פריסבי משיקה בישראל את מותג הפרימיום הסיני אקספנג
loader image

פריסבי השיקה בישראל את מותג הפרימיום הסיני ״אקספנג״

קריאה

אקס פקטור

קבוצת פריסבי מעלה על כבישי ישראל מותג סיני חשמלי נוסף, אישית כבר הפסקתי לספור אבל לפי דעתי אנחנו מגרדים את ה-30 מלמטה. הפעם, מדובר במותג מסקרן וצעיר במיוחד, אקספנג (XPeng) שכמו חלק מקודמיו שכבר נוסעים בכבישי ישראל, מבטיח לעשות מאמץ ולתת תמורה גבוהה יותר למחיר ביחס לגרמניות, וגם מקווה להתרחק מהמיצוב של חלק מהמותגים הסיניים העממיים יותר שנמכרים אצלנו.

כמו יצרניות סיניות רבות, גם אקספנג היא חברה צעירה מאוד במונחים של יצרנית רכב, שהוקמה ב-2014 וטרם חגגה עשור. שני הדגמים הראשונים שהמותג השיק היום בישראל הם סדאן, שאמור לתת פייט בעיקר לטסלה מודל 3, ו-SUV שיתחרה בשחקנים כמו ג׳נסיס GV70 החשמלית, אאודי אי-טרון Q8 ועוד.

צעירים צעירים, אבל בכל הקשור לאומץ וחוצפה – יש להם והרבה. שני הדגמים שהושקו היום בישראל, ה-P7 וה-G9 צפויים לתת פייט לא קטן למותגי הפרימיום שכבר משווקים אצלנו, בעיקר בזכות תמורה לא רעה בכלל למחיר ודברים בסיסיים בשירות כמו עדכוני OTA שאין אצל הרבה מהגרמניות.

אקספנג P7
אקספנג P7

אקספנג P7 – מכונית שרירים חשמלית

אקספנג P7 הוא התקווה של פריסבי לבשורה אמיתית בכל הקשור להגמוניה של טסלה מודל 3 בשוק הסדאן החשמליות. כמיטב המסורת לא אכנס לתיאורים וחפירות על עיצוב, אבל לדעתי האישית מדובר ברכב נאה מאוד, שעוצב לפי כל כללי האווירודינמיות (מקדם גרר מרשים של 0.236 Cd), עם מראה קוּפֶּה שקיבל השראה מדגמים כמו אאודי A7.

מידות: 145 ס״מ גובה, 189.6 ס״מ רוחב, 488.8 ס״מ אורך ו-299.8 ס״מ בבסיס הגלגלים. לתא המטען קיבולת של 440 ליטרים או 915 ליטרים כששורת המושבים האחורית מקופלת.

אקספנג P7 ישווק בישראל בשלוש גרסאות: Long Range עם הנעה אחורית והספק של 276 כ״ס, 44.9 קג״מ ו-6.7 שנ׳ מ-0 ל-100, Performance עם הנעה כפולה והספק של 473 כ״ס, 77.2 קג״מ ו-4.1 שנ׳ מ-0 ל-100 ו-Wing Edition עם נתונים זהים לחלוטין לגרסת ה-Performance, רק עם דלתות מספריים כגימיק נחמד.

אקספנג P7 - תא נוסעים
אקספנג P7 – תא נוסעים

הטווח של גרסת ה-Long Range וה-Performance עומד על 576 ו-505 ק״מ, בהתאמה, לפי תקן WLTP, בזכות סוללה בקיבולת 82.7 קוט״ש.

ה-P7 זכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני ה-Euro NCAP וציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה בארץ. האבזור בכל רמות הגימור זהה וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי שטח מת ועוד.

רשימת האבזור כוללת חישוקי 18 אינץ׳, מערכת שמע עם 8 רמקולים, עוזרת קולית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ׳, צג מולטימדיה בגודל 14.96 אינץ׳, מצלמות 360°, בקרת אקלים דו-איזורית, מושבי עור מתכווננים חשמלית מלפנים כולל זיכרונות, תאורת אווירה, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לסלולארי ו-Waze מובנה, כי בשלב זה המערכת לא תומכת ב-Android Auto/Apple CarPlay.

חבילת DiamondX תוסיף לכם מושבי עור נאפה מאווררים, מערכת שמע מבית Dynaudio עם 18 רמקולים ודלתות ואקום (סגירה רכה).

אקספנג P7
אקספנג P7

אקספנג G9 – מסמן מטרה על אאודי Q8 e-tron

האח הגדול של אקספנג P7 הוא ה-G9 שבאופן די מפתיע כולל גרסת חמישה מושבים בלבד. כמו אחיו הקטן, גם פה מדובר ב-SUV נאה במיוחד עם ידיות צצות, דלת טעינה שנפתחת חשמלית בצורה מאוד אלגנטית, חישוקים בעיצוב אווירודינמי (בחלק מהגרסאות) וחזית אטומה עם יחידות תאורת LED דקות במיוחד. ה-G9 מציג מידות של 168 ס״מ גובה (ס״מ פחות בגרסת ה-Performance) 193.7 ס״מ רוחב, 489.1 ס״מ רוחב ובסיס גלגלים זהה ל-P7: כמעט 3 מטרים (299.8 ס״מ). גם פה נתון מקדם הגרר מרשים במיוחד: 0.27 Cd. נפח תא המטען: 660 או 1,576 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת.

כמו ה-P7, גם אקספנג G9 ישווק אצלנו בשלוש גרסאות. גרסת ה-Standard Range וה-Long Range מגיעות עם מנוע בהספק 313 כ״ס ו-43.8 קג״מ המותקן על הסרן האחורי. 6.4 שנ׳ לוקח להן להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש.

אקספנג G9
אקספנג G9

גרסת ה-AWD Performance מוסיפה מנוע מלפנים, וההספק הכולל עומד על 551 כ״ס, 73 קג״מ(!) ו-3.9 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש. גם בגרסה הזאת, לא משנה כמה תלחצו על דוושת ההאצה, המהירות המירבית תעמוד על 200 קמ״ש.

לפי תקן WLTP, תוכלו לגמוע 460 ק״מ בין טעינות בגרסת ה-Standard Range (סוללת LFP בקיבולת 78.2 קוט״ש, ואם בא לכם להכיר את ההבדלים בין סוגי הסוללות השונים אז תנו פה קליק), 570 ק״מ בגרסת ה-Long Range ו-520 ק״מ בגרסת ה-Performance (סוללת 98 קוט״ש).

רגע לפני שנדבר על האבזור, שווה לציין שבניגוד לאחיו הקטן, ה-G9 טרם נבחן ב-Euro NCAP, אבל זכה לציון 7 מטעם משרד התחבורה בישראל, כשהוא מאבד ניקוד על מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב (חיישן). מפרט הבטיחות ומערכות הסיוע לנהג זהות לאקספנג P7.

אקספנג G9 - תא נוסעים
אקספנג G9 – תא נוסעים

הדבר המרשים ביותר ב-G9 הוא רשימת האבזור המפנקת במיוחד, שכוללת בין השאר עיסוי גם במושבים האחוריים כאופציה. ועוד עיסוי טוב, כן? כסטנדרט תקבלו צמד מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית עם זיכרונות, בקרת אקלים מפוצלת, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לסלולרי, עוזרת אישית המאפשרת להפעיל תכונות של הרכב באמצעות פקודות קוליות (היי סירי? כזה), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ׳, צג מולטימדיה בגודל 14.96 אינץ׳, מצלמות 360°, תאורת Full LED חיצונית, חישוקי 19 אינץ׳ שמשות אחוריות כהות, גג שמש פנורמי, עדכוני OTA ועוד ועוד ועוד. עוד הרבה. אגב, כל הדגמים שהושקו היום בארץ תומכים ב-V2L המאפשר להפעיל מוצרי חשמל באמצעות האנרגיה הנמצאת בסוללה.

חבילת DiamondX מוסיפה חישוקי 21 אינץ׳, מתלי אוויר אדפטיביים, מערכת שמע מבית Dynaudio עם 18 רמקולים (במקום 8), מושבי עור נאפה, עיסוי במושבים הקדמיים והאחוריים, וו גרירה חשמלי ועוד.

מחירים והימור שלי

צמד דגמי האקספנג מציעים תמורה לא רעה בכלל לכסף. ה-P7 ככל הנראה לא יסכן את ההגמוניה של טסלה מודל 3, בטח לא בתמחור הנוכחי, אבל היעדר גרסת פרפורמנס לאחר מתיחת הפנים יכולה לסלול את הדרך אל כיסם וליבם של הישראלים חובבי הסדאן והמומנט. ה-G9 הוא המעניין יותר לדעתי מבין השניים. הוא נמצא בפלח פופולארי יותר בקרב קהל שיותר ויותר מחפש תמורה לכסף. אני מכיר לא מעט אנשים שעברו מגרמניות לדגמי פרימיום שהציעו יותר אבזור ומומנט. מקסימום לא ישנים טוב לילה או שניים אבל בסוף זה עובר. וכן, הם מבינים שזה לא איכות החומרים וההרכבה של הגרמניות, אך ב-Trade Off מדובר בעסקה לא רעה בכלל. מה שכן, קפיצה של כמעט 100,000 בין גרסת הכניסה לגרסת הקצה ב-G9, עלולה קצת לפגוע בחוויית ה-VFM.

דגם/גרסהמחיר
אקספנג P7 RWD Long Range*199,990 ש״ח
אקספנג P7 AWD Performance266,990 ש״ח
אקספנג P7 AWD WING Edition299,990 ש״ח
אקספנג G9 RWD Standard Range**269,990 ש״ח
אקספנג G9 RWD Long Range**309,990 ש״ח
אקספנג G9 AWD Performance364,990 ש״ח

*חבילת DiamondX 07 בעלות של 20,000 ש״ח

**חבילת DiamondX 09 בעלות של 30,000 ש״ח

אקספנג P7 - תא נוסעים
אקספנג P7 – תא נוסעים

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *