פיאט 500 על סטרואידים: אבארט 500e טוריסמו החשמלי הושק בישראל
loader image

פיאט 500 על סטרואידים: אבארט 500e טוריסמו החשמלי הושק בישראל

קריאה

עקרב חשמלי

כמה ימים לאחר שהשיקה את הג׳יפ החשמלי הראשון אי פעם בישראל, קבוצת סמלת מנחיתה אצלנו גם את האבארט החשמלי הראשון, רק שכאן, בניגוד לג׳יפ, ההשקה הזאת ככל הנראה הולכת לאכזב לא מעט חובבי נהיגה שעבורם המותג הזה ייצג את אחת האפשרויות הבודדות ליהנות מרכב בנזין ספורטיבי עם תיבת הילוכים ידנית.

אבארט 500e חשמלי
אבארט 500e חשמלי

אבזור ורמות גימור

כמו קודמו, אבארט 500e החשמלי נראה כמו פיאט 500 על סטרואידים שהרגע סיימה אימון משקולות אינטנסיבי. בכלל, בצהוב-ירוק (Green Acid בשבילכם) הוא נראה פשוט מעולה. הכיתוב Abarth בחזית נועד עבור אלו שעלולים לחשוב בטעות שמדובר בפיאט 500, ואת סמלי העקרב בצדדים גם כן בחרו להשאיר.

גם תא הנוסעים החדש נראה ספורטיבי מתמיד עם שימוש נרחב באלקנטרה שנותנים תחושת פרימיום. המושבים הספורטיביים פשוט נראים מעולה וחובבי הסאונד והמוזיקה מביניכם יתפנקו עם מערכת סאונד של JBL עם רמקולים ובהספק כולל של 320 וואט. 320 וואט ברכב בגודל של קופסת נעליים!!!

האבזור הסטנדרטי בשתי הגרסאות כולל גם בלם יד חשמלי, Apple CarPlay אלחוטי, Android Auto עם כבל, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ׳, צג מולטימדיה עם מערכת Uconnect בגודל 10.25 אינץ׳, חישוקי 18 אינץ׳, פנסי Full LED מלפנים, כניסה והנעה ללא מפתח, צמד שקעי USB מלפנים, משטח טעינה אלחוטי, חימום במושבים הקדמיים ועוד.

אבארט 500e חשמלי
אבארט 500e חשמלי

מנוע וסוללה

כמו קודמו, גם האבארט 500e החשמלי מבוסס על פיאט 500e החשמלית הקטנה (שאני אישית מאוד אהבתי) שכבר משווקת בישראל. יחידת ההינע החשמלית מלפנים מספקת 155 כ״ס ו-23.9 קג״מ לגלגלים הקדמיים בלבד, ומזניקה אותו בתוך 7 שניות עגולות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 155 קמ״ש. לפי תקן WLTP, הוא מסוגל לגמוע 255 ק״מ בין טעינות בגרסת האצ׳בק ו-244 ק״מ בגרסת קבריו, אך כמיטב המסורת של התקן הזה, הטווח בפועל צפוי להיות נמוך משמעותית.

האבארט 500e החשמלי ניזון מסוללת ליתיום יון עם 192 תאים בקיבולת של 42.2 קוט״ש ברוטו, 37.8 קוט״ש נטו. הוא יודע לקבל טעינת DC מהירה בהספק של 85 קוט״ש המאפשרת להטעין כ-80 אחוז מהסוללה בתוך 35 דקות בלבד, וטעינת AC ביתית בהספק של עד 11 קילוואט.

באבארט 500e טוריסמו יש שלושה מצבי נהיגה: Scorpion Street, Turismo ו-Scorpion Track, המאפשרים לבחור בין נהיגה דינמית שפחות לוקחת בחשבון את הטווח עם One Pedal Drive ובין נהיגה חסכונית יותר. אלו מכם שעדיין יתגעגעו לסאונד של מנוע הבנזין יוכלו להתנחם בטרנד הלא ברור שנמצא גם כאן, עם רמקול המפיק צליל מלאכותי של מנוע בנזין בשרני.

אבארט 500e חשמלי
אבארט 500e חשמלי

בטיחות

אבזור הבטיחות באבארט החשמלי בשתי הגרסאות זהה וכולל בין השאר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית מלפנים, בקרת שיוט (לא אדפטיבית), מצלמת רוורס, זיהוי תמרורים, זיהוי שטח מת, שמירה על נתיב הנסיעה. שתי הגרסאות גם זכו לציון 4 של משרד התחבורה ועד לכתיבת שורות אלה הוא טרם נבחן ב-Euro NCAP, אבל שווה להזכיר שהפיאט 500 עליה הוא מבוסס זכתה ל-4 כוכבי בטיחות בלבד.

שורה תחתונה

למרות שהוא הכי-לא-פרקטי בעולם, וגם הטווח שלו, איך נאמר, לא משהו, אבארט 500 ימשיך לדבר אל ליבם של חובבי הנהיגה ולא אל השכל. יהיה לא פשוט לקהל היעד של המותג, שמחפש רומנטיקה מוטורית עם מנועי בנזין, לבצע את המעבר האיטי והבלתי נמנע. מי המתחרים שלו? מממ… קופרה בורן ו-MG4 XPower (שעדיין לא משווק בישראל) שניהם אגב עם הנעה אחורית.

אבארט 500e חשמלי
אבארט 500e חשמלי

מחירים

גרסהמחיר
אבארט 500e טוריסמו האצ׳בק219,900 ש״ח
אבארט 500e טוריסמו קבריו229,900 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא של אבארט 500e החשמלי 2024 לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *