הצצה אל דגמי דונגפנג שיושקו בישראל
loader image

הצצה אל דגמי דונגפנג שיושקו בישראל

קריאה

מרים את הרף

אין ספק שכבישי ישראל עברו מהפכה רצינית בשלוש השנים האחרונות, לאור החדירה של כמעט 30 מותגים ויצרנים מסין, כולל טסלה אגב, שאמנם איננה מותג סיני, אך רבים מהרכבים של המותג שנוסעים בכבישי ישראל יוצרו שם. ואם אי פעם תהיתם כמה מותגי רכב מסין עוד יגיעו לישראל ובכלל, כמה מותגים יש להם, אז התשובה לשאלה הראשונה היא שאף אחד לא ממש יודע ולשאלה השניה, ובכן: למעלה מ-100.

אבל, ממש בקרוב, עתיד לנחות אצלנו אחד מהקונצרנים הגדולים ביותר בסין, דונגפנג, עם הבטחה וסיכוי לא קטן לערבב כאן את הקלפים מחדש, בעיקר בכל מה שקשור לטכנולוגיות וסטנדרט האבזור המאפיין את הדגמים שהוא מייצר תחת מותגיו השונים.

מה שקצת מפתיע בכל הקשור לדונגפנג, היא דרך החשיבה שלא ממש אופיינית לתאגידים סיניים, ושם הבינו שכדי לכבוש שווקים הנמצאים מחוץ לסין, נדרשת פתיחות ושיתוף פעולה עם יצרנים מובילים נוספים, כמו ניסאן והונדה, כדי להתאים את הדגמים השונים לקהלי היעד הרלוונטי.

בגלל שמדובר כאמור בקונצרן ענק עם כמה וכמה מותגים, אתמקד בכמה דגמים מעניינים שעתידים להגיע לכאן במהלך השנה הקרובה, כשכל אחד מהם מגיע עם סיפור ומביא בשורה בקטגוריה שלו.

דונגפנג בוקס 

הדגם הראשון שדונגפנג בוחרת להשיק בישראל, באמצעות היבואנית הותיקה ״מטרו מוטור״, היא הסופר מיני ה-100% חשמלית שמכניסה דרמה אמיתית לקטגוריה, עם סטנדרט אבזור ובטיחות שלא רואים בקטגוריה ובטח ברמת המחיר, שצפוי להיות אטרקטיבי ביחס לקטגוריה ולאבזור. 

דונגפנג בוקס – סופר מיני חשמלית

על העיצוב המינימליסטי והכובש של הבוקס אחראי הנס הנינג קנופל, שעיצב בעבר דגמים עבור וולוו ומרצדס. בתא הנוסעים תמצאו שימוש בחומרים איכותיים כמו עור טבעוני במושבים ובדיפונים, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם זכרונות, חימום ואוורור, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת 360° היקפית ועוד רשימה ארוכה של איבזור ופינוקים, כל זה לצד סטנדרט בטיחות גבוה במיוחד, עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות ושש כריות אוויר.

דונגפנג MHERO

רכב השטח האימתני (בשמו הרשמי M-HERO 917) נחשף לראשונה ב-2022 כאב טיפוס והושק רשמית ב-2023. שכבר זכה לכינוי ״ההאמר הסיני״, לא משאיר אף אחד אדיש עם העיצוב שלו. מדובר ברכב 100% חשמלי בעל יכולות שטח יוצאות דופן, ועם מפרט טכני שנשמע כמו חלום רטוב של כל חובבי שטח: 1,088 כ״ס, 140 קג״מ של מומנט, 4.2 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, טווח של עד 408 ק״מ וסוללה בקיבולת של 142 קוט״ש.

רגע, אבל אמרנו רכב שטח, לא? קבלו: מרווח גחון מקסימלי של 33.5 ס״מ באמצעות מתלי אוויר (רכב סטוק, כן? בלי הגבהות/שיפורים/קיטים), בורר מצבי נהיגה בשטח הכולל שש אפשרויות: שלג, בוץ, סלעים, דיונות, מים ומצב אוטומטי. נעילה קדמית ואחורית, זווית גישה ונטישה זהה של 37º, זווית זווית בטן של 28º ואפשרות לנסיעה במים בעומק של עד 90 מ״מ (הגבוה ביותר מבין רכבי השטח בייצור סדרתי, לצד לנד רובר דיפנדר החדש). להזכיר שוב: מדובר ברכב סטוק.

דונגפנג MHERO 1 – ״ההאמר הסיני״

ה-MHERO לא רק נראה קרבי מבחוץ, הוא גם יוקרתי ומפנק מבפנים, עם תשומת לב לפרטים הכי קטנים. כמה קטנים? בואו נגיד שאפילו בתא המטען יש דלתות ואקום הנסגרות הרמטית באופן אוטומטי. עוד פינוקים: מדרגות מתקפלות אוטומטית לכניסה קלה; מושבי עור; מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים עם זיכרונות; הגה מתכוונן חשמלית; משטח טעינה אלחוטי; צמד מסכים דיגיטליים למולטימדיה וללוח המחוונים; דיפונים מעור ועץ בתא הנוסעים; תא אחסון ממוזג בין המושבים מלפנים; שמשות בזיגוג כפול ועוד…

דונגפנג אי פאי 008

ה-SUV החשמלי היוקרתי של דונגפנג (eπ 008) הוצג לעולם באפריל 2023, רכב פנאי עם שלוש שורות ושישה מושבים מרווחים ומפנקים במיוחד, כולל מושבי קפטן בשורה השניה. אורכו קצת יותר מחמישה מטרים (5,002 מ״מ) אורכו קצת יותר מחמישה מטרים (5,002 מ״מ), הוא מצויד בסוללה בקיבולת 82.28 קוט״ש המזינה מנוע שנמצא בציר האחורי ומפיק 268 כ״ס, והטווח צפוי להיות למעלה מ-500 ק״מ.

דונגפנג אי פאי 008

מעבר לעיצוב הדינמי, איבזור יוקרה סטנדרטי כמו מושבי עור מתכווננים חשמלית, מצלמות 360 היקפיות, מערכת שמע איכותית ושימוש בחומרים הכי איכותיים שיש, תמצאו גם דברים כמו מסך נפתח מהתקרה עבור היושבים מאחור ותא קירור נשלף הנמצא בתחתית הקונסולה מלפנים. יש למה לחכות.

דונגפנג אי פאי 007

המתחרה הישירה של טסלה מודל 3 הושקה ב-2023 עם עיצוב ספורטיבי ודינמי, ובעיקר יעיל במיוחד, עם מקדם גרר של 0.209 Cd בלבד, מה שהופך אותה לאחת המכוניות עם מקדם הגרר הנמוך ביותר בייצור סדרתי, לצד רכבים כמו מרצדס EQS, טסלה מודל S ופורשה טייקן.

הדונגפנג אי פאי 007 מציגה נתונים מרשימים של ספורט סדאן חשמלית, עם צמד מנועים בהספק של 546 כ״ס, 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, טווח של למעלה מ-500 ק״מ, בסיס גלגלים של 2,915 מ״מ וסטנדרט אבזור ובטיחות גבוה, כמיטב המסורת של דונגפנג. 

בשורה התחתונה, אין ספק שהכניסה של דונגפנג לישראל תיצור עניין רב בענף הרכב, עם הסטנדרט הגבוה וההבנה שהנהג הישראלי השתנה וכעת הוא מחפש תמורה טובה יותר לכסף שלו, בטח בעידן שבו כללי המשחק נקבעים מחדש לאחר שנים ארוכות של דומיננטיות מצד היצרניות הקוריאניות והיפניות. 

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *