הכי גדול ולראשונה גם בגרסה 100% חשמלית: פיג׳ו 5008 החדש נחשף
loader image

פיג׳ו 5008 נחשף בדור חדש, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית

קריאה

גראנד ליון

כחצי שנה לאחר שחשפה את פיג׳ו 3008 החדש גם בגרסה 100% חשמלית, שלפחות לפי הביקורות הראשונות נראה כדגם די מבטיח, פיג׳ו חושפת גם את הדור השלישי של ה-5008, ה-SUV בעל שבעת המושבים שהוא גם הדגם הגדול בהיצע של היצרנית הצרפתית. הבשורה הגדולה היא שתי גרסאות חשמליות לראשונה בדגם הזה, אחת 100% חשמלית ואחת פלאג אין, לצד גרסת בנזין Mild Hybrid.

פיג׳ו 5008
פיג׳ו 5008

כמו אחיו הקטן, הפיג'ו 5008 החדש שיגיע אלינו בתחילת 2025, מציג מראה עדכני עם כל הטרנדים העכשוויים בתחום עיצוב רכבי SUV חשמליים: מראה נקי, קווים חדים, יחידות תאורה צרות ואלגנטיות, חישוקים בעיצוב מוזר משיקולי אווירודינמיות ועוד. בשורה התחתונה – לפחות בעיניי, הוא נראה מצוין, עם תאורת הטפרים שמקבלת ביטוי עדכני וההבנה ששימוש מוגזם בכרום זה הכי 2020.

פיג׳ו 5008
פיג׳ו 5008

בזכות הפלטפורמה החשמלית הגדולה של סטלנטיס, ה-STLA-M, בסיס הגלגלים של ה-5008 צמח מ-284 לכמעט 290 ס״מ (2898 מ״מ למדייקים), ואלו בשורות טובות בעיקר ליושבי השורה השלישית. שאר המידות שלו: 479 ס״מ אורך, 189 ס״מ רוחב ו-169 ס״מ גובה. בתא המטען תמצאו חלל נדיב של 259 ליטרים כששורת המושבים השלישית פתוחה, 748 ליטרים כשהיא מקופלת ו-1,815 ליטרים כשגם שורת המושבים השניה מקופלת. אגב, כמו בדגם הקודם, גם בדגם החדש ניתן להזיז את שלושת המושבים בשורה השנייה קדימה ואחורה על גבי מסילה, כל אחד בנפרד. מניסיון, זה סופר נוח.

בפנים, העיצוב ממשיך את הקו של הדגם היוצא, עם ההגה הקטום, המחיצה בין הנהג לנוסע וצג ה-i-Cockpit שגדל ל-21 אינץ׳ וכולל לראשונה Chat GPT מובנה.

פיג׳ו 5008
פיג׳ו 5008

בואו נדבר על מנועים. נתחיל כמובן מהגרסה ה-100% חשמלית שהיא המעניינת ביותר. בגרסת הכניסה מותקנת סוללת 400 וולט בקיבולת 73 קוט״ש, המציעה טווח מוצהר של 500 ק״מ לפי תקן WLTP, בעולם האמיתי זה אומר שתקבלו סביב 400-420 ק״מ. בניגוד לפלטפורמות חשמליות אחרות שפגשנו, בהן ההנעה היא קודם כל אחורית, בסטלנטיס בחרו להעביר את הכוח בגרסאות הכניסה דווקא לגלגלים הקדמיים, ובמקרה הזה עם 210 כ״ס.

גרסת ה-Long Range עם הסוללה הגדולה (יש שיאמרו ״ענקית״) בקיבולת 98 קוט״ש צפויה להציע טווח רשמי של 660 ק״מ (500 וקצת ק״מ בפועל) עם מנוע בהספק של 230 כ״ס, גם כן בהנעה קדמית.

בגרסת הקצה שזכתה לשם ״המקורי״ Dual Motor AWD יש צמד מנועים בהספק כולל של 316 כ״ס, אך משום מה בפיג׳ו בחרו לשדך לה את הסוללה הקטנה יותר בקיבולת 73 קוט״ש מגרסת הכניסה. שתי הגרסאות של הסוללה תומכות בטעינה מהירה בהספק של עד 160 קילוואט וטעינת AC בהספק של 11 או 22 קילוואט.

פיג׳ו 5008
פיג׳ו 5008

ואם טרם התחברתם לכל הקטע הזה של רכב חשמלי, אז יש גם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים Mild Hybrid 48v המפיק 134 כ״ס. בתחילת 2025 תהיה גם גרסת פלאג אין המפיק 190 כ״ס, אבל קשה לי מאוד להאמין שנראה אותה בישראל.

את המפרט הטכני המלא של היצרן אפשר להוריד מכאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *