ביקורת אופנוע: BMW F 900 GS
loader image

מבחן דרכים: BMW F 900 GS

קריאה

חיה אחרת לגמרי

👍 יתרונות: מנוע, גיר, מתלים, נסיעה בשטח.

👎 חסרונות: מושב, מיגון רוח, רכיבה בכביש.

מה קורה פה? סקירה על אופנוע בבלוג רכבים? אז כן, ברוכים הבאים לסקירה הדו גלגלית הראשונה של Car Blog, מכאן נקווה להמשיך בווילי לעבר האופק. ואיזה תענוג זה לפתוח את סקשן הדו גלגלי בבלוג הזה עם ההשקה הכי משמעותית בשנים האחרונות, ה-F900GS של BMW. מה כל כך משמעותי בעוד אופנוע מיד ריינג׳ אדוונצ׳ר שמגיע מבוואריה? תכף תבינו.

אבל קודם כל נתחיל שנה אחורה. בתחום האדוונצ׳רים הבינוניים, BMW, העמידה במשך שנים, שלושה דגמים שנתנו מענה יפה לכל מי שרצה להסתובב עם מפתח של המותג היוקרתי בכיס בלי לקרוע את הכיס. ה-F750GS, שאהב בעיקר אספלט, ה-F850GS, שאהב אספלט אבל גם שבילים ואחיו המנופח ה-F850GSA שנתן אותו דבר רק עם יותר קיבולת דלק, יותר תוספות ופחות כסף בחשבון.

ביקורת אופנוע BMW F 900 GS
ביקורת אופנוע BMW F 900 GS

בשתי קטגוריות הקצה BMW מעדכנת ומביאה בעצם את אותם אופנועים עם מנוע משופר יותר ה-F800GS שיחליף את ה- 750, וה-F900GSA שיחליף את ה-F850GSA. בשני המקרים BMW שומרת על העיצוב והסגנון של הכלים ללא שינויים משמעותיים, פרט למנוע כמובן.

אבל כשזה מגיע ל-850 GS, החבר׳ה ב-BMW הלכו על מהפכה. לא עוד אדוונצ׳ר שאוהב כביש וטוב בשטח אלא אופנוע אינדורו אמיתי שמיועד לקרוע את השטח הקשה ביותר.

כדי לשכנע אותנו שאכן יש כאן חיה אחרת לגמרי, כבר ברמת הנראות, ה- 900 החדש לא דומה לאחיו בכלום. החזית שונה לגמרי, הפנס האייקוני של BMW נזרק לפח ובמקומו מופיע פנס צר יותר. בכלל כל החזית הרבה יותר צרה והתופעה הזאת ממשיכה גם למשקף שנמתח לגובה ולא מנסה להתרווח לצדדים. גם בחלק האחורי השינוי משמעותי, אין סבל. ואין אפשרות להתקין סבל וארגז, מה שנקרא, תתחילו לחפש תיק גב מגניב. המושב צר וקצר ולא מזכיר בשום אופן המושב הוותיק של ה- 850.

כשמתיישבים על ה- 900GS מתחילים להרגיש שמדובר ב-GS, הישיבה בתנוחה גבוהה, גובה המושב 870 מ״מ, אינו מיועד לאנשים מתחת ל- 180ס״מ, למזלי התברכתי ב- 194ס״מ אז הרגליים שלי נחות בכיף על הקרקע. מסך ה- TFT המוכר של BMW, מונח בצורה מושלמת מלפנים ונותן את כל המידע שצריך, הידיות במרחק וברוחב הנכונים וכל הכפתורים בדיוק במקום, מה לעשות? גרמנים.

ביקורת אופנוע BMW F 900 GS
ביקורת אופנוע BMW F 900 GS

מבחינת פיצ׳רים, יש לו כמעט הכל: הנעה ללא מפתח, מגיני ידיים, רגליות הילוכים ובלם מתכווננות, חיישני לחץ אוויר, 7 מצבי רכיבה, בקרת יציבות DTC, ABS PRO, קוויקשיפטר, אגזוז ספורט אקרופוביץ׳ כסטנדרט ואפילו ידיות מתחממות!

מה אין? קרוז קונטרול, כי הפעם היחידה שהאופנוע הזה היה בקרוז הייתה על האוניה בדרך לארץ. ג׳ק אמצע, סבל ומערכת מתלים חשמליים, כי זה אופנוע אינדורו ושום מחשב לא יקבע לי איך אני אוהב את המתלים שלי בשטח! המתלים כמובן מתכווננים ידנית כמו שמקצוענים אוהבים ובשניהם יש מהלך מתלים מכובד מאוד של 230 מ״מ בקדמי ו- 215 מ״מ באחורי, אינדורו, אמרנו כבר.

חפרנו מספיק, בואו נצא לדרך, איך שעולים על ה- 900GS החדש, מיד מרגישים את ה- 14 קילו שהגרמנים מחקו ממנו, הילד הזה קל כמו נוצה, 219 ק״ג רטוב, אם הוא נופל, הוא כמעט קם לבד.

לחיצה קלה על מתג ההצתה מעירה את מנוע הטווין 900 שנלקח היישר מה- 900XR.

המנוע הזה שמשותף לכל דגמי הביניים של BMW מה-800GS ועד ה-900GSA, פשוט מושלם! אין לי דבר אחד רע להגיד עליו ובחיי שחיפשתי, הוא חזק, 105 כ״ס לעומת  89 כ״ס בדגם הקודם ו- 93Nm של מומנט ב-6,750 סל״ד שמעניקים לו גמישות של מאמנת יוגה. כמה גמיש? אחרי התפתלות ארוכה בכביש 395 פתאום הבנתי שאני כבר 10 דקות על הילוך 6. אתה רוצה לסוע 20 קמ״ש בהילוך רביעי? אין בעיה אבאל׳ה, הכל טוב. אתה רוצה להתחיל נסיעה בשלישי, ברור, למה לא? זה מובן מאליו בשבילו. למנוע הזה מצורפת תיבת הילוכים מצויינת שכאילו נולדה איתו מאותו רחם ובשילוב הקוויקשיפטר המדהים לא תצטרכו להשתמש כמעט בכלל בידית המצמד. היה רגע שפשוט הרגשתי שאני כל כך אוהב את הקוויקשיפטר הזה שממש בא לי לקחת אותו הביתה ולהתכרבל איתו כפיות.

ביקורת אופנוע BMW F 900 GS
ביקורת אופנוע BMW F 900 GS

כיאה לאופנוע אינדורו, הכביש זה לא השטח שלו, נסיעה מהירה על האוטוסטרדה מלווה ברוח חזקה שפוגעת לי בחזה, המשקף הצר לא מצליח להסיט את הרוח ואני מרגיש כמו מפרש, לתחושה הזאת מוסיף גם המושב שכנראה תוכנן במרתפים האפלים של בוואריה, זה לא מושב, זה סד עינויים. אחרי חצי שעה אני מתחנן לעצירת שחרור ישבן. יתרה מכך, אם חשבתם לקחת איתכם על ה-900GS, בת זוג לרכיבה בשבת, תחשבו שוב. כנראה שאחרי מספר דקות תשמעו את המשפט ״מאמי תחזיר אותי הביתה, נזכרתי שאני כבר לא אוהבת אותך״. BMW גם דאגו לוותר על ידיות אחיזה למורכב כדי שלא יעלה על דעתכם לקחת את המסלול הזה.

הסבל נגמר כשיורדים איתו לשטח.

גילוי נאות, אני לא רוכב שטח מיומן, אבל גם אני עם יכולות השטח המוגבלות שלי, מיד הבנתי שזה המקום האמיתי של ה-900GS. ירידה לשבילים של פארק בגין ליד בית שמש ומיד מתחיל הכיף האמיתי.

אני מעביר את מצב הרכיבה מ-ROAD ל-ENDURO, ומתחיל להרביץ. האחיזה שלו מושלמת והוא משרה ביטחון ברכיבה גם ברוכב פחות מנוסה בשטח. אגב, זו לדעתי אחת התובנות החזקות ביותר שקיבלתי לאחר שנים של רכיבה, סדרת האדוונצ׳ר של BMW פשוט הופכת אותך לרוכב טוב יותר.

ה-GS שאני רוכב עליו מצוייד בצמיגי קוביות שלא מגיעים כסטנדרט. האופנוע מגיע עם צמיגי חצי חצי כסטנדרט מהחברה שכמובן שניתן להחליף במעמד הקניה.

מה עוד? ה-900GS מגיע בשלוש רמות גימור: Pure – בצבע שחור, Passion – בצבע צהוב לימוני ומאוד קרבי ו- Trophy – בצבעי המותג לבן, כחול אדום. ההבדלים ביניהם הם מינוריים ברמת סוג השרשרת והמשקף הכהה שמגיע רק בדגם ה- Trophy.

אם חשקה נפשכם ב-900GS תצטרכו להיפרד מ-116,000 ש״ח לדגם ה-Pure ו-118,000 ש״ח לשני הדגמים האחרים.

ביקורת אופנוע BMW F 900 GS
ביקורת אופנוע BMW F 900 GS

שורה תחתונה: ★★★★☆

BMW בעצם מותחת את ריינג׳ אופנועי הביניים שלה ופונה עם ה-900GS לקהל רוכבי השטח, חובשי משקפי המגן, אוכלי האבק, לועסי החרקים ומטפסי הבולדרים. לא עוד אופנוע אדוונצ׳ר רב שימושי שעושה הכל טוב, אלא אופנוע אינדורו אמיתי שעושה שטח מצויין והכביש בשבילו הוא רק משהו שצריך לעבור בדרך לדיונה.

תמונות: יגאל עזרא, יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו