קניתם רכב חשמלי? יש מצב שהמדינה תחזיר לכם כסף • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

קניתם רכב חשמלי? יש מצב שהמדינה תחזיר לכם כסף

קריאה

קניתם רכב חשמלי? יש מצב שהמדינה תחזיר לכם כסף

חדשות טובות לאלפי נהגים שהחליטו לעבור לרכבים חשמליים במהלך השנה האחרונה: אם רכבכם עלה על הכביש מנובמבר 2019 ואילך, יש סיכוי גבוה מאוד שאתם זכאים להחזר מהמדינה בגלל הפרשי גביה באגרת הרישוי. לפי החוק כרגע, רכב חשמלי חייב באגרה של כ-540 ש״ח בלבד (הכוללת בתוכה גם את אגרת הרדיו עבור תאגיד השידור). בפועל, רוכשי רכב חשמלי, ביניהם גם רכבי יוקרה כמו יגואר, מרצדס ואאודי, שילמו אגרת רישוי בגובה אלפי שקלים וכעת, בעקבות תביעות יצוגיות שהוגשו משרד התחבורה יחזיר כסף לחלק מבעלי הרכב החשמלי. יודגש כי ההחלטה רלוונטית אך ורק לרכבים 100% חשמליים ולא נוגעת לרכבים היברידיים או היברדיים נטענים (Plugin Hybrid).

החשמליות הנמכרות בישראל

במסגרת התביעה היצוגית שהוגשה ע״י עו"ד איציק סקוברוניק הוגשה הודעת החדילה מצד משרד התחבורה. משמעות הדבר היא שלמרות שמשרד התחבורה ידע שהוא גובה אגרת רישוי שלא כדין, שמורה לו הזכות להודיע תוך עד 90 יום מיום הגשת התביעה כי הוא חדל מלהמשיך ולבצע את הגביה האסורה, ללא צורך לפצות את מי שנפגע ממנה. בעקבות העתירה הנ״ל – הגביה הופסקה (בתביעה הראשונה שהוגשה גם על היברדי נטען וגם על חשמלי לא הוגשה הודעת חדילה תוך 90 יום מיום שהוגשה).

מבדיקה שעשיתי עם עו"ד איציק סקוברוניק שבתיק שלו הוגשה הודעת החדילה מתברר, כי בהודעות שפורסמו בעניין החזר אגרת רישוי לבעלי רכבים חשמליים נפלו מס' טעויות אך הטעות העיקרית נוגעת להשבת הפרש אגרת רישוי הרכב. מה שנכון הוא שהתביעה הראשונה (על רכבים היברידיים נטענים וחשמליים) הוגשה בחודש 08/19 והיו למשרד התחבורה 90 יום להגיש הודעת חדילה (בפועל משרד התחבורה לא הגיש חדילה בתביעה הראשונה אלא בתביעה השניה שהגיש בחודש 01/2020 ) ולכן כנראה משרד התחבורה יחזיר למי ששילם אגרת רישוי מחודש 11/19.

עדיין לא ידוע כיצד יוחזרו הכספים בגין גביית היתר אל הרוכשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *