ספינת הדגל החדשה: קיה EV9 הושקה בישראל
loader image

ספינת הדגל החדשה: קיה EV9 הושקה בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > קיה EV9, ספינת הדגל החשמלית

הצגה ראשונה

לאחר שנחשף בעולם במרץ 2023, חברת טלקאר יבואנית קיה וסרס משיקה בישראל את קיה EV9, ספינת הדגל של המותג (אם שמים בצד את הטליורייד שלצערנו כנראה לא יגיע לארץ), עם תג מחיר שמטפס אל סגמנט היוקרה, אבל מצד שני גם מציג טכנולוגיה, איבזור ואיכות חומרים של רכב יוקרה, שעדיין לא פגשנו מהיצרנית הקוריאנית. במילה אחת: הצגה.

ה-EV9 מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP המוצלחת של קונצרן יונדאי קיה, שאלפים מהדגמים שעליה היא מבוססת, כבר נוסעים בכבישי ישראל, כמו איוניק 5, קיה EV6 וג׳נסיס GV60. אחת היתרונות של הפלטפורמה הזאת, שבאה לידי ביטוי בצורה די דרמטית ב-EV9, היא בסיס הגלגלים הרחב, שכאן עומד על לא פחות מ-310 ס״מ, 10 ס״מ יותר מאאודי Q7, לצורך ההשוואה. אורכו של קיה EV9 עומד על 5015/5010 מ״מ (תלוי בגרסה), 1980 מ״מ רוחב ו-1780 מ״מ גובה.

קיה EV9
קיה EV9

יתרון בולט נוסף בעיצוב הפנימי של ה-EV9, הוא תא המטען הגדול שלו. גם כששורת המושבים השלישית מקופלת, עדיין תקבלו 333 ליטרים, שזה יפה ומכובד. אם תקפלו את השורה השלישית, תרוויחו 828 ליטרים ו-2,393 ליטרים כשגם שורת המושבים השנייה מקופלת.

אגב, הוא לא מגיע אלינו בידיים ריקות, אלא שבועות ספורים לאחר שקטף את אחד הפרסים הנחשבים בעולם הרכב: רכב השנה בעולם 2024 והרכב החשמלי של השנה 2024.

העיצוב הלא שגרתי של ה-EV9 מציג מראה דינאמי, מלוטש ו״קובייתי״ משהו, שלחלק מהאנשים (אני למשל) יכול להזכיר את הדיסקברי 4 וגם את הבן דוד התאום – יונדאי סנטה פה החדש. בארה״ב הוא משווק עם חזית מעוטרת בתאורת לד, אבל בגלל אילוצי תקינה ורגולציה, הדגמים שישווקו בישראל יציגו חזית אטומה ופשוטה יותר. חבל.

קיה EV9
קיה EV9

עיצוב חלל הנוסעים מציג איכות חומרים והרכבה של רכב יוקרה לכל דבר ועניין. מושבים סופר נוחים (טרם נבדקו בנסיעה) ומפנקים, שלל שקעי USB Type C לטעינה,

שתי הגרסאות שישווקו בישראל הן פרימיום, עם הנעה אחורית בגרסת שבעה מושבים ו-GT Line עם הנעה כפולה בגרסת שישה מושבים.

שתי הגרסאות ישווקו בישראל עם הסוללה הגדולה יותר של הדגם, בקיבולת 99.8 קוט״ש, שתומכת במהירות טעינת DC בהספק של עד 350 קילוואט ו-11 קילוואט AC. לפי תקן WLTP, טווח הנסיעה של הדגם הזה עומד על 563 ק״מ בין טעינות, מה שאומר שבפועל, בנסיעה אמיתית, תוכלו לקבל 450-460 ק״מ.

כאמור, גרסת הפרימיום משווקת עם הנעה אחורית בהספק של 203 כ״ס ו-35.7 קג״מ, ולוקח לה 9.4 שנ׳ להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש.

קיה EV9
קיה EV9

האבזור בגרסה הזאת בעלת ה-7 מושבים, כולל בין השאר חישוקי 19 אינץ׳; שני צגים בגודל 12.3 אינץ׳ עבור לוח המחוונים והמולטימדיה (כולל אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים) ועוד אחד בגודל 5.3 אינץ׳ עבור בקרת האקלים; בקרת אקלים עם שלושה איזורים; מצלמות היקפיות 360 מעלות; בלם יד חשמלי; חלון גג נפתח מלפנים ועוד אחד מאחור (לא נפתח); חימום ואוורור במושבים מלפנים; משטח טעינה אלחוטי; תאורת לד ומתאם V2L המאפשר להשתמש באנרגיה שבסוללה לצורך הפעלת מכשירים חשמליים (חובה לנסות).

אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל בין השאר 9 כריות אוויר, כל מערכות הבטיחות האקטיביות הקיימות (בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום כולל בנסיעה לאחור, תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה; הצגת השטח המת באמצעות וידאו ע״ג לוח המחוונים ועוד ועוד. באמת, יש פה הכל. הוא גם זכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP (קליק לדו״ח המלא)

הגרסה הבכירה ביותר, קיה EV9 GT Line, מציעה שלל פינוקים, גאדג׳טים וטכנולוגיות שלא פוגשים ברכבי יוקרה שמחירם גבוה אפילו ב-50% מזה של ה-EV9 GT Line. צמד המנועים מספק 384 כ״ס ו-71 קג״מ, עם נתון תאוצה של 5.3 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש. לא שזה רלוונטי בכלל לרכב בסגמנט הזה, אבל הרי אין דבר כזה יותר מדי מומנט.

קיה EV9
קיה EV9

האבזור בגרסת ה-GT Line בלבד כולל בין השאר תצוגת נתונים עילית; חישוקי 21 אינץ׳; מערכת שמע של מרידיאן עם 14 רמקולים; הגה מתכוונן חשמלית; עיסוי למושב הנהג; זיכרונות למושב הנהג, להגה ולמראות; מושבי Relaxation בשורה הראשונה והשנייה, כולל חימום ואוורור; קונסולה עם מגירה נשלפת עבור הנוסעים היושבים בשורה השנייה.

לסיכום, קיה EV9 נראה כמו תוצאה של החלטת קונצרן יונדאי-קיה לעשות All In ולייצר ספינת דגל איכותית. הפרסים שבהם הדגם זכה בפרק הזמן הקצר מאז שהושק, כמו גם אחיו הקטן, ה-EV6, מעידים על הכוונות העתידיות של היצרנית הקוריאנית, להמשיך ולבסס את מעמדה בכל סגמנט החשמליות, ללא שום חשש מיצרניות גדולות ממנה.

החסרון – תג המחיר הגבוה שמתחיל ב-429,000 ש״ח לגרסת ה-EV9 פרימיום ו-489,000 ש״ח, אמנם מכניס את המותג לראשונה לסגמנט היוקרה, אבל גם סותם את הגולל על התואר ״מותג עממי״. גם היבואנית טלקאר לא צופה שה-EV9 ימכור אלפי יחידות בישראל, אלא יותר יטפל בכל הנושא המיתוגי ובנחשקות של המותג, ואת זה הוא עושה בהצלחה יתרה.

להורדת המפרט הטכני המלא של קיה EV9 החדש 2024 בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *