נועז מתמיד: טויוטה C-HR החדש 2024 הושק בישראל
loader image

נועז מתמיד: טויוטה C-HR החדש הושק בישראל

קריאה

שובר שגרה

28 אלף יחידות שנמכרו מאז שהושק הדור הראשון של טויוטה C-HR בישראל, כשמאות מתוכם נרכשו אונליין מבלי שהרוכשים אפילו עשו נסיעת מבחן, הן הוכחה חד משמעית לכך שבטויוטה הצליחו לייצר להיט מיינסטרים שחדר עמוק לתוך הלב והכיס של הנהג והנהגת הישראליים.

כמו מרבית הדגמים של היצרנית היפנית, גם ה-C-HR לא הציע חוויית נהיגה או בשורה פורצת דרך, אבל הוא בהחלט שלח מסר חד וברור מצד קהל הלקוחות: אנחנו מעדיפים את המכונית שלנו אמינה, סולידית, וכן, גם לא משעממת מבחינת העיצוב. כנראה שלא במקרה הדור השני של טויוטה C-HR החדש הלך אפילו עוד יותר רחוק מבחינת העיצוב, כשאקיו טויודה, נשיא הקבוצה יצא בהצהרה די דרמטית כשאמר ״אנחנו סיימנו עם מכוניות משעממות״. אני משער שכל חובב רכב יאחל לו בהצלחה עם האמירה הזאת.

כשה-C-HR החדש הוצג בדור השני שלו ביוני השנה, רבים תהו האם בטויוטה התבלבלו והורידו בטעות את דגם הקונספט אל פס הייצר. מעבר לעיצוב החיצוני, שהוא הכי לא טויוטה שיש ובאמת עושה כיף בעיניים, ניכר שהמעצבים לקחו ברצינות את ההצהרה של הנשיא שלהם.

טויוטה C-HR החדש 2024
טויוטה C-HR החדש 2024

עיצוב ואבזור

טויוטה C-HR החדש ישווק אצלנו בשלוש רמות גימור: Icon, Vision ו-GR Sport. לא אחפור לכם כאן על פסים זורמים וקימורים מחמיאים, טקסטים שפוגשים בדרך כלל בקטלוגים של רכבים, אבל שווה להתעכב על העיצוב של הדלת הקדמית, עם עיצוב שפגשנו לראשונה גם ביונדאי טוסון החדש. גם עכשיו, כמו אז, נותר להחזיק אצבעות לפחחי הרכב שיצטרכו להתמודד עם העיצוב הזה בבוא העת. הידיות הצצות, העיצוב הדו-גווני, החזית עם המראה האטום, יחידות התאורה הצרות מלפנים ומאחור – בקיצור, הכי לא טויוטה שיש, בקטע טוב. ה-C-HR החדש מציג מידות באורך של 436 ס״מ (פחות 4 ס״מ מול הדור הקודם), 183 ס״מ רוחב (4 ס״מ יותר), ו-264 ס״מ בבסיס הגלגלים (ללא שינוי). את הגלגלים בעיצוב החדש תוכלו לבחור בגודל של 17, 18 או 19 אינץ׳, תלוי ברמת הגימור.

טויוטה C-HR החדש 2024
טויוטה C-HR החדש 2024

ואם בכל הקשור לעיצוב החיצוני המעצבים הפליגו רחוק, דווקא בתוך חלל הנוסעים לא התרחשה מהפכה אמיתית. זאת אומרת – כן, מדובר בתא נוסעים חדש לחלוטין, אבל כל הדברים שמאפיינים את טויוטה, לטוב ולרע – נמצאים גם פה. קודם כל – הדברים החשובים שהנהג צריך בזמן הנהיגה נשארו מאחורי כפתורים ופקדים פיזיים ולא הוקרבו על מזבח הטרנד שמחביא אותם בתוך מסכים, וטוב שכך.

יש גם הגה חדש שבו הכפתורים מסודרים בצורה ברורה יותר, צג מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳ (8 ו-7 אינץ׳ בהתאמה בגרסת הבסיס) ותצוגת נתונים עילית כאופציה. את תאורת האווירה ניתן לבחור מבין 64 גוונים (בגרסת הקצה GR) וגם החיבור ל-Android Auto ו-Apple CarPlay מתבצע, סופסוף, בצורה אלחוטית.

הבשורה שהכי ריגשה אותי בכל הקשור לאבזור וטכנולוגיה? עדכוני OTA!!!

בגרסת Vision תקבלו גם חיישני חניה מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

גרסת הקצה GR Sport מוסיפה תצוגת נתונים עילית, דלת תא מטען חשמלית, צביעה דו-גוונית, מושבי ספורט מלפנים ועוד אי-אילו קישוטים באדיבות ועדת הקישוט של טויוטה.

טויוטה C-HR החדש 2024
טויוטה C-HR החדש 2024

יחידות הינע

בכל הקשור לביצועים ולהיצע המנועים, טויוטה נשארה טויוטה. למרות שבחו״ל הדגם משווק עם יחידת פלאג אין, ביוניון מוטורס היבואנית הבינו שלאור סיום הטבת המס, אין ממש הצדקה להביא דגם כזה, עם כל הצער, שכן מדינת ישראל היא מהבודדות בעולם שלא מתמרצת את הנהגים לעבור להנעה חשמלית, ועושה זאת באמצעות ביטול הטבות מס. חלם.

שתי יחידות ההינע שכן ישווקו כאן הן היברידיות כמובן, כשהראשונה המשלבת בין מנוע חשמלי ומנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטרים מפיקה 140 כ״ס (122 כ״ס בדור הקודם) ומומנט של 14.5 קג״מ ב-3,500 סל״ד ומזניקה את ה-C-HR החדש מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 9.9 שניות, עד למהירות מירבית של 175 קמ״ש.

גרסת ״הקצה״ GR Sport תשווק עם יחידה המשלבת בין מנוע חשמלי ומנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2 ליטרים, שיחד מפיקים 197 כ״ס ו-19.4 קג״מ ב-4,400 סל״ד. הגרסה הזאת מקזזת 1.8 שניות בנתון התאוצה מ-0 ל-100 – 8.1 שניות ״בלבד״.

לפי טויוטה, צריכת הדלק עומדת על 20.8-21.3 ק״מ לליטר, תלוי בגרסה.

בטיחות

ה-C-HR החדש קיבל את הדור האחרון של Toyota Safety Sense וגם כאן צריך לתת מילה טובה ליבואנית יוניון מוטורס על כך שסטנדרט הבטיחות זהה בכל הגרסאות (נו טוב, מלבד פיצ׳ר קטן זניח, אל תהיו נודניקים). חבילת הבטיחות כוללת 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, שמירה על מרכז הנתיב, סיוע אקטיבי בפניות, זיהוי תמרורים ועוד שלל מערכות שאמורות לשמור על הנוסעים.

מחירים

גרסהמחיר
טויוטה C-HR רמת גימור Icon169,990 ש״ח
טויוטה C-HR רמת גימור Vision184,990 ש״ח
טויוטה C-HR רמת גימור GR Sport219,990 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא של טויוטה C-HR החדש 2024 לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו