קופרה טוואסקאן: החשמלית שמביאה את העתיד
את הדגם החשמלי הראשון אי פעם של המותג, הקופרה בורן (כמו ג׳ייסון בורן? כזה), בחרו בצ׳מפיון מוטורוס שלא להביא לישראל בייבוא סדיר, אבל כמה עשרות יחידות מהדגם שהגיעו לכאן בייבוא מקביל, קצת קלקלו לקופרה טווסקאן את הכינוי ״החשמלי הראשון אי פעם של המותג בישראל״. אבל לא נורא, הוא יתגבר.
אז מה מביא לנו הקופרה טווסקאן שהושק היום בישראל?
מדובר ב-C-SUV חשמלי לחלוטין בעל מראה קופה, מתחרה ישיר לאחיו לפלטפורמה, סקודה אניאק, פולקסווגן ID.5 וחשמליות פופלריות נוספות כמו יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל Y.
זוכרים את אף הנמר של קיה? אז בקופרה הלכו על קו חדש שפגשנו גם בגרסה העדכנית של הפורמנטור, אותו מכנים ״אף הכריש״. מספיק מבט אחד על החזית מלפנים כדי להבין במה מדובר, ואם לא הבנתם, אז שימו את יד ימין על עין שמאל ותסתכלו שוב. לא ראיתם אף כריש? פשוט תמשיכו הלאה ושימו לעצמכם תזכורת לקבוע תור לרופא עיניים.
בשורה התחתונה, הוא נראה כמו אחיו הגדול והחתיך של הבורן ובהחלט עונה על הציפיות בכל הקשור לסקס אפיל של המותג. אגב, כאחד שלא מחבב גרסאות קופה של דגמי SUV, לעיצוב של הטווסקאן אני עוד איכשהו מתחבר. הוא מציג מידות של 4,644 מ״מ אורך, 1,861 מ״מ רוחב, 2,771 מ״מ בסיס גלגלים ו-1,597 ס״מ גובה. נפח תא המטען עומד על 540 ליטרים.
הרוכשים יוכלו לבחור בין חישוקי 19, 20 או 21 אינץ׳, תלוי ברמת הגימור, כשהאחרון (בעיצוב די הורס יש להודות) הוא בגרסת ה-VZ.
שתי גרסאות של יחידות הינע יסעו בכבישי ישראל. הראשונה עם מנוע טווין טורבו בנזין V8, סתם נו, מנוע חשמלי בהספק של 285 כ״ס היושב על הסרן האחורי (54 קג״מ) ו-6.8 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש. המנוע הזה יהיה זמין בגרסאות ENDURANCE ו-IMMERSIVE (חייב להחליף מילה עם זה שנותן שם את השמות לרמות הגימור).
גרסת הקצה של הקופרה טווסקאן, ה-VZ, היא הרבה יותר מעניינת ומוסיפה מנוע חשמלי מלפנים המשלים את ההספק הכולל ל-340 כ״ס, כשבגרסה הזאת המנוע האחורי נמצא מעל הסרן האחורי והכוח עובר למעשה דרך… תיבת הילוכים עם דיפרנציאל והכל, ויודעת להעביר עד 30% מהכוח לגלגלים הקדמיים במידת הצורך. ותמיד יש צורך. לטווסקאן VZ לוקח 5.5 שניות להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש, זהה בכל הגרסאות.
בכל רמות הגימור יש סוללת ליתיום יון עם קירור נוזלי, וטווחי הנסיעה לפי היצרן ותקן WLTP עומדים על 569 ק״מ בגרסת Endurance ו-558 בגרסת Immersive. המנוע הנוסף בגרסת ה-VZ פוגע מן הסתם בטווח שכאן עומד על 516 ק״מ בין טעינות. כמיטב המסורת אזכיר שאם תפחיתו 15-20 אחוז מנתון ה-WLTP, תקבלו את הטווח בפועל 😉
חברת קופרה, מותג הבת של סיאט המתמקד ברכבים ספורטיביים וחדשניים, השיקה לאחרונה את ה-Cupra Tavascan – רכב חשמלי ראשון מתוצרתה. הדגם החדש מסמן עידן חדש עבור החברה, ומשלב בין עיצוב מתקדם, ביצועים מרשימים וטכנולוגיות מתקדמות שמבטיחות חוויית נהיגה ייחודית.
הטוואסקאן מציגה עיצוב חיצוני מרהיב עם קווים דינמיים ומודרניים. חזיתה מודגשת על ידי יחידות תאורה LED חדשות ועיצוב אווירודינמי ייחודי המשווה לה מראה עתידני. הקווים הזורמים והקימורים המלוטשים מבליטים את אישיותה הנועזת, תוך שמירה על פרקטיות ושימושיות גבוהה.
בתוך הרכב, קופרה השקיעה ביצירת חלל פנימי יוקרתי ומתקדם. מערכת המולטימדיה המרכזית, עם מסך מגע בגודל 15 אינץ', משלבת עיצוב אלגנטי עם טכנולוגיה אינטואיטיבית. חומרים איכותיים וגימורים מוקפדים משלימים את חוויית היוקרה שמציע הרכב.
ביצועים ללא פשרות
הטוואסקאן מבוססת על פלטפורמת MEB החשמלית של קבוצת פולקסווגן, שמאפשרת לה להציע ביצועים מעולים. הדגם יגיע עם מנוע חשמלי שמספק כ-340 כוחות סוס, מה שמבטיח תאוצה מרשימה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-6.5 שניות בלבד. סוללת הליתיום-יון בקיבולת של 77 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של כ-520 קילומטרים לפי תקן WLTP, מה שמציב את הטוואסקאן בחזית התחרות בשוק הרכבים החשמליים.
טכנולוגיה מתקדמת
בנוסף לביצועים המרשימים, קופרה טוואסקאן מצוידת בטכנולוגיות מתקדמות שמטרתן לשפר את הבטיחות, הנוחות והחווייה הכוללת. מערכות סיוע לנהג כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, שמירה על נתיב, ותצוגה עילית מתקדמת. כמו כן, הרכב כולל עדכונים דרך האוויר (OTA), שמבטיחים שהמערכות יישארו עדכניות לאורך זמן.
פנייה לקהל צעיר ומודרני
הטוואסקאן מיועדת לקהל צעיר, דינמי ואורבני, שמחפש רכב שמציע שילוב של חדשנות, עיצוב וידידותיות לסביבה. עם דגש על קיימות, הרכב מצויד בחומרים ממוחזרים ובתהליכי ייצור ידידותיים יותר לסביבה.
סיכום
השקת קופרה טוואסקאן מסמנת צעד משמעותי עבור החברה וכניסה משמעותית לשוק הרכבים החשמליים. עם שילוב של עיצוב פורץ דרך, ביצועים עוצמתיים וטכנולוגיות מתקדמות, הטוואסקאן מציבה רף חדש בתחום ומוכיחה שקופרה מתכוונת להישאר שחקנית מרכזית בעולם התחבורה החשמלית.
רמת גימור | מחיר |
BYD Seal U DM-i רמת גימור Boost | 209,990 ₪ |
BYD Seal U DM-i רמת גימור Design | 234,990 ₪ |
להורדת המפרט הטכני המלא של BYD Seal U DM-i PHEV לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה