הקונצרן המוביל בעולם עדיין מטפל בדימום הגדול שנוצר לתזרים המזומנים שלו בחשבון הבנק, 25 מיליארד דולר אם לדייק, בעקבות פרשת הדיזלגייט, אבל כמאמר המשפט "לעולם אל תיתן למשבר טוב להתבזבז", פולקסווגן ממשיכה בתנופה החשמלית שתתבסס על פלטפורמת ה-MEB שפיתחה. תמונות ששוחררו לרשת מראות, סופסוף ובמלוא הדרו, את מי שככל הנראה יהיה הדגם החשמלי הראשון של הקונצרן ששולט בטבלת המכירות העולמית (אם זוכרים את העובדה שהגולף החשמלית תוכננה במקור כרכב ״רגיל).
הקרוסאובר שזכה לשם ID4 צפוי להגיע לשווקים ב-2021 עם צמד מנועים, אחד בכל סרן, שיפיקו יחד כ-300 כ״ס, אך יש הטוענים שהוא יגיע עם הנעה אחורית בלבד. רב הנסתר על הגלוי כרגע. הפרמטר החשוב ביותר ברכב חשמלי הוא כמובן הטווח המוצהר בתקן WLTP שיעמוד על כ-500 ק״מ, ואם אתם רוצים לדעת כמה הוא יעשה באמת, פשוט תורידו מהנתון הזה כ-20-25%.
פולקסווגן לא פרסמה את נתון הטעינה המהירה שה-ID4 מסוגל לקבל, אך כיאה לפלטפורמת ה-MEB, הנתון הזה יהיה מספק בהחלט, בסביבות 125kW ו-80% סוללה (בהספק של 82kWh) בתוך כחצי שעה. אתם עם המטר ביד? ID4 מתהדר ב-459 ס״מ אורך, 185 ס״מ רוחב, 162 ס״מ גובה ובסיס גלגלים של 275 ס״מ, קצת יותר מרווח מהקיה ספורטאז׳ הפופולארית לשם השוואה. ה-ID4 גם יהנה מאחד היתרונות הרבים של רכבים חשמליים: חלוקת משקל אופטימלית של 50/50 הודות למשקל הסוללות הנמצאות בתחתית הרכב.
ה-ID4 הוא חלק מסדרת ID החשמלית של פולקסווגן, הכוללת גם את מיניואן חשמלי ואת ה-ID3, המחליף החשמלי שאמור להוציא לפנסיה את הגולף שנמצאת איתנו כבר מ-1974.
לסיכום, ה-ID4 נכנס לקטגוריית הקרואסואברים הפופלארית, הוא מגיע מבית טוב ומציע טווח ונתונים שעל הנייר נראים מצוין. כעת רק נותר לקוות שהוא ינחת פה במהרה, ועם תג מחיר אטרקטיבי. הטעינו את הסוללות!
[…] למתקדמים שביניכם, ה-Q4 חולקת את פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן, שעליה מבוססת גם ה-ID.4 שנחשפה לא מזמן. […]