אין ספק שהביטוי החם ביותר בתחום רכבי הספורט, מאז חדירת טסלה, הוא "Performance". לא מעט יצרניות משתרכות אחרי טסלה ובאפס יצירתיות פשוט עושות ״העתק-הדבק״ ומשתמשות בביטוי הזה לדגמי הקצה שלהם. לא שזה רע, אבל בונ׳ה, קצת מקוריות. בכל זאת אתם מחזיקים גדודים של אנשי שיווק ופרסום.
אז ברוח התקופה, צ׳מפיון מוטורס משיקה בישראל שתי גרסאות קצה, אאודי RS 6 Avant performance ואאודי RS 7 Sportback performance, גרסאות הקופה והסטיישן (בסדר בסדר, Avant) של המותג, אבל עם עוד קצת סטרואידים.
בשתי הגרסאות נמצא מנוע V8 בנזין טווין טורבו, בנפח 4 ליטרים, שלדברי אאודי מציג יחס גדישה משופר של 2.6 במקום ״רק״ 2.4 בגרסאות הפשוטות יותר. ״פשוטות״, כן? ההספק? 630 כ״ס, 86.7 קג״מ כבר ב-2,300 סל״ד ו-3.4 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 250 קמ״ש, שיפור של 0.2 שנ׳ לגרסאות הרגילות. שתי הגרסאות שודכו לתיבת 8 הילוכים Tiptronic אוטומטית ויש גם דיפרנציאל מרכזי, ממש כמו ברכבי שטח, המסוגל להעביר עד 75 אחוז מהכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, או 85% ממנו לגלגלים האחוריים. בלבד. כל הטוב הזה יושב על מתלי ספורט RS אדפטיביים.
שתי הגרסאות מציגות באופן לא מפתיע, מראה שרירי וספורטיבי במיוחד, כיאה לפרזנטורים של סטרואידים, עם חישוקי 22 אינץ׳ בעיצוב חדש, קליפרים אדומים, וב-RS 7 Sportback תקבלו גם ספוילר אחורי מתכוונן חשמלית.
בתא הנוסעים אין הפתעות, עם כל הפיצ׳רים העדכניים של הדור הנוכחי של אאודי, עם צג מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ׳ ומסך נוסף בגודל 8.6 אינץ׳ עבור בקרת האקלים. מאחורי ההגה, ניחשתם נכון, מסך בגודל 12.3 אינץ׳ עבור לוח המחוונים הדיגיטלי, ה-Virtual Cockpit של אאודי. יש גם מערכת שמע איכותית במיוחד מבית Bang & Olufsen, עם 16 רמקולים ובהספק כולל של 705 וואט.
מפרט הבטיחות של שני הדגמים כולל 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום, חיישני חניה היקפיים, תאורת מטריקס לד מלפנים, תאורת לד מאחור, תאורת יום, זיהוי רכב הנמצא בשטח המת ועוד…
רמת גימור | מחיר |
אאודי R6 7 Avant performance | 1,100,000 ש״ח |
אאודי RS 7 Sportback performance | 1,129,000 ש״ח |
להורדת המפרט הטכני המלא של אאודי R6 7 Avant performance לחצו כאן
להורדת המפרט הטכני המלא של אאודי RS 7 Sportback performance לחצו כאן
תמונות: אאודי
כתיבת תגובה