוד תא נוסעים של SUV קוריאני מהסוג שראינו בעבר, עם הרבה שימוש בפלסטיק דמוי ניקל ועור ושימוש מוגזם מדי בשחור פסנתר (כנראה היה מבצע אצל הספק).

יש גם שלושה מסכים: אחד ללוח המחוונים, השני למולטימדיה (פגשתי טובים יותר) והשלישי שממוקם מתחת למולטימדיה ומשמש לבקרת האקלים ופיצ׳רים שימושיים נוספים שצריכים להיות בלחיצת כפתור מבלי לחפור בתפריטים כמו ביטול ה-Start Stop המעצבן.

KGM טורס
KGM טורס

שווה להזכיר את כפתור ה-AWD Lock שיש במסך התחתון, שלכל איש שטח עם קצת ניסיון אומר שזה הכפתור של נעילה כלשהי, אבל במקרה הזה מדובר בכפתור המשלב את ההנעה הכפולה ומנתק אותה במהירות שגבוהה מ-40 קמ״ש. קטע.

המנוע ב-KGM טורס הוא טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מירבי של 163 כ״ס (5,000-,5,500 סל״ד) ו-28.6 קג״מ (1,500-4,000 סל״ד). הוא שודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית של Aisin היפנית.

KGM טורס ישווק בישראל בשתי גרסאות, אחת עם הנעה קדמית והשנייה עם הנעת AWD. מפרט הבטיחות הסטנדרטי זהה בשתיהן וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית (בנסיעה קדימה בלבד), תיקון סטייה מנתיב (עובדת לא רע בכלל), בקרת שיוט (לא אדפטיבית בשלב זה), ניטור שטחים מתים, התרעה מפני עייפות נהג ועוד.

מחירים: 174,900 ש״ח לגרסת ההנעה הקדמית ו-189,900 ש״ח לגרסת ההנעה הכפולה והם כוללים אחריות ל-3 שנים או 100,000 ק״מ.

KGM טורס
KGM טורס

להורדת המפרט הטכני של קיה פיקנטו 2024 החדשה בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *