ביקורת רכב: טויוטה C-HR החדש 2024
loader image

ביקורת רכב: טויוטה C-HR החדש 2024

קריאה

שובר שגרה

👍 יתרונות: נוח לנהיגה, עיצוב, צריכת דלק, איכות נסיעה.

👎 חסרונות: רעשי מנוע, איכות הרכבה.

אחרי 7 שנים מוצלחות מאוד שבהן הדגם היוצא מכר כ-28,000 יחידות, טויוטה הנחיתה לאחרונה בישראל את ה-C-HR החדש, הקרוסאובר הכי סקסי בהיצע של המותג, ובטח הדגם הכי נועז מבחינה עיצובית. הוא מגיע לאחר אותו ציטוט בלתי נשכח של מנכ״ל טויוטה העולמית, שבמשפט אחד גם מודה שהם עיצבו מכוניות משעממות, וגם מודיע שהם סיימו עם זה.

כשה-C-HR היוצא הגיע אלינו אי שם ב-2017, הוא מיד הפך ללהיט בזכות כל הנתונים הנכונים: קרוסאובר, לוגו של טויוטה בחזית, עיצוב יוצא דופן שרחוק שנות אור ממה שהתרגלנו לראות במותג, ולסיום, תג מחיר נגיש שהתחיל ב-141,900 ש״ח. הוא היה כ״כ פופולארי, כשמאות ישראלים רכשו אותו אונליין, פעולה שנחשבה ב-2017 לדי מהפכנית, מבלי שיצא להם בכלל לפגוש את הרכב באולם התצוגה.

טויוטה C-HR החדש 2024 - ביקורת רכב
טויוטה C-HR החדש 2024 – ביקורת רכב

עיצוב, איכות חומרים והרכבה

לא נרחיב יותר מדי על העיצוב של טויוטה C-HR החדש, כי זה עניין של טעם אישי, אבל לדעתי מדובר באחד הרכבים היפים שנמכרים כיום בישראל, בטח ובטח המעניין ביותר באולם התצוגה של טויוטה, ויש כאלה שכבר אימצו את הכינוי ״בייבי bz4x״.

ה-C-HR החדש מציג בסיס גלגלים זהה לזה של הדגם היוצא, 264 ס״מ, אך החדשות הטובות הן שאת החלון הבעייתי בדלת האחורית עיצבו מחדש לחלוטין וכעת הילדים שלכם אשכרה יוכלו ליהנות מהנוף. גם את הידית שהיתה בחלק העליון של הדלת האחורית הורידו ומחליפה אותה ידית נסתרת הנפתחת כשמתקרבים לרכב. ההחלטה הזאת כמובן נובעת משיקולי אווירודינמיות של הגרסה ה-100% חשמלית שככל הנראה תגיע לכאן במהלך השנה.

טויוטה C-HR החדש 2024 - ביקורת רכב
טויוטה C-HR החדש 2024 – ביקורת רכב

תא הנוסעים של טויוטה C-HR עוצב מחדש לחלוטין, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגרסאות הבכירות וגרסת 7 אינץ׳ בגרסת הכניסה. גם מסך המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ׳ בגרסת Vision של רכב המבחן הוא באיכות גבוהה, למרות שאיכות התמונה של מצלמת הרוורס יכלה להיות טובה יותר.

אם אתם מתכננים להסיע ילדים במושב האחורי, אז קחו בחשבון שיש שם שקע טעינה אחד מסוג Type C, בנוסף לשניים בחזית. וכן, זאת היתה הדרך האלגנטית שלי לקפוץ ולדבר על המושב האחורי. ובכן, כאן אין חדש. גג שני מבוגרים או שלושה ילדים שטרם חגגו בת/בר מצווה. מה שכן, המושבים מלפנים מפתיעים לטובה מבחינת הנוחות שלהם. נפח תא המטען עומד על 388 ליטרים ועגלת בוגבו תיכנס בקלות, אבל דווקא הסגירה של דלת תא המטען מסורבלת ומוזרה משהו, ודלת חשמלית היתה הופכת את החיים לקלים יותר. ואם תהיתם, ה-C-HR החדש נועל צמיגי 225/55/18.

טויוטה C-HR החדש 2024 - ביקורת רכב
טויוטה C-HR החדש 2024 – ביקורת רכב

יוצאים לדרך

טויוטה C-HR החדש ברמת גימור Vision מגיע עם יחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים, כשההספק עומד על 140 כ״ס. 9.9 שנ׳ לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 175 קמ״ש.

החדשות הטובות: באופן מפתיע, לא נראה שחסר לו כוח, גם במאמץ, למרות שהוא משודך לתיבת הילוכים רציפה. החדשות הרעות: הוא עדיין משודך לתיבת הילוכים רציפה… וזה אומר שהיא לא ממש אוהבת נהגים ספונטניים ואת זה אפשר לדעת בקלות לפי הזמן שעובר מהרגע שהיא שולחת לך מייל כדי לוודא שאתה אכן הצמדת דוושה הרגע ועד לרעשי המנוע החודרים אל תא הנוסעים בסל״ד גבוה, אחד מהחסרונות הבודדים של ה-C-HR החדש. צריכת הדלק במבחן עמדה על 17.8 ק״מ לליטר.

איכות הנסיעה ב-C-HR היא טובה מכפי שציפיתי, ביחס לדגם היוצא. הוא יושב היטב על הכביש, מרוסן בפניות, ובכלל, נראה שהזמן שהיפנים לקחו לעצמם כדי להנדס ולתכנן את הדגם הזה, היה לטובה. המתלים כוילו באמצע הסקאלה, ואולי קשיחים בקטנה, אבל למרות זה, הם גיהצו בהצלחה את כבישי ישראל ולא נרשמה דרמה בין חוליות הגב.

טויוטה C-HR החדש 2024 - ביקורת רכב
טויוטה C-HR החדש 2024 – ביקורת רכב

בטיחות

מפרט הבטיחות של טויוטה C-HR החדש מציג סטנדרט זהה בכל רמות הגימור, עם מערכת ה-TSS3 האחרונה של היצרנית היפנית, וכולל בין השאר 8 כריות אוויר, בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, סיוע בהיגוי בחירום, שמירה על מרכז הנתיב ועוד. המפרט המלא נמצא בקישור למטה.

במהלך הימים שנהגתי ברכב, כל מערכות הבטיחות תפקדו בצורה טובה, לא הציקו יותר מדי והגיבו יפה כשניסיתי לאתגר אותם. בניגוד לדגם היוצא שזכה לחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק, בזמן כתיבת שורות אלה הוא טרם נבחן ב-Euro NCAP, אך זכה לציון 7 מטעם משרד התחבורה בארץ.

שורה תחתונה: ★★★★★

טויוטה C-HR החדש מרגיש כמו מוצר בשל ומוצלח. הוא נראה מצוין ועדכני, רוב החסרונות של הדגם היוצא קיבלו התייחסות ושופרו, יש לו יחידת הינע היברידית עם מוניטין וצריכת דלק מצוינים והכי חשוב – הוא מגיע מבית שישראלים אוהבים. התחרות שלו צפויה להגיע בעיקר מיונדאי קונה החדש, שגם כן עולה על כל ההגדרות שציינתי ובגרסה ההיברידית שלו הוא אפילו זול מה-C-HR בכ-3,000 ש״ח, ואם כבר פתחנו עם ציטוט, שווה להזכיר את זה של ארז סבג, מנכ״ל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל, שטען באירוע השקת הקונה כי הוא צופה שהוא יהיה הנמכר בישראל בשנת 2024.

לסיכום, אם מוסיפים למשוואה את הפופולריות של הדגם היוצא ואת הסחירות שלו בשוק המשומשות, אין ספק שגם הדור החדש והמשודרג של טויוטה C-HR יהפוך ללהיט.

להורדת המפרט המלא של טויוטה C-HR החדש 2024 לחצו כאן

טויוטה C-HR החדש 2024 - ביקורת רכב
טויוטה C-HR החדש 2024 – ביקורת רכב

תמונות: אני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו