אקס פקטור: טויוטה אייגו X מושק בישראל, קרוסאובר אורבני על עקבים
loader image

אקס פקטור: טויוטה אייגו X מושק בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > טויוטה אייגו X

שיק יפני

אם נודה על האמת, עיצוב ושיק מעולם לא היה הצד החזק של המותג טויוטה. באמינות וסחירות כמעט ואין לו מתחרים, אבל בעיצוב? הוא לא עולה בחמישייה. ובניגוד מוחלט לתדמית הזאת, יוניון מוטורס היבואנית מתחילה לשווק בישראל (בשלב זה בהזמנה מוקדמת בלבד) את טויוטה אייגו X, גרסת הקרוסאובר לאייגו האורבנית שסיימה את דרכה בישראל. רמז על כך שבטויוטה מכוונים לקהל יעד צעיר אפשר למצוא בשמות הצבעים של הדגם, על טהרת התבלינים הפיקנטיים: צ'ילי, ג'ינג'ר, הל וג'וניפר.

טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X

טויוטה אייגו X מבוסס על הפלטפורמה החדשה והקומפקטית של טויוטה, TNGA-B, המארחת גם את היאריס והיאריס קרוס. יש לו את כל היתרונות של רכב קומפקטי כמו רדיוס סיבוב קטן ויכולות תמרון שיהפכו את החיים בעיר הגדולה להרבה יותר פשוטים. מעבר לעיצוב שיקי שמכוון לקהל היעד שחשוב לו שהכל יראה אש באינסטגרם, האייגו X יתחרה על הלייקים שלכם בעיקר מול קיה פיקנטו מלכת הסגמנט, פיאט 500, סוזוקי איגניס, יונדאי i10 ושברולט ספארק. גם מבחינת המידות הוא לגמרי דוגמן, או יותר נכון דוגמנית שלפני עידן הפוליטיקלי קורקט: בסיס גלגלים צנוע באורך של 243 ס״מ, 370 ס״מ אורך, 174 ס״מ רוחב, 152.5 ס״מ גובה (על עקבים) ומרווח גחון של 14.6 ס״מ. בתא המטען יש 231 ליטרים או 829 ליטרים אם תקפלו את שורת המושבים מאחור.

טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X

מנוע קטן עם ביצועים קטנים

מתחת למכסה הקטן מלפנים יש מנוע בנזין קטן, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 72 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מירבי של 9.5 קג״מ ב-4,400 סל״ד. הוא שודך לתיבת 7 הילוכים רציפה שמזניקה אותו מ-0 ל-100 לייקים בתוך קצת יותר מ-15 שניות. סליחה, קמ״ש. ואם חיפשתן בן זוג חסכוני (אף בחורה, אף פעם), אז בזה הוא דווקא מצטיין עם נתון צריכת דלק של 20 ק״מ לליטר (יש מקום ל-35 ליטרים במיכל הדלק הקטן, אם תהיתם).

אבזור ובטיחות

אז מסתבר שהעיצוב זה לא התחום היחיד שטויוטה אייגו X מצטיין בו, כי גם בכל הקשור לאבזור הבטיחות הוא מפתיע לטובה, ומגיע עם מערכת הבטיחות Toyota Safety Sense 2.5. מפרט הבטיחות הסטנדרטי זהה בשתי רמות הגימור (כל הכבוד יוניון) והוא כולל בין השאר: 6 כריות אוויר,בלימת חירום, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, זיהוי דו גלגלי (ביום בלבד), סיוע בפניה בצמתים וסיוע בהיגוי בשעת חירום, התרעה מפני עייפות הנהגת שאולי צריכה איזה אספרסו קצר, שמירה על מרכז הנתיב, מניעת סינוור רכב חולף המגיע ממול, זיהוי תמרורים וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית שברמת הגימור הגבוהה Pulse מגיעה גם עם מגביל מהירות. בתעודה שהוא הביא מטעם משרד התחבורה, הוא קיבל ציון בטיחות 6.

רשימת הפינוקים השווים של טויוטה אייגו X כוללת מסך בגודל 8 אינץ׳ התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, מצלמת רוורס (בגרסת הכניסה Pure היא בהתקנה מקומית), תאורת LED יומית, שמשות אחוריות כהות ופקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה.

טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X

מחיר (לא כולל אגרת רישוי):

רמת גימורמחיר
טויוטה אייגו X רמת גימור Pure93,990 ₪
טויוטה אייגו X רמת גימור Pulse98,990 ₪

להורדת מפרט טכני של טויוטה אייגו X

 תמונות: טויוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו