והחשמלית הנמכרת בישראל היא... • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

והחשמלית הנמכרת בישראל היא…

קריאה

מצעד החשמליות הפופולאריות בישראל

בזמן שיש לא מעט טוענות לכתר ״המלכה החשמלית״, יש דרך מאוד פשוטה לבדוק בצורה ברורה איזה רכב חשמלי הוא הפופולארי ביותר בישראל לפי נתוני משרד התחבורה: כמה רכבים בתכל׳ס נמצאים כרגע על כבישי ישראל. התוצאות לפניכם (נכון לתאריך 10.7.20):

1. Audi e-tron עם 578 מסירות
2. Renault Zoe עם 402 מסירות
3. MG ZS EV עם 389 מסירות
4. Jaguar i-Pace עם 119 מסירות
5. Nissan Leaf עם 109 מסירות
6. Hyundai Ioniq עם 70 מסירות
7. GAC GE3 עם 55 מסירות
8. Mini SE עם 9 מסירות
9. Hyundai Kona עם 4 מסירות
10. Kia Niro EV עם 2 מסירות

נתחיל מהמלכה הנוכחית: זה לא טריוויאלי שרכב עם תג מחיר של כחצי מיליון ש״ח, נמצא בפסגה כשמתחתיו אפשר למצוא רכבים ברבע ובשליש המחיר. זה מראה שלמרות שמדובר בדגם החשמלי הראשון של Audi, קהל הלקוחות הצביע ברגליים והביע אמון במותג.

איפה הכתר שלי???

במקום השני נמצאת הרנו זואי שנמצאת איתנו כבר מ-2021, מה שמקנה לה את התואר ״הותיקה במצעד״. בתחילת דרכה היא גירדה את סביבות ה-150 ק״מ וכעת בגרסתה החדשה והעדכנית, היא כבר מתהדרת בטווח WLTP מוצהר של 390 ק״מ, מה שככל הנראה יהפוך אותה לסופר רלוונטית עבור מי שמחפש רכב עירוני וקומפקטי.

קטנה קטנה, אבל נותנת בראש. רנו זואי

במקום השלישי, כרגע, וככל הנראה במהלך השנה הקרובה היא גם תגיע למקום הראשון, נמצאת MG ZS EV. בזכות קמפיין שיווקי מאוד אגרסיבי מצד היבואנית קבוצת לובינסקי ותג מחיר אטרקטיבי של כ-130,000 ש״ח הכולל עמדת טעינה, היא זוכה לתואר ״חביבת הקהל״ כשהיא מאחלת לכולנו עולם נקי וירוק יותר ללא זיהום.

MG ZS EV – תכבוש את הפסגה?

לסיכום, קחו בחשבון שבמהלך השנה הקרובה, בערך 50% מהטבלה הזאת תשתנה עם כניסתם של דגמים חשמליים נוספים של פיג׳ו, פיאט, סיטרואן, פולקסווגן, קיה ויונדאי. נקווה מאוד שמדינת ישראל תיישר קו עם העולם בכל הקשור למדיניות המיסוי ועידוד פריסה מהירה יותר של רשת טעינה ציבורית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו