חשמלי ראשון למותג היוקרה הקוריאני: ג'נסיס GV60 הושק בישראל ⚡
loader image

חשמלי ראשון למותג היוקרה הקוריאני: ג'נסיס GV60 הושק בישראל ⚡

קריאה

הראשון לשמו

מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס, שעד לכתיבת שורות אלה מסר בישראל כ-700 רכבים בתוך כ-15 חודשים בלבד, עושה צעד משמעותי בסגמנט היוקרה, כשהוא מתחיל לשווק בישראל את ג'נסיס GV60, ה-SUV החשמלי הראשון שלו אי פעם, והדגם החשמלי השני בסה״כ של המותג (אחרי ה-G80 החשמלית שצפויה להיות מושקת אצלנו גם כן בקרוב). הבשורה הגדולה שה-GV60 מביא היא קודם כל רף גבוה מאוד בכל הקשור לאיבזור סטנדרטי בסגמנט, בטח ביוקרה חשמלית, לצד שלוש אפשרויות ליחידת הינע וטווח ריאלי שנע בין 350-450 ק״מ בין טעינות.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

ג'נסיס GV60 הוא צאצא נוסף של קונצרן יונדאי, שעושה שימוש בפלטפורמת E-GMP, הדי מוצלחת יש לומר, שכבר מארחת את ה-Electrified G80 החשמלית של המותג, האיוניק 5 של יונדאי וקיה EV6 שצפויה להיות מושקת בישראל עוד השנה.

בשונה מבני הדודים ״העממיים״ מיונדאי וקיה, הקפיצה הגדולה כאן היא מן הסתם באיכות החומרים הגבוהה, שבלא מעט מקומות עולה על אלו שפוגשים בחלק מרמות הגימור של מותגי היוקרה מגרמניה. אלקנטרה, עור נאפה ואלומיניום, זה משהו שרואים כאן הרבה.

עיצוב

ג'נסיס GV60 הוא הדגם הראשון של המותג שבו נעדר הגריל העצום בחזית, המאפיין את שאר הדגמים, גם אלו ש״חושמלו״ כמו ה-GV70 וה-G80. דווקא את החלק האחורי שלו אהבתי יותר, עם מראה הקופה הספורטיבי והעיטור בקורה C, בהתאם למסורת בסגמנט.

למרות שמדובר ב-SUV קומפקטי, ה-GV60 מציג שפע של חלל פנים, הודות לבסיס גלגלים של 290 ס״מ, חסר תקדים בקטגוריה הזאת, גדול יותר בכ-9 ס״מ מזה של אאודי Q5 הנמצא בקטגוריה מעליו. שאר המידות: 4,515 מ״מ אורך, 1,890 מ״מ רוחב, 1,580 מ״מ גובה, 160 מ״מ מרווח גחון ו-432 ליטרים בתא המטען.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

ההצגה הגדולה כאמור, מתרחשת בפנים, עם בורר ההילוכים מקריסטל, ה-Crystal Sphere, שנראה כמו תכשיט יוקרתי מעוצב עד לרגע שבו לוחצים על כפתור הפעלת הרכב, ואז הוא נכנס לעבודה. קבלו הצצה קטנה:

צמד מסכים בגודל ״12.3 עבור המולטימדיה ולוח המחוונים מספקים הרבה מאוד אינפורמציה עם UI בעיצוב חדש ונעים לעין. גם ההגה החדש של ג'נסיס עורך כאן הופעת בכורה, כשממנו ניתן לשלוט במולטימדיה, בקרת השיוט והעוזרת האישית/Android Auto/Apple CarPlay.

אבזור ורמות גימור

רף האיבזור הסטנדרטי בג'נסיס GV60 הוצב גבוה לא מעט בזכות מערכת השמע מבית Bang & Olufsen, שברוב המקרים מגיעה בתוספת לא קטנה אצל מותגים מתחרים. כאן תקבלו לא פחות מ-17 רמקולים, בהספק כולל של 1,400 וואט!

בין המושבים הקדמיים יש קונסולה מעוצבת, שבניגוד לאיוניק 5, כאן לא ניתן להזיז אותה לפנים ולאחור. רשימת האבזור הסטנדרטית כבר ברמת גימור Premium (הנעה אחורית וכפולה) כוללת בנוסף גם חיישן טביעת אצבע לזיהוי והחלת הגדרות הנהג; בקרת אקלים דו אזורית; שמשות אחוריות כהות; תאורת אווירה עם 64 גוונים; מושבים מתכווננים חשמלית, מאווררים ומחוממים מלפנים; זיכרונות למושב הנהג; חימום למושבים האחוריים; שמשות אקוסטיות; הוצאה וכניסה של הרכב מהחניה באמצעות השלט בלבד כשהנהג מחוץ לרכב; דלת תא מטען חשמלית; גג שמש פנורמי (לא נפתח); חישוקי ״19 בגרסת ההנעה האחורית ו-״20 בגרסת ההנעה הכפולה; מערכת BVM המציגה את השטח המת ע״י וידאו בלוח המחוונים; מצלמות היקפיות 360° ועוד.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

רמת גימור Luxury עם ההנעה הכפולה מוסיפה מראות צד דיגיטליות; מושב נהג חשמלי Ergo Motion עם 18 אפשרויות לכוונון; מושבי עור נאפה; חישוקי ״20 ועוד.

גרסת הקצה, Ultimate, מגיעה עם מערכת Preview ECS המתאימה את פעולת המתלים לתנאי הדרך; דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וחישוקי 21. ניתן להוסיף ללא עלות גם חבילת ספורט הכוללת מושבי עור במראה ספורטיבי ודוושות אלומיניום.

ג'נסיס GV60
ההגה החדש של ג'נסיס GV60

ג'נסיס GV60 תומך בפיצ׳ר ה-V2L, המאפשר לו להפוך לגנרטור תלת פאזי נייד ולהפעיל מוצר חשמל בהספק כולל של 3.6 קילוואט, כמו גם להטעין רכבים חשמליים אחרים. אם אף פעם לא עשיתם פיקניק תלת פאזי – חובה לנסות.

יחידות הינע, סוללה וזמני טעינה

את ג'נסיס GV60 ניתן לקבל בגרסה אחת של הנעה אחורית ו-2 גרסאות של הנעה כפולה. רמת גימור Premium מגיעה עם מנוע אחד מאחור בהספק כולל של 228 כ״ס/168 קילוואט (מומנט מירבי של 35.7 קג״מ 7.8 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש) או הנעה כפולה בהספק כולל של 318 כ״ס (מומנט מירבי של 61.7 קג״מ, 5.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש). הטווח המוצהר בין טעינות עומד על 517 ק״מ בהנעה האחורית ו-470 ק״מ בהנעה הכפולה. יחידת הינע זו נמצאת גם בגרסת Luxury.

גרסת הקצה, Ultimate, מגיעה עם הנעה כפולה בהספק כולל של 429 כ״ס ומומנט מירבי של 71.4 קג״מ. בגרסת ה-Ultimate Top יש כפתור Boost ייעודי המוסיף 60 כ״ס נוספים למשך 10 שניות, מה שמעמיד את נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש על 4 שניות עגולות. הטווח בין טעינות בגרסאות הללו עומד על 466 ק״מ.

כל הסוללות ניזונות מסוללת ליתיום יון פולימר בקיבלות 77.4 קוט״ש המותקנת ברצפת הרכב, וזאת תומכת בטעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט המטעינה מ-10 ל-80 אחוז סוללה בתוך פחות מ-20 דקות, אבל בגלל שנכון לעכשיו עדיין אין מטען כזה בישראל (תוכלו לראות כאן בקישור איך זה מרגיש בחו״ל), ״תיאלצו להסתפק״ ב-175 קילוואט DC או 11 קילוואט AC ביתי, שם טעינה מלאה (0-100 אחוז) צפויה להימשך קצת פחות מ-8 שעות.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

בטיחות

כמיטב המסורת בדגמי המותג, סטנדרט הבטיחות של ג'נסיס GV60 זהה בכל רמות הגימור כך שלא תצטרכו להוסיף כסף על בטיחות. המפרט כולל בין השאר: 8 כריות אוויר; בלימה אוטונומית; בקרת שיוט אדפטיבית כולל התאמת המהירות לתמרורים; שמירה על נתיב הנסיעה + מרכז הנתיב; זיהוי תנועה חוצה גם מאחור עם בלימה אוטונומית; התרעה מפני שכחת ילדים מאחור; מערכת BVM המציגה את השטח המת באמצעות וידאו בלוח המחוונים (גאוני); התרעה מפני היסח דעת של הנהג; התרעה מפני רכב חולף במקרה של פתיחת דלת ועוד.

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60

צ׳ק אאוט

ג'נסיס GV60 נושא על כתפיו אחריות גדולה בתור הדגם החשמלי הראשון של המותג, אבל העובדה שהוא מגיע בסגמנט הנכון, עם סטנדרט אבזור ובטיחות שיעשה הרבה כאב ראש למתחרים, אמורה לגרום לכולנו לראות לא מעט ממנו בכבישי ישראל בזמן הקרוב. המחיר כולל עמדת טעינה (כולל התקנה) ואת כל הטיפולים במשך שלוש השנים הראשונות, כששגרת הטיפולים היא ביקור במוסך בכל 30,000 ק״מ, בעיקר לצרכי ביקורת.

רמת גימורמחיר
ג'נסיס GV60 הנעה אחורית Premium295,000 ₪
ג'נסיס GV60 הנעה כפולה Premium315,000 ₪
ג'נסיס GV60 הנעה כפולה Luxury342,000 ₪
ג'נסיס GV60 הנעה כפולה Ultimate439,000 ₪
להורדת מפרט טכני

תמונות: ג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו