אאודי חושפת את ה-Q4, האח הקטן וה-100% חשמלי של ה-e-tron
loader image

מרימה את השאלטר: Audi Q4 e-tron

קריאה

האח הקטן

זוכרים שבאאודי הבטיחו שעד שנת 2025 הם יציעו לפחות 20 דגמים חשמליים? אז אחרי ה-e-tron וה-e-tron GT, באאודי שיחררו אתמול תמונות ראשונות של ה-Q4, שעדיין מוגדר כרגע כדגם קונספט, אבל ככל הנראה יהיה דומה מאוד לגרסה שתשווק ב-2021. אגב, נכון לכתיבת שורות אלה, עלו על כבישי ישראל כ-578 e-tronים, נתון לא טריוויאלי לתקופת הקורונה וכשמדובר בתג מחיר שנסע סביב חצי מיליון ש״ח.

היי תראו, סרטון.
היה מבצע ב״הכל לערס״

וכמו בכל רכב חשמלי – נתחיל בטווח: באאודי מצהירים על טווח (לפי תקן WLTP) של 450 ק״מ שנדחסים לתוך סוללה של 82kWh. זה כמעט 50 ק״מ יותר מהטווח המוצהר של ה-e-tron, אבל בואו נזכור שכדי להגיע לטווחים של היצרן, צריך לנסוע בירידה ללא מזגן… האאודי Q4 צויד בשני מנועים חשמליים, אחד מקדימה ואחד מאחור, בדיוק כמו ה-e-tron, כשהאחורי מפיק 201 כ״ס והקדמי מוסיף עוד 100, לנתון לא רע בכלל של 301 כ״ס בסה״כ. כל הטוב הזה מזניק את האאודי Q4 מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6.3 שנ׳ ומהירות מקסימלית של 180 קמ״ש.

עיצוב חיצוני

האאודי Q4 זכה לעיצוב חלק בסגנון קופה, חיטובים מעל הגלגלים מקדימה ומאחור, ובכלל, יש לו לא מעט אופי ומראה של SUV קומפקטי ושרירי. הגריל מקדימה אטום כמובן ומעליו, אחד מסמלי ההיכר של אאודי, זוג פנסי ליד מתקדמים כשמתחת לגריל יש לוגו e-tron מואר שנמצא גם מתחת לפגוש בחלק האחורי. תוסיפו לזה חישוקים בגודל 22 אינץ׳ להשלמת המראה הספורטיבי והסקסי.

החללית עומדת להמריא

בתוך האאודי Q4 הכל חדש. הגה קטום וספורטיבי, פס ניקל שמתחיל מההגה עד לדלת של הנוסע, מסך MMI בגודל 12.3 אינץ׳ וכמובן ה-Virtual Cockpit, לוח השעונים הדיגיטלי של אאודי, שלדעתי (ולדעת עוד כמה), הוא פשוט הטוב ביותר בעולם כיום. המושבים אגב, עשויים מחומרים ממוחזרים ולא מעור. מבחינת ספייס, באאודי Q4 יש בסיס גלגלים של 277 ס״מ וכדי שיהיה לכם קל להשוות, אז בקיה ספורטאז׳ 2020 יש 267 ס״מ. זה אומר שלושה ילדים או שני מבוגרים בכיף, כל קונפיגורציה אחרת לא תעמוד בתקנות משרד הבריאות וכל הקטע של ריחוק חברתי…

למתקדמים שביניכם, האאודי Q4 חולק את פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן, שעליה מבוססת גם ה-ID.4 שנחשפה לא מזמן.

כאמור, השיווק של ה-Q4 יחל ב-2021, אז היא גם צפויה להגיע לישראל. אז הנה, יש לכם מספיק זמן להתחיל לחסוך בחשמל.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו